Avatar uživatele
jirka F

Umíte si ve vlaku vždy najít alespoň částečně volné vlakové kupé?

Kolikrát když jedu rychlíkem z Pardubic tak je v rychlíku narváno.Ale alespoň částečně volné místo v kupé se podle mne vždy najde.Jak to vidíte vy?

Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? Filip84, Savier před 573 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
Savier

Občas jezdím Valašským Expresem z Valmezu do Olomouce a volné místečko se najde vždy. Vždycky si najdu dvě sedačky a na jednu položím batůžek 😈 Tak aby si vedle mě nemohl nikdo sednout. Mám totiž svojí komfortní zónu.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Drap

Do takového stále plného rychlíku bych si zakoupil místenku.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Filip84

Já mám poněkud odlišný přístup k cestování vlakem.

I. Co to je zpoždění. Zpoždění 1 – 59 minut není zpoždění, ale dráha dává bonusy: za stejné peníze tě sveze delší dobu! 👌😎 Zpoždění 60 – 600 minut: je zpoždění, ale nijak vážné. Prostě je zpoždění. Zpoždění 601 a více minut: je potřeba zavolat na linku dopravce, aby prodloužili platnost jízdenky.

II. Co to je dálkový vlak: jede déle, než 24 hodin a neveze více, než 1–2 vagony k sezení.

III. Co to je místní vlak: to je vlak, který jede méně, než 24 hodin, např. vlak Hamburg – Budapešť. Většinou nemá spací vozy, nebo jich nemá většinu.

IV. Co to je regionální vlak: to je vlak, který jede méně, než 5–6 hodin, takže se pod to „vleze“ i Ex 512 Bohumín – výh. Prosenice – výh. Dluhonice – Praha FJB – Smíchov – Plzeň Hbf – Planá u Mar.Lázní – Cheb – Františkovy Lázně.

Vlak mezi ŽST Pardubice Hbf a Svitavy (předpokládám, protože – víš co – Jevíčku to nestojí! 😜😂) jede hodinu. „Panťák“ mezi Pardubice Hbf a Česká Třebová jede hodinu a deset minut, plus teda deset minut na to dostat se dalším „RegioŠukem“ do Svitav.

Proč bych jel „D-Zugem“, nebo Expressem, když můžu jet, v klidu, „panťákem“ a „RegioŠukem“? Já nemám rychlé vlaky rád, mi stačí rychlost kolem 80 – 100 kmph, já nespěchám. Excelsior jezdil mezi Těšínem Hbf a Prahou FJB (a v době přestavby uzlu Holešovicemi) cca 7 hodin. To mi vyhovuje: já dojel v devět večer do Těšína, zašel si na Rynek na pívo. Po desáté jel Excelsior, já si koupil „Platzkartu druhý třídy“, tj. lehátko do oddílu po čtyřech (naše lehátko odpovídá, v mé logice, Platzkartnyj vagon: 2. třída = oddíl se 4 lehátky, 3. třída = oddíl se šesti lehátky), to stálo hovno, pokud se dobře pamatuju, něco přes dvě stovky. Děžurnyj mne dovedl na lehátko, vyfasoval jsem Leintuchy a deku, uvařil mi čaj za dvacku, beztak to bylo furt prázdný, já si vypil čaj, vyzul se, vyhoupl se nahoru (vždycky ležím v horním lůžku proti směru jízdy), vysvlékl se (já oblečený neusnu), hadry si dal do nohou (já jsem malý, lůžko je na mne zbytečně dlouhý), a někde za Svinovem jsem chrápal. A děžurnyj mne přišel vzbudit, jak jsem si řekl: až projedeme Pečky. Tak jsem se oblékl, seskočil, obul se, šel si koupit další čaj, než se vyluhoval, tak jsem mu seskládal Leintuchy, deku a odnesl mu to, vypil čaj, no a teďka záleželo, on když vlak od Poříčan pokračuje na Kralupy, tak musí přijet na FJB zespod, jakoby od Radotína, takže to docela objíždí, z Běchovic jede na Malešice a Vršovice, ale v Holešovicích je hned, no tak jsem se ještě díval z okna. No a když jsem jel do Chebu, no tak tam jedeš cca 12 hodin, no tak v outerý, ve středu, byo zbytečné platit „Ljuks“, normálně jsem jel úplně stejně, jak do té Prahy. Ale když jsou ty „Platzkarty“ narvaný, tak to je na pytel, protože když dole někdo chrápe, nemáš si kde sednou a vypít čaj, atp. (na druhou stranu proto beru vrchní lůžko, abych nemusel vstávat v ustanovený čas jenom proto, aby si někdo mohl sednout, a proto do oddílu pro čtyři, protože v oddílu pro 6 se nedá sedět, pokud nejsou lůžka sklopena, kdežto v oddílu pro čtyři ano), no tak co, no tak jsem si koupil „Ljuks“, což bejvalo něco přes tisícovku (jezdilo tam toto: https://www.va­gonweb.cz/foto­galerie/SK/ZSSK_WL­ABmee.php, což jsou vagony neodebrané RŽD, proto „ruská“ návěst konec vlaku a ŽSSK k tomu maj i širokorozchodný podvozky), no a to jsem měl oddíl pro sebe, takže co, takže postup stejný: dal jsem si čaj, někde u Svinova chrápal, akorát jsem vstával až někde za Karlsbadem a většinou už se budil sám.

Jenže kurwy mě nasraly a zrušily Excelsior, a vůbec to byly i jiný noční vlaky. Svýho času jezdil i přímý lůžkový vůz z Košic, přes Těšín, do Budějovic, přes Brno, Třebíč, Jindřichův Hradec. To je všecko pryč.

Když pojedu někde hodinu, dvě, tak já nic moc neřeším, já si klidně sednu i na zem, je mi to tak nějak jako u prdele – vždyť jedu kousek. Plný oddíl mi nevadí, já nejsem associál, jako, kdyby mi vadil, tak nepojedu vlakem, ne, pojedu autem, hotovo.

Já jsem jel naposledy 3. třídou na sezení v nějakém dálkovém vlaku, který teda veze 2. třídu, snad ze školou. Takže já fakt nevím, jak jsou v Expressech mezi Pardubicemi Hbf a Svitavami narvané vagony, já jedu 2. třídou (což je v Tvé logice 1. třída, ale 1. třída to není, ta byla zrušena 10. října 1956), a i kdyby byla narvaná, tak na ty 3, 4, 5 hodin mi to místo bohatě stačí. A stejně, kde můžu, tak se nacionálnímu dopravci ČasuDost vyhnu obloukem a jedu s RegioJetem, protože tam maj 1. třídu – BusinessAbteil, stojí to Kč 35.00 a, hlavně, za Kč 300.00 tam žeru a chlastám jak sovětská delegace! 👌😎

Jo, a ta 1. třída bejvá dost plná, jakože třeba jedeme tři v tom oddílu pro čtyři (já sedím ve směru jízdy u chodby, když jedu v oddílu pro 6 lidí, tak uprostřed, nebo taky k chodbičce, když je narváno, ale proč bych s RegioJetem jezdil v oddílu pro 6, že, to by mne fakt nenapadlo).

Takže, jak jede Savier Ex/IEx od Vsetína, tak já jedu „panťákem – prigorodnym“ do Hranic, tam si počkám na RegioJet a jedu s ním. Tady ty Ex/IEx na trase Praha FJB – Hranice – Val.Meziříčí – Vsetín – Horní Lideč nemám rád, protože 2. třída je tam kombinovaná s buffetovou části, furt tam někdo lozí, furt se tam otevírají a zavírají dveře, je to tam, jak čekárna v psychiatrické nemocnici, a já pak musím jet 3. třídou s fakanama v bagážním voze. 🤦‍♀️ Tak jako když není zbytí, jinak bych se vysral, jako! 😅

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
iceT

Pro mě není problém ve vlaku postát, nikdy nejedu tak daleko, aby mě to štvalo, a hlavně se nerada cpu někam, kde je jen jedno místo. A navíc, co se mamka přestěhovala, je pro mě snazší jet busem, vyskočím před barákem a totéž když jedu zpátky, vylezu z domu a rovnou do autobusu.
Ovšem v srpnu jedu do Prahy a to si koupím místenku dopředu, protože až do Prahy teda stát nebudu.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Kelt

Pardubičáci by se asi podělali, kdyby museli z Prahy do Pardubic stát. Každou chvíli tam jede nějaký vlak, osobák, nebo rychlík. Když jedeme do Prahy z Valašského Meziříčí, tak si rezervuji místenku. Ale stalo se, že jeden místenkový vůz nebyl do vlaku zapojen.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Filip84

Máš tu pacientskou průkazku, na slevu, ZTP, nebo ZTP/P?

Nový příspěvek