Dobrý den, minulý týden do mě nacouval pán s náklaďákem. Likvidátor u mého auta označil totální škodu. Auto je ale možné opravit a jezdit dál (jsou jen pomačkané plechy a rozbité světlo). Známý mi ale včera říkal, že prý když už auto bylo jednou bouráno na totálku, tak že při případné další nehodě, když budu já poškozená, už nedostanu nic. Nevíte, co je na tom pravdy? Děkuji předem :)
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 0 před 3240 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Odpoveď byla označena jako užitečná
ha ha,totálka je klasika od likvidátorů. Vyjde je to levnějc než oprava všech částí vozu.Ale totálka neznamená že auto jde do šrotu,je to jejich tzv. maximální platba za vůz-víc by nezaplatili. Před pár lety jsem měl Fávo v luxusním stavu,ženská do mi drcla na předek v malý rychlosti,chladič K.O.,nárazník K.O. ,světlo K.O. ale auto jinak v poho,jen než aby mi zaplatili nárazník ,světlo,chladič,tak to označili za totálku,což byla cena vozu(dle jejich tabulek) dejme tomu 13 t. ,ale kdyby to měli opravit,tak cena by byla o něco vyšší.Rozuměno? Jinak pokud jde o další/následnou nehodu,tak s největší pravděpodobností budou chtít vědět,jestli jste si nechala auto po té 1. nehodě opravit nebo ne,protože platit za nově udělaný díly nebo za už poškozený je rozdíl. Popř. můžou si vyžádat důkaz o opravě.
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?ladickas Nahlásit |
Jako v jiné poradně, máte špatné informace. Tak to není, jak radí kamarád.
0 Nominace Nahlásit |
To, že likvidátor pojišťovny ohodnotí poškození auta jako „totálku“, neznamená, že:
Jde o to, že pro pojišťovnu je v některých případech levnější
plnit „totálku“, než třeba faktury za opravu (zejména v případě
starších aut).
Jen musíš počítat s tím, že ´příště´ bude likvidátor pozornější
a bude koukat, jestli sis, případně, nenechala nabourat ´neopravené´
auto.
😉
Každopádně přeju, ať tě spíš nikdo nenabourá…
😉
0 Nominace Nahlásit |
Pojišťovny stejně proplácí opravu jen do výše časové hodnoty auta a
to podle jejich tabulek.
Jen jednou jsem četl, že snad někdo vysoudil zaplacení celé opravy.
Pro určení časové ceny berou pojišťovny jenom stáří vozu, nějaké
zhodnocení je jim putna.
0 Nominace Nahlásit |
totálka znamená sešrotovat a dostanete vyplaceno podle tabulkové ceny vozu. někdy to může být pro majitele i prodělek. například tuning. doplňky nezaplatí. sešrotovat je v té chvíli pro ně totiž levnější než opravit a někdy to ani opravit nejde.
0
před 3240 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Už zase nesmysl…
„totálka znamená sešrotovat“
Páč když máte možnosti, koupíte totálku, levně jí opravíte, páč
máte možnosti, klidně pak užíváte, nebo i prodáte. Při další škodě
se bude posuzovat stav před další nehodou.
Díky za odpověď. Jen mi není jasné že pojišťovna už další případnou příští škodu nazaplatí. Když si nechám auto opravit, nacpu do něj další peníze (zhodnotím ho tím) a když mě pak zase někdo nabourá tak jsou ty peníze prostě vyhozený? Že se tedy vyplatí spíše auta zbavit? Přijde mi to nelogické, protože pokud bych auto takto prodala, kupující si ho opravil a pak by taky nic nedostal kdyby byl poškozený při dopravní nehodě??
pojištovna si zřejmě vyžádá nějaký důkaz o opravě té předešlé havárky(fakturu,prostě nějaký doklad,nebo stačí fotka s datumem pořízená po opravě,musí být zřetelné,že se jedná o fotku -po opravě.Mě když vypáčili auto(mám havarijko)a sebrali co se dalo,třeba 2 repráky Grundig co jsem měl namontovaný na platě kufru) , tak jsem to chtěl samosebou proplatit. Tudíž jsem hledal fotku kde mám ty repráky vyfocený.Naštěstí pátrání po fotce se mi vyplatilo.. Čili zkrátím to- pojištovna Vám proplatí i další poškození-ale musíte jim dát nějaký důkaz o opravě,prostě že poškozeny jsou díly které byly OK. 😉
Zkrátím (jako laik): Týká se pouze dané havárie, pojišťovna nechce řešit opravy, které by mohli vyjít příliš draho (pokud si nenajdete servis co to zvládne za hubičku) a rozhodla se, že vám vyplatí odhadní cenu auta před nehodou. Pokud zvolíte jiné řešení, je to vaše věc, ale víc peněz za tuto havár nedostanete. (pokud se mýlím, pls, opravte mně)
Ještě jednou – „totálka“ neznamená, že pojišťovna nezaplatí
další škodu na takovém vozidle…
Tedy – jinými slovy – pokud si necháš „totálku“ opravit, další
případnou škodu pojišťovna (v případě oprávněného nároku) opět
proplatí…
😉