Avatar uživatele
Kazatel

To se chystáme zavádět u nás 40 let starou technologii, že zde presentujeme takto starý vlak pro plánované nové tratě?

Podotázka, české koleje tento stroj, byť tažený, nakonec odrovnaly?

https://www.no­vinky.cz/doma­ci/clanek/rychlo­vlak-tgv-mel-poruchu-pred-odjezdem-do-francie-se-mu-obula-kola-40399814

Zajímavá 0 před 930 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Filip84

Presentace „takto starého vlaku“ sloužila k illustraci obecenstvu, co to rychlovlak je, a jak to vypadalo, když „chcal do plenek“. Nic víc za tím opravdu není, z logiky věci u nás nebude jezdit čtyřicet let staré TGV, které má nejlepší léta za sebou, po nově postavených rychlostních tratích. Pokud bys denně jezdil po Reichsautobahn Praha – Berlin, taky bys si na to, asi, nepořídil Trabanta.

Soupravový vlak, nikoli stroj, byl tažen, protože 1. nemá schválení RIC pro tratě SŽ, prostě to není železniční vozidlo schválené do mezinárodního provozu, a jak certifikace RIC, tak národní certifikace, by s ohledem na náklady postrádala jakýkoli smysl, proto jediný legální způsob, jak soupravový vlak přepravit, byl jako vlak nákladní a 2. ten TGV není kompatibilní se všemi našimi napájecími soustavami.

„České koleje“ neodrovnaly „stroj“, jen se na veteránu vyskytla závada, která je pro něj typická – taky je to veterán, nemodernisuje se, jen udržuje.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
aliendrone

No, něco alespoň MUSÍ UKÁZAT, když už nehrozí, že by u nás rychlovlaky reálně jezdily. Jen variace běžně známých předvolebních slibů. Ono to vypadaá spíše tak, že nejen že nebudou rychlovlaky, ale asi ani nebudeme jezdit jinak, než na něčem se ŠLAPACÍM pohonem. :(

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
paul1

Ta závada, která vznikla – obroušení nějaké plošky při zablokování kola je prý celkem běžná. Při vysokých rychlostech by to dělalo problémy.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Justin1

Ne. Nemá to být ukázka toho, co přesně má u nás jezdit. Podstatné je jenom to, že to je zástupce určitého druhu vlakové soupravy (ne už úplně typický pro dnešní dobu, ale jediný zapůjčitelný k prezentačním účelům) a že vlakové soupravy tohoto druhu (ale už ne nutně takto staré) by měly svištět i po našich kolejích.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Emefej

K podotázce – ve Vlkově u Tišnova došlo k rozpojení brzdové hadice na spojovacím voze, při nouzovém zabrzdění došlo k vybroušení plošek na dvou soukolích. Běžná provozní událost, na kterou stav našich kolejí neměl žádný vliv.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Dochy

Tato 40 let stará technologie stále umí jezdit více než 2× rychleji než dovolují naše nejrychlejší tratě (když vynechám zkušební okruh, kde je ten náskok toho dědečka o chloupek menší)

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
led

aliendrone, ale veď šlapacie vozidlá sa používajú vo veľkom. od detských autičiek cez jednoklky-bicykle-tricykle-štvorkolky a čakám na schválenie pre lietajúcu metlu so šlapacím pohonom (takým ako v začiatku letectva).

Avatar uživatele
Ametyst

led: problém je v tom, že nás ideologové nutí zahodit dosavadní technologie, a přenastavit mozek tak, aby chtěl to šlapadlo pro tříleté. 🙂

Avatar uživatele
spekaczek

@paul1 Kdyby to byla tak běžná závada tak TGV z Paříže do Nice skoro nikdy nedojede, ale chápu, že české železnice jsou Best in i v roce 2022 :)

Nový příspěvek