Tím myslím výměnu motor. oleje, jeho filtru, stejně tak vzduchového,
kabinového, palivového filtru. Doplnění chlad.kapaliny, brzd.kapaliny, či
výměna brzd.destiček. Co jste z toho schopni sami provézt? Já osobně
všechno a i něco navíc ( vše co je mechanické, kromě elektro a motoru)
🙂
Nechce se mi cpát peníze servisu, kde vás stejně natáhnou. (viděl jsem
i fakturovaný olej, který se do motoru nikdy nemohl vejít).
pro NexDroid: kam s vyjetým olejem? u vás ještě nejsou sběrné dvory, kde se ekologicky likviduje vyjetý olej a dokonce i víc než to?
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? anonym, redy, ptáč před 3357 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Teď už ano. Mám kamaráda, který vlastní malou autoopravničku a do 1000 korun se s údržbou vejdu. Ještě jeden poznatek. Když jsem kupoval nové pneumatiky, zajel jsem k tomu, tehdy ještě neznámému kamarádovi přezout i vyvážit a měl jsem připravených 800 korun, protože jsem si myslel, že bude brát za tuto práci jako v pneuservise. Po veškeré práci s koly si řekl o 190 Kč (slovy 190korunčeský). Já mu tedy říkám tady je 800 za 4 kola a zbytek na pivo. On se na mne dobrácky usmál a povídá: Já beru na hodinu 190 Kč a ty gumy jsem do hodiny stihl udělat!
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?gecco Nahlásit |
Výš co je cost–benefit analýza? Musíš zvážit, jestli se ti vyplatí trávit svůj čas vrtáním se v autě nebo něčím jiným. Jasně, umím si vyměnit olej, umím si vyměnit filtry a nějaké spotřební komponenty (kotouče, destičky, …) ale nevyplatí se mi to, nemám čas se v něčem vrtat, raději ten čas věnuji něčemu, čemu rozumím a v důsledku na tom ušetřím – resp. vydělám si víc, než bych ušetřil.
Ale chápu, že to má někdo jinak. Před pár lety, když jsem na to měl čas, tak jsem si tu údržbu taky dělal sám a docela mě to i bavilo 🙂.
0 Nominace Nahlásit |
Ano – mám spolehlivý servis (aspoň doufám) a kromě toho nyní nemám
prostory, kde si to dělat sám…
😉
0 Nominace Nahlásit |
absolútne.
auto má slúžiť mne, nie ja nemu.
preto jeho/ich (mením auto/autá cca čo 2–3 roky za nové) údržbu už roky
zverujem autorizovanému servisu a som spokojný.
v prípade dlhšej absencie automobilu dostávam od servisu náhradný
automobil.
😉
a to platí nie iba pre automobily, tak isto i u domu (napr. kúrenie, stavebné úpravy a pod a i u iných spotrebičov vyžadujúcich údržbu.
nemôžem predsa vedieť všetko a mať na všetko čas.
*** *** **** ***
@jpau:
preboha, prečo >Výš co je cost–benefit analýza?< (mimochodom, to
>výš< má byť s mäkkým „i“) – prečo nie porovnanie
nákladov a prínosov
?.
otázka bola položená česky, ak sa nepletiem.
😉
Upravil/a: arygnoc
0 Nominace Nahlásit |
na autě ,bagrech i na vojenské technice( tanky, tatry atd..) si opravy a
údržbu dělám sám,dokonce i gerálky motorů nebo celých vozidel. nebudu
platit servis a navíc když si to udělám sám vím, že to neodfláknu.
A co se týče jetých olejů tak ty bu´d do kotle na ně určeného anebo na
natírání kůlů od ohradníku na krávy a jinou havěť.
Nedávno jsem dělal repasi třetí rozvodovky polonáprav z vojenského tahače podvalníků Tatra 813 8×8.
0 Nominace Nahlásit |
Ano, protože mám na autě ještě záruční servis a servisní knížku. Navíc, kam poté lijete starý motorový olej? Před měsícem jsme si měnil na starším autě homokineťák a těhlici. On to není problém si udělat sám doma, jde spíš o to, že přijdu zbytečně o zápis do servisní knížky, což se pak projeví na výkupní ceně. Navíc je pro mě docela problém likvidace vyjetého oleje.
0 Nominace Nahlásit |
V těchto malých výměnách ne,pouze,když je skoro nepojízdné,naposledy torzní tyč/výměna/ a minulý měsíc spojka.
0
před 3357 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Na základní servis ne 🙂 . Zvládnu si všechno udělat sám. Jedině rozvody, výměna spojky a převodovky, na to jsem se objednal do servisu, ale vyměnit si olej, světla atd. zvládnu sám. Stačí mi si zde objednat, co potřebuju a za víkend to v garáži v pohodě všechno udělám 🙂 .