Avatar uživatele
Savier

Souhlasíte s povinným přechodem na elektroauta?

Prý bude v roce 2030 povinný přechod na elektromobily.

Hlasujte v anketě
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? cappuccino před 337 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Ametyst

Ne

Je to slepá ulička vývoje. Místo natankování za 5 minut tankovat 3 hodiny- to svádí k tomu začít kouřit a jinak zabíjet čas.
Viděli jste někdy zimní kalamitu na dálnici? Kolony aut stojí kvůli dopravní nehodě. Teď si představte, že jsou to elektromobily, lidi uvnitř si přitápějí, aby nezmrzli, a potom už nenastartují. Kdo asi odtáhne ty desítky aut ve sněhu, ty těžké bateriové mrchy? A kolik dnů bude dálnice neprůjezdná? Blbcům u moci, kteří rozhodují, je to samozřejmě jedno, ti mají k dispozici soukromá letadla a helikoptéry.

Upravil/a: Ametyst

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
cappuccino

Jiná odpověď

Elektroauta neni spatna alternativa pro ty, kteri jezdi malo a kteri maji cas na dlouhe nabijeni. Ale nasadit je vsude, je holy nesmysl.
Uz ted se ukazuje, ze o ne neni tak velky zajem. Napr. Nemci lakali zakazniky tucnymi dotacemi, ale najednou je ze dne na den pozastavili.
Elektroauta jsou predrazena, jejich provoz je neprakticky a opravy drazsi nez u jinych aut.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Drap

Jiná odpověď

Neni povinný, nikdo ti to nemůže nařídit. Bude platit pouze pro ty, kteří je chtějí. Pokud se ti to nelíbí, klidně můžeš chodit pěšky. To zatím se nebude zakazovat.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Emefej

Jiná odpověď

Povinný přechod na alektroauta není, zatím.

1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?Pepa25 Nahlásit

Avatar uživatele
led

Jiná odpověď

V súčasnej dobe, keď batérie pre elektrovozidlá majú v priemere váhu ako samotné vozidlo bez batérií, relatívne krátku životnosť veľmi závislú od potreby mať v dosahu dobíjacích staníc, ale aj od spôsobu a hustote samotného procesu nabíjania a po skončení ich efektivity následne nákladná recyklácia je tento spôsob pohonu v konečnom efekte veľmi nákladný. Nehovoriac o ich závislosti aj na počasí, dokonca aj o spôsobe parkovania (hlavne v parkovacích domoch) vzhľadom na požiarne predpisy zamerané na vysokú teplotu pri horení týchto vozidiel.
Skrývať sa pod pojmom energo-ekologickej efektivity akumulátorov je krycím pláštikom honby po zisku, bez ohľadu na následky pre samotný život na Zemi.
Budúcnosť síce dáva „zelenú perspektívu“ prechodu na úsporno-ekologickú energiu nielen pre pohony motorov, ale aj pre výrobu potravín a ďalších produktov potreby pre zachovanie života človeka, ale nie za cenu devastácie Zeme a úpadku ostatných živých organizmov (zvieratá, vtáci, ryby…)
Pre zachovanie človeka treba zachovať aj život ostatných živočíchov potrebných pre kolobeh života na Zemi

Upravil/a: led

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
aliendrone

Ne

Teď nwm jestli máš na mysli ZÁKAZ prodeje aut se spalovacím motorem ve ZLOunii (od roku 2035) nebo návrh, aby firmy povinně zakupovaly elektrokrámy od roku 2030.
Nemá cenu rozebírat DEMENCI kolem elektrodebility, MNOHOKRÁT objasněno – a K NIČEMU TO NENÍ. Šmejdi STÁLE budou tvrdit, že černá je bílá apod, kraviny, i když jim podáš milion důkazů, že NENÍ. 😕

Názorný příklad toho, jak to DOOPRAVDY je >
Pepa25 nám podsouvá, že filtr pevných částic pořídíme za 250Kč.
Takže:
https://www.dpffap­.cz/69-e-trida/

Abych nebyl nařčen z nedostatku vlastenectví tím, že odkazuji na zahraniční (německou) firmu a auta vyšší třídy, tak příklad domácí (německé 😁) firmy vozidla střední třídy
https://www.pro­fidily.cz/fil­try-pevnych-castic-dpf/skoda/octavia-ii/

Jak vidíš, tak dem(ent)okratičtí LHÁŘI pořád budou mektat nesmyslné HOVADINY. Ale díkes Pepa25, KRÁSNÁ ukázka toho, JAK to ve skutečnosti havloidy je, prý 250Kč. 😮 Jo, hlavně že pravda a láska zvítězí, SLÁMA U KRAVÍNA!

😕 😕 😕 😕 😕 😕 😕

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Randomčlověk

Jiná odpověď

Mohly by se nařídit třeba elektroauta a hybridy, čistě elektrické auto je skoro na nic – pochybuju že by vyjelo kopec u nás v zimě

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
GM

Ne

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Dochy

Ne

Snad k tomu nedojde. Já býval (a jsem) fanda téměř všeho elektrického, vč. automobilů. Ale už to současné protlačování elektromobility je podle mně hodně za hranou. V této podobě to postrádá smysl.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Rocker

Ne

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Zlatý člověk

Jiná odpověď

Budoucnost je v letecké dopravě, protože je rychlá a nezávislá na silnicích, jako palivo se využije vodík

Upravil/a: Zlatý člověk

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
paul1

Ne

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
pusinka50

Ne

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Iva Dufkova

Ne

Nesouhlasím s Elektoauty.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
MegaBite

Ne

Teď budu asi ukamenován, ale jsem pro to, aby vývoj šel do elektromobility a ta se tak stávala dostupnější pro lidi. Nezastávám tedy názor, že by to mělo být povinné. Vývoj je v podstatě teprve na začátku a už teď je to myslím celkem na dobré úrovni. Už dávno neplatí, že by se elektromobil nabíjel několik hodin. Ty nejnovější to zvládnou celou baterku třeba za hodinu. Hodně se ale spekuluje o degradaci kapacitě. To je pravda, s každým cyklem se snižuje kapacita, ale je třeba si uvědomit, že dneska ta životnost je klidně i 15 let, navíc hodně výrobců poskytuje dlouho záruku, třeba 10 let… Čeho se trochu bojím, tak je ta hromada elektroniky, co tam je. Stačí i nějaká chyba v softwaru a může to mít devastující následky. Čím více elektroniky v autě je, tím více se to kazí. Osobní zkušenost, proto ani nemam auto s elektrickými okny nebo zrcátky, všechno zkrátka ručně :D Další věc je dojezd. Tam taky dochází k obrovskému posunu. Dříve, třeba před 10 lety, bylo zvykem, že elektromobil ujel 100 km a už měl žízeň. Dneska je to násobně více, třeba 400 km. To už je celkem slušné si myslím. Je třeba si ale uvědomit, že elektromobil určitě zatím není typ auta, kterým byste denně najezdili stovky kilometrů. Pokud ale člověk jezdí tzv. kolem komína, to je denně třeba max 100 km, tak je v pohodě, jelikož přijedu domů, tam píchnu baterku do sítě a další den jedu znova. Ten elektromobil má spoustu dalších výhod, ale samozřejmě i nevýhod. Pokud bych to tady měl vyjmenovávat všechno, tak jsme tu asi dlouho :D Rámcově třeba řeknu to, že elektromotor má mnohem vyšší točivý moment, zabere méně místa, nemá žádnou spojku nebo nepotřebuje takovou údržbu jako třeba spalovací motor. Na druhou stranu je elektromobil těžší kvůli velké baterii. O ekologii se bavit nebudu, to je hodně kontroverzní téma a nechci ho tu rozebírat, jde mi hlavně o tu fyzikální a mechanickou funkčnost.

Upravil/a: MegaBite

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Pepa25

Zrovna tento týden byla schválena velmi mírna norma EURO 7, která znamená jak řekl Vondra: „V realitě to znamená, že pokud jde o spalovací motory, tak tam se v rovině testování a emisí nic proti euro šestce měnit nebude, s jednou malinkou výjimkou a to je filtr pevných částí, ale ten stojí 10 euro, takže 250 korun,“ https://www.i­rozhlas.cz/zpra­vy-svet/eu-euro-7-emise-evropska-unie-vyfukove-plyny_231218183­3_nel Jinými slovy spalovací motory dál naplno pojednou – takže není na co odpovídat, žádný povinný přechod se nekoná …

Avatar uživatele
Roman71

Ono jednoduše stačí do paliva přidávat takzvané „BIO“ složky a nebudete se stačit divit, co to udělá s motorem. Zákaz automobilů na fosilní paliva nebude nutný. Automobil na benzin/naftu vám postupně přestane jezdit a je vymalováno.

Avatar uživatele
Ametyst

Zákonná povinnost to nemusí být. Stačí, když nás ekonomicky donutí nehoráznými cenami emisních povolenek a pohonných hmot. Jednoduché.

Avatar uživatele
Herjulfson

Na tom asi něco bude. Proč hned volit tak ostrá slova, která by někomu mohla hnout žlučí. Stačí jen postupně utahovat kohoty a než si toho pořádně všimneme nebude cesty zpět. Ekologie ano, ale ekoterorismus určitě ne. Je krásně vidět je velká část populace v Evropě naštvaná…
Způsob jakým se v současné době vše diktuje povede jen k radikalizaci (polarizaci) při volbách a jediný možný výsledek je, že to vše za pár spláchne někdo do hajzlu.

Nový příspěvek