Všude nasázeli samoobslužné pokladny!! Vždy když jdu večer do Kauflandu, často se stává, že pokladny jsou všechny zavřené a jsou k dispozici jen samoobslužné pokladny!! Tak kde to jsme? Za chvíli si objednám obkladače a budu si muset sám nalepit kachličky, nebo co? Nebo v pekařství upéct chleba? Děkuji. Opožděné přeji všem veselé Velikonoce.
Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? marci1, Ametyst, Disraeli před 226 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Ne. Má to být výhodné pro zákazníky (to by ovšem lidi nesměli být
úplní lempli). Mělo by to zjednodušit a urychlit průchod. Není to
těžké, zvládne to obsloužit X zákazníků vedle sebe, nemluvě i o
„klasických“ pokladnách, které taky zůstaly. Jen lidi za vším pořád
hledají nějaký problém.
Nikdy nejsou zavřené všechny pokladny a otevřené jen samooblužné,
alespoň jsem se s tím ani jendou nesetkal – vždycky je alespoň jedna
otevřená a lidi nejsou nuceni využívat těch samoobslužných, když
nechtějí. A před zavedením samooblužek to fungovalo stejně, totiž, byl
třeba večer, i tak tam bylo dost lidí, ale otevřená byla jen jedna
pokladna. Teď bývá rozdíl v tom, že je tam ta jedna pokladna plus ty
samoobsolužné. Takže máš možnost na výběr, víc možností a může to
být rychlejší (pokud nejsi idiot).
Před nedvánem kdy jsem byl v ČR b Albertu a čekal u pokladny, tak se
zaměstnankyně, která má na starost samoobslužné pokladny, zeptala, zda
platíme hotově, respektive, že kdo platí kartou, MŮŽE využít
samoosblužné pokladny (v tom Albertu fungují jen na bezhotovostní
platby – jinde většinou mají obě varianty). Řekla to normálně
slušně, vstřícně, jen to vlastně oznámila (a navíc je to i její
povinnost / náplň práce). Ale jedna ženská ve frontě si to hned vzala
osobně a zaútočila. „Co je Vám do toho?! Nebudu za Vás dělat Vaši
práci… Pokaždé když tu jdu, tak paní nic nedělá, jen se tady
prochází. Ještě se bude ptát, jak platím, nebo mě do něčeho nutit“ a
tak dále. A opakovaně celou dobu, co čekala, si musela rýpnout a ventilovat
si nějaké svoje mindráky. Paní (zaměstnankyně) nakonec jen podotkla, že
je její povinnosti to oznamovat a že lidi mají možnost využít
samoosblužné pokladny, pokud chtějí, načež ta agresivní kráva řekla
nějakou sra_ku ve smyslu, že „ona má zase právo normálně slušně
odpovídat“, prostě nějaká úplná blbost, ale co čekat – klasický
český egosismus a mentalita v prdeli. Kde se na člověka nedá ani
promluvit, ani podívat, aby si to nevzal osobně, vztahovačně nebo z toho
nedělal obří tragédii a konflikt.
Plno lidí v Česku (a na Západě) si vytvářejí problémy ze všeho,
respektive z ničeho. Za vším je problém, útok vůči nim (ať už ze
strany státu/vlády nebo třeba korporací a nwm čeho všeho), útok na
demokracii, jejich práva/svobody a všude nějaká konspirace… rozuměj
i v úplných banalitách jako i třeba u samoobslužných pokladen. Fakt
nechci být sprostý, ale opravdu… úplní cocoti s X psychickými problémy,
egoismem, nepřátelstvím a nevyzrálosti (u dospělých i důchodců –
nic nezvyklého). 😅
A to je v ČR na denním pořádku (tohle je jen obyčejný příklad), můžu
jít kamkoli po městě, každou chvíli nějaká hádka, oplzlosti, vulgární
a hlučné skupiny, bezďáci/žebráci – kde se každou chvíli někdo ptá
na drobné (na chlast), na gigáro, na oheň. Úplně jiný svět, než když
jsi třeba v Ománu nebo jiných zemích. A to se tady nedávno někdo ptal,
zda je ČR nejlepší země na světě – pro běžný život a spokojenost
občanů, kde je společnost/mentalita (podle něj) pohodová. Tj. 😅 Nic
proti němu, ale tipuju, že ani nikdy nebyl v zahraničí.
Jiný se tu zase ptal, zda jsou MLADÍ neschopní, což sice může být
částečná pravda, ale kolik neschopných a problémových „starších“
lidí tam je, vyloženě starší generace, která si ani třeba neumí
pípnoout pitomé zboží na pokladně nebo vyplnit úplně obyčejné
lejstro. 😅
Samoosblužná pokladna z tebe nedělá zaměstnance. Jen se obsloužíš
sám (v čem tam vidíš problém?). Čehož MŮŽEŠ (ale taky nemusíš)
využít a MŮŽE to být dobré – rychlé, samostatné, klidnější atd
atd. Samoobsluha. Najdi si, co to představuje: https://cs.wikipedia.org/wiki/Samoobsluha
Obsloužíš se sám, případně s pomocí (která tam po ruce, pro asistenci
vždycky je).
BTW je vidět, že lidi se toho třeba kolikrát jen bojí. Otevřené dvě
pokladny, u obou obří fronty, ale je tam 10 samoobslužných a jsou skoro
prázdné. Když jsem tam já a normálně si markuju zboží, tak většina
lidí, kteří čekají ve frontě hned u pokladny vedle, tam na mě čučí…
předpokládám, že jsou asi zvědaví, jak se to dělá, a že by to asi
chtěli zkusit (asi nikdy nezkusili a bojí se toho). Anebo jsou třeba
na_raní, že „předbíhám“ (protože rozuměj, že oni tam čekají třeba
i 10 minut ve frontě, ale já jdu k prázdné samoobslužné pokladně, kde
se během minuty až dvou sám osbloužím a jdu pryč).
Většina zboží má kódy, prostě pípneš, ovoce/zelenina, pečivo se
úplně snadno vyhledá, zboží jako alkohol chce vždy potvrzení, ale to tam
hned odpípne kartičkou paní, která pracuje na těch samoosblužných.
Nevíš-li si rady, je tam ta paní, co tam pracuje a pomůže ti. Není to
věda. Je to dokonce jednodušší a většinou i lepší než u pokladny.
Upravil/a: quentos
0 Nominace Nahlásit |
K samoobslužným pokladnám má přístup stejný jako k placení kartou:
oboje se přirozeně prosazuje, protože je to výhodné pro obě strany.
Přirovnání kulhá: na rozdíl od vyjmenovaných služeb mi obchod jen
podává zboží: jestli je to přes pult, kasu s obsluhou, samoobslužnou kasu
nebo nějaký non-stop dostupný box na kód je jedno.
U samoobslužných kas stejně jako u způsobu placení hotově musí být
možnost volby, a ta je (resp. pokud by v tu chvíli v příslušném obchodě
nebyla, tak bych si také stěžoval).
0 Nominace Nahlásit |
Asi 😉
Já mám samoobslužné pokladny celkem rád, ale ne až tak aby nebyla možnost
volby… Občas, pokud mám větší nákup, jsem unavenější, kupuju větší
množství pečiva kde mi nejsou jasné kódy vcelku uvítám klasickou
pokladnu…
0 Nominace Nahlásit |
Samozřejmě. Sníží tak počty svých zaměstnanců.
Na Slovensku se dokonce stroj zeptal, zda nechce přidat spropitné. O novince
informoval loni v létě slovenský web Čas. Jedné ze zákaznic se stroj
zeptal, zda nechce k výsledné částce přidat i spropitné. Nabídl dokonce
několik možností v rozmezí od 15 do 20 procent z celkové ceny nákupu.
Lidé jsou však většinou zvyklí, že spropitné dávají konkrétnímu
člověku, který jim službu poskytl. Takto ale ohodnotí pouze stroj a peníze
připadnou obchodnímu řetězci, což dělat nechtějí.
😮
Zdroj: https://udalosti247.cz/spotrebitel/kdo-v-obchode-pouziva-samoobsluzne-pokladny-musi-zpozornet/
Upravil/a: marci1
0 Nominace Nahlásit |
Řetězce milují levnou pracovní sílu, a nejlépe tu, kterou vyhodí
z práce. Nechtějí pořádně zaplatit lidi, tak zákazníkům nakecají, že
samoobslužná pokladna je rychlejší a výhodnější. Je to blbost, protože
tam je tolik zádrhelů a kiksů v softwaru, že zákazník musí stejně
požádat obsluhu. Nehledě na nutnost bezpečnostního odkódování mnoha
druhů zboží.
Zákazník by měl mít nárok na slevu, když není obsloužen.
0 Nominace Nahlásit |
Ovšem berme to z té lepší stránky až na nás dopadnou důsledky fialové krize a my zde budeme nuceni nastoupit doplňovat věčně vykoupené zboží, odmění nás 35K na start ani nemrkneme a to se vyplatí!!! 🤷♂️🤷♂️🤷♂️
0 Nominace Nahlásit |
Někdy to využiju, ale ne vždy. Má to výhody i nevýhody. Podle toho si vybírám obchod.
0 Nominace Nahlásit |
Jak se to vezme ale je to rito pro podvodníky nemohu uvést jaké kouzla tam
občas někdo provede.
Staří si zvyknou mladí jsou nadšeni možná časem přijdeš do práce robot
bude makat a člobrda jenom čučet.
0 Nominace Nahlásit |
Přirovnání je nepatřičné. Je to podobné, jako kdybys v samoobsluze chtěl, aby ti zboží do košíku nanosil prodavač jako v pultové prodejně. Když chceš použít určitý druh prodeje, tak musíš respektovat podmínky. Samoobslužné pokladny nebo ještě lépe mobilní aplikace jsou výhodné, protože není nutné zboží překládat, je čas zkontrolovat si cenu a navíc mobilní aplikace umožňují zajímavé slevy. Já tedy samoobslužné pokladny považuju za zlepšení a kde to jde, tam je používám stejně, jako jdu raději do samoobsluhy než do pultové prodejny.
0 Nominace Nahlásit |
Tak si dovolím pár poznámek:
„Nikdy nejsou zavřené všechny pokladny " – už jsem zažil že byli,
s tím že kdo se necítil, tak "asistence“ pokladní asistentky vypadala
tak, že to víceméně namarkovala sama… V jiném obchodě pak pokladní
naběhla ke kase až když se tam množili nevrlí zákazníci.
Fronty – v KAuflandu vídám fronty i na bezobslužných pokladnách. A docela velké. Obcházím je s terminálem pro který tam mívají vyhrazené tuším extra 2 pokladny
„Je to podobné, jako kdybys v samoobsluze chtěl, aby ti zboží do košíku nanosil prodavač jako v pultové prodejně“ – pak by ale obchod měl být zřetelně označen jako výhradně bezobslužný. Co pak má asi dělat babička co sotva udrží košík, horko těžko uvidí jestli má v pytlíku 4 housky nebo 5 a u pokladen zjistí, že je tam jen stroj, kterého se bojí a jehož displej nedokáže přečíst ani s brýlema?
„a navíc mobilní aplikace umožňují zajímavé slevy“ – to není záležitost šikovné aplikace, to je jen a pouze marketingové rozhodnutí managorů.
K pokladnám ještě něco: Spousta z těch pokladen (některé jsou chytřejší) neumí namarkovat větší počet jednoho zboží… Takže chci koupit 10× perník a jak debil s každým kouskem musím na čtečku… Někde kde nemají váhu můžu alespoň jedním perníkem zamávat 10×, ale jinde je to opravdu vopruz s tím přehazováním 10 perníků kousek po kousku vždy s prodlevou až váha potvrdí, že namarkované zboží souhlasí…
Drap | 8222 | |
led | 4068 | |
Kepler | 3462 | |
annas | 3402 | |
hanulka11 | 2783 | |
marci1 | 2777 | |
zjentek | 2723 | |
briketka10 | 2514 | |
quentos | 2018 | |
aliendrone | 1938 |
Aktuality |
Zábava a ostatní |