Velorex tříkolový má, většinou, přidělenu kategorii LE nebo L5, a má tři stopy, takže ano, ale od 21 let.
Velorex 435.0 (čtyřkolový) má kategorii M1, tedy, ano.
0 Nominace Nahlásit |
Nejsem odborník, ani nemám řidičský průkaz. Skupina B tě ale upravňuje řídit normální automobily se čtyřmi koly.
Velorex je automobil, i když se jedná o staré auto, takže podle mě ano.
0
před 782 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Ano i ne. Dle Wikipedie se Velorex řadí mezi skupinu vozidel A1. Já ale dodávám, že musí splňovat technické parametry, které jsou uděleny zákonem:
(1. lehké motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj o výkonu nejvýše 11 kW a s poměrem výkonu/hmotnosti nejvýše 0,1 kW/kg a se zdvihovým objemem spalovacího motoru nepřevyšujícím 125 cm3,
2. tříkolová motorová vozidla o výkonu nejvýše 15 kW,)
Zákon 361/2000 Sb. říká něco o rovnocennosti řidičských oprávnění, kdy oprávnění B opravňuje řídit skupinu A1 s AUTOMATICKOU převodovkou. Což v praxi znamená, že pokud Velorex bude vybaven automatickou převodovkou a bude splňovat výše zmíněné parametry, mělo by to být možné. V jakémkoli jiném případě ne.
Zdroj: https://cs.wikipedia.org/wiki/Velorex
0
před 782 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Mravenec: kategorie vozidel „A1“ neexistuje, podstatná je subsumpce vozidla pod příslušnou kategorii, nikoli kecy na wikipedii, nebo někde jinde. Velorex býval dříve LE, může mít v techničáku i L5, a je to tříkolka a tříkolku na řidičák B můžeš řídit, jakoukoli tříkolku, na kterou jinak potřebuješ řidičák A, ale od 21 let (§ 81 odst.3 silničního zákona).
A jak jinak bych se já mohl projet na Motorradu BMW R12? Má to tři kola, poněvadž to má postranní vozík, je to kategorie L, to znamená, že se to může řídit na řidičák A, mně 21 let už, poněkud, bylo, tak jsem s tím mohl normálně, legálně, jet. „Motorové kolo“ BMW R12, bez toho postranního vozíku, já řídit legálně nemůžu.