Avatar uživatele
WTLS

Můžu s koloběžkou Dualtron Ultra jet po dálnici? Více v doplnění.

S kolobezkou na dálnici
------Dulatron Ultra

Zdravím asi většině, ne-li všem se tato otázka bude jevit jako nesmysl až demence :)
Jen mě zajímá vaš názor, jelikož jsem si koupil koloběžku DUALTRON Ultra, která může na silnici, nemusí mít SPZ ani nic takové a jede 80km/h což je minimum na dálnici, no tak z 95% si myslím že to asi nepůjde ale furt tam malé procento je, navíc dvou kolá vozidla smí na dalnici bez známky.
Co si o tom myslíte a jesli to vůbec jde :) Je to motorové vozidlo které jede 80kmh takže bych neviděl problém.

  • hloupé urážky si prosím odpusťte, je to jen otázka, díky :)

//doplnění… No dobrá díky za odpovědi, dálnici vypustím :)

Upravil/a: WTLS

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? amilio před 1980 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Edison

Je to snad MOTOROVÉ VOIZIDLO ve smyslu zákona? Nemluvě o tom, že patrně jde o nějakou čajnu, která je jistě pro trh EU neschválená.

Upřesním: Má snad maximálku 80 km/h uvedenou v technickém listu? Jestliže ano, doporučuji podívat se na podmínky registrace vozidel, kde jedním z parametrů je rychlost, případně výkon pohonné jednotky. Podle toho jsou schvalována např. elektrokola. Jerstliže taximálka víc než 80 km/h v technickém listu uvedena není, pak z pohledu zákona NEJEDE 80 km/h, i kdyby to fyzicky šlo.

Co nám říká nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 168/2013 o schvalování elektrických dvoukolových nebo tříkolových vozidel a čtyřkolek? Právě to, jaká vozidla musí být homologována – tedy podrobena náročnému schvalovacímu procesu v autorizované zkušebně a zařazení do jedné z kategorií vozidel.

Ze schvalovacího procesu jsou dle článku 3 vyňata klasická elektrokola (díky následujícímu odstavci):

  1. Šlapací jízdní kola s pedály, která jsou vybavena přídavným elektrickým motorem s maximálním trvalým výkonem nižším nebo rovným 250 W, jehož motor je vyřazen z činnosti, jestliže cyklista přestane šlapat, a jinak je jeho výkon postupně snižován až do vyřazení motoru z činnosti, dokud rychlost vozidla nedosáhne 25 km/h.

U koloběžky už ani nejde o VOZIDLO, natož o MOTOROVÉ. Uživatel koloběžky je holt pořád chodec. A pokud je mi známo, chodec na dálnici nemá pořád co dělat. A jestli to nechápeš, pak bys s kolobrndou neměl ani co dělat na chodníku, podle Tvé logiky. A rovnou si odpusť modifikaci kvalifikace zařízení podle toho, jak se Ti hodí. Rovněž by ses pak musel totiž řídit i dalšími dopravními ustanoveními platnými pro MOTOROVÁ VOZIDLA. A to asi nechceš, bo by smysl koloběžky totálně ztratil význam.

Upravil/a: Edison

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
JájsemRaibek

Podle mě ne.
V technické dokumentaci je uvedena rychlost 75km/hod. https://shop.fun­scooters.cz/zbo­zi/dualtron-ultra/
Další věc je členitost terénu a stačí, aby jezdec byl těžší, terén mírně do kopce a také stáří koloběžky, respektive nabití akumulátoru a již nedosáhne nejnižší povolené rychosti na dálnici 80km/hod. V tu chvíli musí vozidlo na nejbližším výjezdu dálnici opustit.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
cukrar

Bez podrobností z technického listu, nebo z prottokolu o schválení na pozemní komunikaci, nelze dát správnou odpověď.
Koloběžka na dálnici nesmí.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
led

1 – Pozrite si technický preukaz, nie krásne reči predajcov.
2 – 80km/hod je krásna rýchlosť, ale…
Je to maximálna rýchlosť na rovine pri hmotnosti jazdca aj s batožinou 75kg pri plne nabitej novej batérii. Po 1/2 roku kapacita accu rapídne klesá. Každá zmena parametrov napríklad hmotnosť jazdca smerom hore, ale aj mierny kopček výrazne maximálnu rýchlosť znižuje. (dokonca je to v popise tohto vozidla aj napísané)
3 – V prípade, ak rýchlosť prekračuje 25km/hod alebo jej motor je viac než 250W je potrebný vodičský preukaz AM do 45km/hod alebo do 4kW a musíte mať kolobežku registrovanú na DI.
Pri vyššej rýchlosti, alebo výkonu motora už potrebujete riadny vodičák príslušnej kategórie.
4 – Ale čo je hlavné:
„diaľnicu smú používať iba vodiči motorových vozidiel, pre ostatných je diaľnica zakázaným územím. Zákon definuje motorové vozidlo ako „nekoľajové vozidlo poháňané vlastným motorom a trolejbus“. Okrem najvyššej povolenej rýchlosti zákon stanovuje aj minimálnu rýchlosť pre diaľnicu, a tou je 80 km/h. Na diaľnici v obci je minimálna rýchlosť určená na 65 km/h.“ https://autobil­d.pluska.sk/cla­nok/204585/jaz­da-po-dialnici-viete-co-je-povolene-a-co-nie/

Z tohto vidíte, že ak vaša kolobežka má maximálnu rýchlosť 80km/hod (viď bod 2) nie je možné s ňou jazdiť po diaľnici.

Okrem toho arogancia typu viď odpoveď amilia k tejto otázke, citujem:
„Ti, kdo Dualtron Ultra anebo nějakou 5.400W elektrokoloběžku nemají budou zastávat legislativu, dobré mravy…a blablabla… Ti, kdo ji mají mohou s klidným svědomím všem ukázat prostředníček. Se strojem mající 5.400W si můžu jezdit kde chci, protože za ty peníze co to stojí pažaduji plnohodnotný zážitek a rád s úsměvem všechny chytrolíny pošlu třeba do pr..ele…“
nemá v cestnej premávke čo hľadať!

Upravil/a: led

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Kryšpín

Zeptal jsem se dopravního policisty, klidně může na Malé Hané po zbytku dálníce jenž nechal budovat Hitler

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
kelley

Samozřejmě že ne… Už jsem to tu psal nedávno. Koloběžka je z hlediska silničního zákona totéž jako kolo.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
amilio

Ti, kdo Dualtron Ultra anebo nějakou 5.400W elektrokoloběžku nemají budou zastávat legislativu, dobré mravy…a blablabla… Ti, kdo ji mají mohou s klidným svědomím všem ukázat prostředníček. Se strojem mající 5.400W si můžu jezdit kde chci, protože za ty peníze co to stojí pažaduji plnohodnotný zážitek a rád s úsměvem všechny chytrolíny pošlu třeba do pr..ele…

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Michálek1245

Můžete, ale jedině jako s motorovým vozidlem, respektive dopravním prostředkem. Takže zajistit STK a tak dále. Vysokorychlostní koloběžky bez papírů jsou fajn tak maximálně do lesa nebo na polní cesty. Na silnicích, nebo třeba na chodnících, nemají co dělat. Pokud chcete jezdit na silnici, tak doporučuji model s nižší rychlostí a omezovačem.

Avatar uživatele
Edison

Amilio, hurá do toho… Jsem zvědav, co Ti na ten prostředníček nebo poslání do prdele řeknou poldi… Myslím, že s klidným svědomím s tebou vymetou D-jedničku. A proč? Protože si NEMŮŽEŠ dělat co chceš! Nemáme tu bezprávní společenský systém! Zákony platěj pro každýho, bez ohledu na to, jakej výkon stroj má, nebo kolik stál.

před 1974 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
amilio

Psal jsem to proto, že mám verzi dualtron Thunder (5400W) a jezdím všude. Nemám žádné problémy, policajti to nekontrolujou a proto je mi jedno, kdo si co myslí. Tím, že zde píšete své rozumy o zákonech a komplikacích nic nezmůžete. Blekotání na Pc je stejně nesmyslné, jako závist, že někdo má něco co vy ne. Ale ok, kritizujte, poučujde, vysvětlujte. Mě je jedna věc jasná – jezdím si kde chci a nikomu to nevadí. (možná tobě) A dálnice v pomalém pruhu není problém (dokud nejede kolem kamion)

před 1964 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Edison

Nesmysly meleš yy. Víš prd, co máme nebo nemáme a netušíš, že není co závidět. Tento argument je stejně nesmyslný, jako tom, že si porušujete zákony jak chceš. To, že tě nikdo nechytil neznamená, že to není výslovně zakázáno. Spratci, jako jsi ty nezasloužej nic jinýhk než řezat, řezat a zase řezat, aby si uvědomili, že nejsou pupek světa a vesmíru.

před 1964 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
led

Nielen na diaľnici s ním zametú asfalt, ale ak amilio svoju aroganciu prejaví aj inde, má rýchlu šancu fyzicky pocítiť nepriaznivé následky svojho „úsmevu“

před 1974 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
amilio

O můj úsměv se bát nemusíš, rozhodně jsem ve všech ohledech v lepším postavení, než ty, znuděný, deně sedící u Pc. Užívám života a beru co mi nabízí, nejsem zahořklá trubka, co komentuje ze závisti kdejaký nesmysl.

před 1964 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
led

Zaujímavý názor o užívaní života a sebakritický pohľad na vlastnú znudenú aroganciu.
Nesúď, čo nepoznáš!
Ale vďaka za „znudený“ námet pre bestseller „Príbeh Aroganta“ aj keď autorské nedostanete.

před 1964 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
cukrar

Žasnu nad znalostí zákona o dopravě.
Kde jste kdo přečetl, že může prázdné a plné nikoliv.

Vždyť to v zákoně nikde není.

(1) Na dálnici je dovolen jen provoz motorových vozidel a jízdních souprav, jejichž nejvyšší dovolená rychlost2) není nižší než 80 km.h-1.

(2) Dojde-li během jízdy na vozidle nebo nákladu k závadě, pro kterou nelze dosáhnout na rovině rychlosti nejméně 80 km.h-1, musí řidič dálnici opustit na nejbližším výjezdu.

před 1980 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Dochy

OK dík za připomínku, žil jsem v tom, že jde i o okamžitý stav, trochu mně překvapuje, že omezení jízdy pomalých vozidel je vztaženo „jen na poruchu“. (S nejvyšší dovolenou rychlostí nepolemizuju, tam je to jasné a nikdy jsem o tom nepochyboval – nikdy bych s pionýrem na dálnici nelezl i když z prudkého kopce tu 80 dá 😉

Takže když stařičkou Tatrovku (nic pro Tatrovkám) plně naložím a motor ji nerozpohybuje na víc než 60 po rovince, tak na dálnici můžu protože nejde o závadu a maximálka dle TP je 85??

před 1979 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Edison

Naprostý souhlas. I toto jsem si ověřoval nejen u policisty.

před 1980 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Edison

Jo.. a doplním, že tou nejvyšší DOVOLENOU rychlostí je opravdu myšlen zápis v TP, tedy naprosto nezávislý na zatížení, resp. je tím myšlena maximální hmotnost soupravy. Podotýkám, že nejvyšší dovolená rychlost je jen tak vysoká, jako je nejvyšší dovolená rychlost „nejpomalejší“ části soupravy. Tedy sice můžete mít OA s papírovou maximálkou 160, ale pokud přívěs bude mít v papírech jen 70, tak na dálnici opravdu nesmíte a to ani s prázdným.

před 1979 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
led

Kryšpín, súhlasím na nepoužívanej diaľnici, pokiaľ nie je tam zakázaný vstup, môže jazdiť koľko chce aj na detskej kolobežke.

před 1980 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Dochy

Raibek: „Další věc je členitost terénu a stačí, aby jezdec byl těžší, terén mírně do kopce a také stáří koloběžky, respektive nabití akumulátoru a již nedosáhne nejnižší povolené rychosti na dálnici 80km/hod.“

Tak tady se mýlíš. Na dálnici nesmí vozidlo (souprava) která není schopná jet po rovině 80km/h. A jde tady o okamžitý stav. Takže klidně prázdnej vůz po dálnici může a po plném naložení již ne. Jestli vede dálnice do kopce či ne na to už nemá vliv. Proto se na delších stoupáních dělá extra pruh pro pomalá vozidla – taková která v tomto úseku nejsou schopna udržet rychlost nad 80 – nikdo je nenutí opustit dálnici.

před 1980 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek