Ahoj všem. Mám takový dotaz. Včera jsem reklamoval boty v Hervisu. Doba reklamace od zakoupení čtyři mqsíce, takže jsem byl ve lhůtě šesti měsíců, kdy mohu žádat bud výměnu nebo vrácení penez. Ovwem prodavačka říkala, že takové možnosti mají jen zákazníci jejich vernostniho klubu. Takže boty vzala a odeslala na reklamaci. Chci se proto zeptat, mql jsem si nechat boty hned vyměnit nebo požadovat vrácení penez, nebo jsem udělal dobře a poprávu se boty měly odeslat? Opravdu nevím, zda jsem neudělal,chybu. Bohužel se v zákoníku tak moc neorientuju. Díky za pomoc, dost mqto pořád štve, že jsem se asi nechal oje.bat ☹
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? bolak před 3388 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Právo na výměnu zboží je pouze nerozbaleného.
Ze zákona nelze použité zboží vrátit pouze reklamovat. Vrátit lze až po
třech neúspěšných reklamacích. (Musí vrátit peníze nebo dát
nový kus).
Dost často se stává, že k botám dostanete příručku, ve které se píše, že boty jsou „módní“, tudíž nejsou vhodné na nošení. Poté reklamujte, to je sekec :D
Upravil/a: Zbynas
1Kdo udělil odpovědi palec? PetrZaruba
před 3388 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Prodejna má ze zákona možnost zjistit příčinu závady, oprávněnost
vaší reklamace a vám o tom podat zprávu do 30-ti dnů od doby podání
reklamace.
Takže prodavačka postupovala správně.
Teď záleží na tom, jak se prodejna k tomu postaví. Taky se vyskytují
„odborná“ vyjádření v tom smyslu, že jste ty boty neměl nosit za
deště, nebo jste měl do nich nosit ponožky z pravé egyptské bavlny nebo
že jste je neměl nosit vůbec.
V tom okamžiku záleží na tom, zda si necháte od českých
„obchodníků“ čurat na nohy.
Obecně : doba záruky se okamžikem vaší reklamace zastavila a znovu se
rozbíhá (navazuje) v okamžiku, kdy je zboží opraveno (reklamace je
vyřízená).
1Kdo udělil odpovědi palec? PetrZaruba
před 3388 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
a kde jste zjistil, že do 6 měsíců můžete žádat výměnu nebo vrácení peněz? To je přeci mýlka.To žádný zákon – Občanský zákoník či zákon na ochranu spotřebitele – nezná. Vy můžete podat v záruční době 2 roky řádnou reklamaci,přičemž se předpokládá, že do 6 měsíců byla vada již v době prodeje a po této době je nutné vadu prokazovat. Možnost návrhu na vrácení peněz máte až při třetí reklamaci stejné závady, možnost výměny za stejné zboží můžete navrhnout – jen navrhnout bez právního nároku – již při první reklamaci, ale vždy záleží na prodejci. Prodavačka postupovala správně. Počítejste s tím, že Vám bude reklamace zamítnuta, což je u bot celkem zřejmé. Osobně se touto problematikou zabývám v zde nejmenovaném sdružení se státní podporou a pokud chcete více, můžete na jmhad@ seznam.cz
0
před 3388 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Spočítej si přátele na facebooku (dejme tomu že jich tam máš 150) a pak jim napiš: "Buď mě vrátíte peníze, a nebo vám na Heurecem Zboží a dalších patnácti hodnotících servrech příští tejden přibyde asi tak 150 negativních recenzí, takže si rozmyslete co je pro vás výhodnější, jestli se zachovat správně a vrátit mně peníze za šuntový boty který jste mi prodali, nebo mě podvést a přijít a přijít o tisíce zákazníků měsíčně díky negativním recenzím na internetu.
Takhle nějak to dělám já.
0
před 3387 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek