Už jsem to našel:
Proč se do křídel napouští voda?
Voda slouží ke zvýšení letové hmotnosti kluzáku. Vyšší hmotnost
totiž posouvá hodnotu nejvyšší klouzavosti k vyšším rychlostem. Tedy
stejný kluzák letící bez vodní přítěže může klouzat na klouzavosti
1:40 při rychlosti 100km/h, s vodní přítěží např. 100l (100kg) dosáhne
stejné klouzavosti na rychlosti např. 110–115km/h. Může tedy letět
rychleji mezi stoupavými proudy, dosahovat vyšší průměrné cestovní
rychlosti a v konečném výsledku zvítězit. Voda se musí před přistáním
z křídel vypustit. To se provádí většinou efektním průletem kolem
diváků. Do křídel větroně se vejde až 150 litrů vody.
https://fl2018.akfrydlant.cz/faq/
0 Nominace Nahlásit |
Otázka nemá žádné další odpovědi.
I když mně to také napadlo, ale v jiné souvislosti, tak jsem na
internetu nic relevantního nesehnal. Vím, že tento způsob používají
modeláři při létání na svahu, kdy dávají zátěž do křídel, aby
docílili klouzavosti při pronikání proti větru, aby je to ze svahu
neodfouklo. U větroňů jsem si myslel, že dodatečná zátěž vodou
nahrazuje druhého pasažéra v případě dvoumístných kluzáků, aby bylo
dotrženo těžiště . Nejpravděpodobnější důvod je ten, co zde napsal
Kepler.
Drap | 448 | |
marci1 | 268 | |
Kepler | 220 | |
annas | 219 | |
gecco | 146 | |
Alesh | 139 | |
hanulka11 | 135 | |
led | 127 | |
mosoj | 120 | |
elkon | 119 |
Atletika |
Cyklistika, MTB |
Fotbal |
Hokej |
Motorsport |
Rekreační sport |
Ostatní sport |