Avatar uživatele
kurec

Proč v Praze v běžném provozu nejezdí dvojpatrové autobusy?

Zajímavá 0 před 364 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
Disraeli

Třeba v Ostravě nějaké jsou. Jinak nejsou snad nikde v ČR, nejen v Praze.
Protože je to typické hlavně pro VB (a od nich to mají jejich „spřízněné“ země: Austrálie, Singapur, Hongkong, Kanada, USA – v menší míře). Snad i některé jiné evropské státy – ale zase v minimální míře, myslím, že v Německu NĚJAKÉ jsou, nevím kolik… Ale zkrátka nejen v Česku, ale ani jinde nejsou nějak moc k vidění.
Protože dvojpatrové autobusy neexistují (dvoupatrové už by bylo správnější, ale pořád to není ono; jsou to patrové autobusy, případně dvoupodlažní).
Protože jsou v Česku nízké nadjezdy/podjezdy. :D Protože v Česku dost lidí neumí řídt a protože by i tak někteří busáci ty podjezdy vybírali navzdory výškovému limitu. ;)
Protože k tomu nebyl nějak důvod (a ochota), peníze – na pořízení a údržbu, a taky autobusové i další dopravní společnosti moc dobře nefungují. Obzvlášť ty státní, nebo ty, do kterých se stát monteju (a on se rád montuje do všeho).
Mohou být i jistá bezpečnostní rizika, váhová nevyrovnanost apod. (kraviny většinou, ale jsou tu takové názory). I když problémy jako horší manévrovatelnos­t/ovládání a větší poloměr otáčení by tam být mohly. Představ si jak v Česku při plném provozu vybírá zatáčky a menší kruháče. :D :D Poměrně nedávno se taky (kvůli EU) zužovaly některé cesty a dálnice. :D :D Protože to přece dává smysl a je to efektivnější.. :D
Protože většinou stačí (BY MOHLO) víc autobusů (jako víc a lepších spojů), lepší a prostornější autobusy s víc sedadly, tramvaje apod. To by mělo být dostatečné. Rozmanitá doprava, dost konkurence, různé typy dopravy, taky nedostatečná (nebo žádná) poptávka po něčem takovém.
Budou jistě i regulační omezení a problémy s předpisy. Kvli výšce, bezpečnosti, omezení provozu.
V Česku jsou populární nízkopodlažní autobusy – bez schodů, s málo sedadly, se šíleným rozmístěním sedadel po stranách anebo naproti sobě atd. Natož, aby autobusům přidali patra. Taky nepočítáš s českou leností – vyjít schody a s tím, že by tam chodili především puberťáci, kteří by tam dělali bugr a řidič by toho měl mnohem víc nastarost a neměl by to pod dohledem/kontrolou.

Můžeš si kooupit (a taky to mají v kategorii „dvoupatrové autobusy“, přestože dvoupatrový autobusy by myslím musel mít 3 podlaží):
 https://autoli­ne.cz/-/dvoupatrove-autobusy--c70

Upravil/a: Disraeli

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Drap

Neni to u nás zvykem a na mnoha místech b se nevešly.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
elkon

A proč se nezeptáš na Dopravním podniku v Praze?

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek