Avatar uživatele
Elk

Proč startér zničeho nic nefunguje, ale jenom cvakne? Uhlíky jsou ok – vyčištěné.

Doplňuji:
P.S. – Baterie je nová

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Upravil/a: Elk

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? anonym před 5210 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Miroslavst

Protože máš v čudu vidličku nebo kontakty, která nedosepne kontakty, popřípadě kontakty jsou upálené a tak nesepnou aby se startér roztočil.
Představ si cívku. Ta cívka sepne, to je to cvaknutí. Při tomto cvaknutí se vysune vidlička (pastorek), který spojí kontakty a do startéru jde proud, který startér roztočí. Jelikož buď se řádně nevysune nebo jsou kontakty upálené, není do startéru proud, aby se startér roztočil.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
mosoj

Nejenom uhlíky, ale je třeba zkontrolovat i silový spínač + baterii.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Jag

Zkontroloval bych jako první kabel od baterie ke startéru a dotažení a čistotu bateriových svorek pokud budou zoxidované může se to takto projevovat

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Bumbes

Pokud se jedná o startér motoru, může tento problém zapříčinit i magnetické relé, které vystřeluje pastorek startéru (a zároveň spíná hlavní kontakt startéru) na setrvačník motoru. Někdy pomůže poklepat kladivem na startér a pastorek vyskočí, ale už to je známka únavy materiálu součástek a blížící se závažné závady.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Miroslavst

Bumbesi, na setrvačník to asi nepůjde, jelikož říká, že jen cvakne. Pokud by cvaklo a naprázdno se točil, tak ano.

před 5210 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Bumbes

Vždyť jsem to přece napsal, že může být závada ve spínacím relé, (viz otázka – pouze cvakne a dál nic). Já jsem s Nissan Patrolem takhle (občas s kladivem) startoval skoro 2 roky, než to relé odešlo úplně.

před 5210 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek