ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 0 před 3454 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Pokud to s tím opravdu souvisí, tak si připrav hodně peněz. Osobně ale nevěřím že je mezi tím spojitost.
0 Nominace Nahlásit |
Já taky myslím že to spolu nesouvisí, auto škube špatným palivem, nebo ucpaným filtrem, nebo vstřiky.
Klíma má docela spotřeba, prý skoro litr na 100km, tak jestli to není spíš tím, že tam dojde málo paliva???
0 Nominace Nahlásit |
Já tak uvažuju, jestli ti to neškube jen při studeném motoru. Vstřikovací jednotka motoru bere řídící data z tzv. map, to jsou v podstatě tabulky, jak moc se má vstřikovat paliva při nějakém výkonu / otáčkách / při daném sešlápnutí plynového pedálu. No a ta klima to nějakým způsobem „narušuje,“ protože požaduje při výkonu nějakou část energie „navíc“ proti stavu, kdy není v činnosti. Ty mapy se za běhu motoru trošičku dynamicky mění, protože tím přizpůsobují běh motoru měnícím se podmínkám – zapnutá klima je jen jeden z důvodů, další může být postupné zanášení sacích filtrů jak na vzduchu, tak i na přívodu paliva, znečištění MAF („vzduchové váhy“) a spousta jiných vlivů. Pokud je to škubání výrazné, doporučil bych například vyměnit ty filtry, nechat vyčistit MAFku aj. (příčinou může být rovněž porucha či nedobrý stav EGR ventilu) a následně resetovat řídicí jednotku (několikaminutovým odpojením akumulátoru), čímž se načtou nějaké základní mapy a ty se dále začnou upravovat znova. Po resetu ECU (řídicí jednotky) se doporučuje: nastartovat, nechat minutu volnoběhu, zvýšit otáčky na cca 1200/min a zase nechat minutu a pak neprodleně vykonat jízdu cca 10 km bez přerušení (vypnutí motoru) v různých jízdních režimech: volnoběh, brždění motorem, více / méně plynu, zapnutá / vypnutá klimatizace, aj. Tím se rychle mapy zaplní modifikovanými daty.
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek