Avatar uživatele
mj81

Proč se vyrábějí jednonápravové návěsy?

V našich zemích je běžné potkat kamion s návěsem, který má dvě nebo tři nápravy, některé zdvihací. Chápu to tak, že víc náprav lépe rozloží hmotnost naloženého návěstu a naopak jízda se zdviženou nápravou se používá při jízde s prázdným návěsem. Na Ukrajině jsem ale potkával jednonápravové návěsy tažené dvounápravovým tahačem, vozili na tom mimo jiné i velké těžké betonové obrubníky. Proč se vlastně takové návěsy vyrábějí, není tam pak nějaký problém s jejich hmotností při plném naložení? Potkali jste někdy v Čechách český návěs s jednou jedinou zadní nápravou?
Doplňuji:
Pro představu, o čem je řeč: http://m.j.cz/tem­p/20100629_5601­.jpg Foceno na nádraží ve městě Sarny, severní Ukrajina, červen 2010.

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Upravil/a: mj81

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? anonym před 4952 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
venkovan

Jednoosé nákladní návěsy / přívěsy se dělaly pro zemědělství k traktorům. U nás je norma pro váhu na jednu nápravu myslím 9 tun. Takže jednoosé těžké návěsy se prakticky nevyplatí.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
cukrar

U nás se s takovým tahačem (ne)setkáte, páč máme jinou legislativu. Zatížení náprav je na přední max 10t, a na zadní 8t.
Je to dost složité, ale doporučuji
http://www.mdcr­.cz/NR/rdonly­res/00F119AD-F382-457E-B028-37FB2D9A01F5/­0/ndrpr2.rtf

Jednonápravový návěs byl na Avii, PickUp, Forman.....jen na lehké věci.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
lukas.zmizik

tento naves, kdyz uz si jej nekdo koupi, pak zrejme jen k preprave velkoobemoveho zbozi s nizkou hmotnosti… divadla v tom vozi kulisy, nebo to lze potkat u stehovacich sluzeb ci kolotocaru

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek