Odpoveď byla označena jako užitečná
Aby se prostřednictvím akcelerační pumpičky vůbec dostal do plovákové komory benzín. Pak teprve karbec mohl fungovat. U dvoutaktních motocyklových motorů na to stačil čudlík na plovákové komoře, kterým se tzv. karbec „přeplavil“.
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?Kulpix Nahlásit |
Doplním Keplera:
Je nutno dostat benzín k motoru. U dnešních aut je v nádrži elektrické
čerpadlo, které se spustí při zapnutí zapalování, ještě než
nastartujeme motor. Dříve se používala tzv. AC-pumpa, která byla
poháněná mechanicky vačkou a než se nastartovalo, musel se benzín
předčerpat ručně malou páčkou. Tuto pumpu znají uživatelé škodovek
100–120-Favorit, žigulů a podobných vozů. No a ještě starší auta jako
ten Warťas ještě neměly ani tu AC pumpu, resp. nebyla vybavena páčkou.
Konkurent Wartburga, traboš, to nepotřeboval, protože měl benzínovou
nádrž pod kapotou nad motorem a bezín tekl do karburátoru samospádem. Tam
byl spíš problém, aby všechen benzín nenatekl do motoru během stání a
proto byl mezi nádrží a karburátorem kohoutek.
0 Nominace Nahlásit |