Avatar uživatele
Kulpix

Proč se před startováním auta Wartburg muselo šlapat na plynový pedál?

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? Bičiště před 2969 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Kepler

Odpoveď byla označena jako užitečná

Aby se prostřednictvím akcelerační pumpičky vůbec dostal do plovákové komory benzín. Pak teprve karbec mohl fungovat. U dvoutaktních motocyklových motorů na to stačil čudlík na plovákové komoře, kterým se tzv. karbec „přeplavil“.

1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?Kulpix Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
dubraro

Bohatší směs usnadňovala start.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
cochee

Doplním Keplera:
Je nutno dostat benzín k motoru. U dnešních aut je v nádrži elektrické čerpadlo, které se spustí při zapnutí zapalování, ještě než nastartujeme motor. Dříve se používala tzv. AC-pumpa, která byla poháněná mechanicky vačkou a než se nastartovalo, musel se benzín předčerpat ručně malou páčkou. Tuto pumpu znají uživatelé škodovek 100–120-Favorit, žigulů a podobných vozů. No a ještě starší auta jako ten Warťas ještě neměly ani tu AC pumpu, resp. nebyla vybavena páčkou. Konkurent Wartburga, traboš, to nepotřeboval, protože měl benzínovou nádrž pod kapotou nad motorem a bezín tekl do karburátoru samospádem. Tam byl spíš problém, aby všechen benzín nenatekl do motoru během stání a proto byl mezi nádrží a karburátorem kohoutek.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
David32

Kepler má právdu…

před 2966 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek