Avatar uživatele
maschin

Proč se nepoužívá benzínový motor u velkých dopravních prostředků a strojů?

Zjistil jsem, že za druhé světové války používala většina tanků benzínové motory. Tak mě zajím, proč se nepoužívá benzínový motor u náklaďáků, autobusů, traktorů, stavebních strojů atd.?

Zajímavá 0 před 1692 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
cochee

K těm benzinovým motorům v tancích za 2. sv. v.: to tak měli Němci, protože benzin se dá vyrobit i z uhlí, ropa byla pro Němce nedostatková a tudíž i nafta. Mělo to i nevýhody, protože zásah tanku s benzinovým motorem znamenal často výbuch a požár, kdežto naftový tank při zásahu nevybuchoval a požár nafty byl méně nebezpečný.

Výhody vznětového motoru oproti zážehovému:
robustnější konstrukce, větší životnost
nižší spotřeba – čím je motor větší, tím je spotřeba více nižší v porovnání se stejným zážehovým motorem
nižší cena paliva

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
elkon

Protože s ohledem na výkon, by měl vysokou spotřebu a menší životnost, proti naftovým motorům, které mají menší spotřebu a díky nižším otáčkám i vyšší životnost.

Upravil/a: elkon

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Edison

V V naftě je víc energie. Proč asi nejsou ty největší motory dokonce ani na naftu, ale na mazut, žejo. Navíc není pravdou, že by za války byla většina motorů benzínových. Kdo vyrobil za války nejvíc tanků? A T34 byly naftové.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Arne1

Není to tak úplně pravda.
Tanky a některá vojenská bojové vozidla jsou často konstruovaná na možnost použít jako palivo cokoliv – od nafty, přes petrolej, letecký benzín až k normálnímu benzínu.
Ruské vojenské náklaďáky jezdily také na benzín (když jsem byl na vojně tak to tak bylo, jak dnes to nevím).
A dnes moderní autobusy – pokud jsou na CNG, tak jsou to vlastně benzíňáky.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek