Zjistil jsem, že za druhé světové války používala většina tanků benzínové motory. Tak mě zajím, proč se nepoužívá benzínový motor u náklaďáků, autobusů, traktorů, stavebních strojů atd.?
Zajímavá 0 před 1692 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
K těm benzinovým motorům v tancích za 2. sv. v.: to tak měli Němci, protože benzin se dá vyrobit i z uhlí, ropa byla pro Němce nedostatková a tudíž i nafta. Mělo to i nevýhody, protože zásah tanku s benzinovým motorem znamenal často výbuch a požár, kdežto naftový tank při zásahu nevybuchoval a požár nafty byl méně nebezpečný.
Výhody vznětového motoru oproti zážehovému:
robustnější konstrukce, větší životnost
nižší spotřeba – čím je motor větší, tím je spotřeba více
nižší v porovnání se stejným zážehovým motorem
nižší cena paliva
0 Nominace Nahlásit |
Protože s ohledem na výkon, by měl vysokou spotřebu a menší životnost, proti naftovým motorům, které mají menší spotřebu a díky nižším otáčkám i vyšší životnost.
Upravil/a: elkon
0
před 1692 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
V V naftě je víc energie. Proč asi nejsou ty největší motory dokonce ani na naftu, ale na mazut, žejo. Navíc není pravdou, že by za války byla většina motorů benzínových. Kdo vyrobil za války nejvíc tanků? A T34 byly naftové.
0
před 1692 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Není to tak úplně pravda.
Tanky a některá vojenská bojové vozidla jsou často konstruovaná na
možnost použít jako palivo cokoliv – od nafty, přes petrolej, letecký
benzín až k normálnímu benzínu.
Ruské vojenské náklaďáky jezdily také na benzín (když jsem byl na vojně
tak to tak bylo, jak dnes to nevím).
A dnes moderní autobusy – pokud jsou na CNG, tak jsou to vlastně
benzíňáky.
0
před 1692 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek