Mám nové auto, nemám najeto ani 5000 km. Je to Citroen C3. Před pár dny jsem jela na ledové a zasněžené cestě, potřebovala jsem se otočit na konci ulice, připojuje se tam vedlejší silnice. Zatočila jsem a chtěla potom zacouvat a otočit se. Při zatáčení ale auto dostalo trochu smyk, začalo trochu klouzat do strany. Co bylo ale divné je, že ztvrdnul brzdový pedál, nešel zmáčknout a začal fungovat až když jsem vypnula a zapnula motor. Nevíte čím to může být? To by asi dělat nemělo.. Co kdyby auto bylo ve větším kopci a začalo sjíždět pozpátku dolů.
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? Alesh před 2141 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
A na tu brzdu jsi šlapala těsně před tím než se to stalo? A když byl
ten pedál tuhý, tak auto bylo zabrzděné nebo ne? Tak či tak to podle mě
v pořádku není, já to tipuju na chybu a dokonce by mohla za určitých
jiných okolností znamenat velký problém. Čili konzultoval bych to
v servisu.
Jinak brzdy dnes u všech aut mají posilovač, který se při běžícím
motoru „natlakovává“, když je ale motor chcíplý, tak stačí párkrát
smáčknout brzdu a brzda ztvrdne v horní poloze a je strašně náročné pak
peál smáčknout = zabrzdit. Totéž se děje v menší míře i za jízdy,
pokud řidič několikrát za sebou hodně zabrzdí, prostě se ten posilovač
nestíhá „natlakovat“. Ale předpokládám, že takhle se ta událost
nestalo, že by byl motor chcíplý atd.
0 Nominace Nahlásit |
Jestli šlo o smyk do strany, tak to mohla být reakce systému ESP, jestli je jím vůz vybaven.
0 Nominace Nahlásit |
Navštiv servis, alespoň na konsultaci. Mohlo jít o zablokované ABS, nebo i normální stav funkce ABS. Kdyby se ti to stalo z kopce tak stejně víc nezabrzdíš. Brzdí ABS!! Nikdo zde neví jak se chová při normální činnosti ABS na C3.
0 Nominace Nahlásit |
Na detaily už vám fakt nedokážu odpovědět. Jestli jsem zmáčkla spojku předtím, potom, kdy jsem zmáčkla brzdu, to si upřímně nepamatuji. Dneska jsem se o tom bavila ještě s kamarádem a došli jsme k tomu že je pravděpodobné, že mi auto chcíplo a tím pádem se prostě vypnul posilovač řízení. Já si totiž opravdu nejsem jistá jestli to auto chcíplo nebo ne. To si fakt nepamatuji a tu situaci jsem se na to nesoustředila. :) Auto je úplně nové a kontrolky žádné nesvítí. Kdyby bylo cokoliv s ABS, nebo jiným systémem, jsem si jistá že by mě na 100% upozornilo. V pondělí ale pro jistotu zavolám do servisu a zeptám se jich na to. :)
Jo, to ti prostě chcíplo a posilovač jsi „vyšlapala“, pak pedál ztvrdne a nejde skoro brzdit nebo musíš mít sílu v noze jako kráva. Jak si jen otočila klíčky zpátky, abys mohla startovat, ale auto bylo již chcíplé. po nastartování se ten posilovač znovu „nafoukal“ a brzdy fungovaly podle očekávání. Asi bych nikam ani nevolal, na 99 % to bude tohle a servis tě akorát pozve na prohlídku, kde nic nezjistí a akorát to zaplatíš.
Já mám naštěstí fajn servis. :) Řekli mi v podstatě to samé a řekli že jezdit není nutné, pokud by se to nestalo znovu. Takže záhada vyřešena.
Z popisu není jasné, co by se stalo, kdyby se rozjela. Např. na svahu
drží asistent brzdu do rozjetí. Jestli je auto něčím takovým vybaveno,
nevím. Jen tipuji.
Chtělo by to přečíst manuál, zajet někam na zasněženou plochu a
zaklouzat si.
Jo, zapnutý rádio, motor neslyším… chcípne to a efekt, co jsem popsal je na světě. Tak se to molo stát. 😉
Něco takovýho mám na mysli… Ono… jestli to klouzlo, tak se zastavila kola a jestli nebyla spojka, okamžitě stojí i motor. V zápalu „boje se situací“ člověk řeší problém, ale bez motoru. Problém s brzdou je na světě.
Nebo si řekne: „Jsem to ale pitomá blondýna, mají pravdu, reagovat již nemusím a ještě bych byl za blbku.“ 🙂
Dala jsem tady otázku s tím že klidně můžu být za „blbou
blondýnu“ :D ale kdybyste na ni takhle zareagovali, spíš by to vypovídalo
o vaší inteligenci, než mojí.
Jinak máte pravdu, jsem čerstvá řidička, řidičák mám asi půl roku a
auto taky. A čas od času se mi ještě stane že mi v nějaké stresové
situaci chcípne. :)