Pár kusů tady jezdilo 😉
V Mototechně se neprodával, zřejmě by konkuroval Škodovkám ;)
(vozily se vyšší kubatury).
A důvod? Takový automobil náš trh nepotřeboval. Měli jsme své dost
kvalitní automobily!
„Záporožec ZAZ 965. Vůz byl ale značně kritizován z důvodů značné
poruchovosti, vysoké spotřeby, příliš malého interieru atd. V západním
tisku se navíc objevilo obvinění, že se jedná o průmyslovou krádež –
kopii Fiatu 600.“
V NDR měli „jen“ Trabanta a Wartburg, Poláci neměli nic (licence načeho Minoru, Fiat…). Maďaři vyráběki v licenci snad jen autobusy).
ad kapitán:
ZAZ 966
"V době vzniku se jednalo o poměrně moderní vůz za nízkou cenu, byl
exportován nejen do socialistických zemí (především NDR, Polsko a
Maďarsko; do ČSSR se nedovážel), ale i na západ pod názvy Jalta nebo
Eliette. "
https://cs.wikipedia.org/wiki/Z%C3%A1poro%C5%BEec
Upravil/a: da ny
3Kdo udělil odpovědi palec? Mc Merkurion, gecco, Dismas
před 3213 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Proč, to nevím, ale je pravda, že se sem do ČSSR nedovážel, proč, to spíš najít stránky klubů, co mají více info:)
Upravil/a: quentos
0
před 3213 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Podobne dopadol aj rumunský Oltcit. Bol síce malý, úsporný, ale mal problémy s kvalitou a napr. roztrhnutý remeň na vačkovom hriadeli mohol rozbiť celý motor. Ale napríklad starší typ Dacii sa dovážal, napr. 1300.
0
před 3213 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Byla to kopie vozu NSU a pasovaly by písty a válce atd z Tatry 603, která byla zase kopií VW třicátých let, po válce komančové vykopli tatrovskýho konstruktéra Hanse Ledw. a nemělo už to mít se Západem nic společnýho, kdyby tu ještě strašil Záporožec, tak by jen bylo vidět, jak jsou komoušové pitomí.
0
před 3212 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
kapitán: „… V době vzniku se jednalo o poměrně moderní vůz za
nízkou cenu, byl exportován nejen do socialistických zemí … do ČSSR se
nedovážel …“
https://cs.wikipedia.org/wiki/Z%C3%A1poro%C5%BEec