Po čase jsem se dívala na nějaký crashtesty a znova mi vrtalo hlavou, proč dělaj ty pásy tak, že stejně ta figurína/člověk vlítne do palubní desky (i když nepochybuju o tom, že tu intenzitu nárazu zmírněj). Napadá mě jediný možný vysvětlení – že to dělaj schválně aby se energie rozložila i do nějakýho pohybu a pás nás bezmála „nepřeťal“, ale proč potom nedělaj do aut čtyřbodový pásy jako v letadle (myslim pro piloty, ne ty „hovnítka“ pro cestující), aby se energie líp rozložila?
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? pokazdejinak před 4831 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Je to tak jak píšeš, pásy mají tělo „zabrzdit“ na určité dráze, proto při nárazu popruh o něco „povolí“ a musí se vyměnit. Tříbodové pásy (místo vícebodových) je kompromis mezi bezpečností a pohodlím – lidi by se do nich třeba na kratších cestách nekšírovali.
Pásy v letadle mají hlavně za účel tě udržet na místě, energii případného nárazu má pohltit sedačka před tebou (proto se při startu a přistání hlásí, uveďte sedačku a stolek do svislé polohy a v instrukcích je obrázek, že si při nouzovém přistání máš dát ruce přes hlavu, sklonit se a opřít o sedačku před tebou (a letušky budou ječet „heads down – stay down“ – jako na tom videu))
http://www.youtube.com/watch?v=CZ17U645HkY&feature=related
6Kdo udělil odpovědi palec? elektrikář, Kerberus, Syd, anonym, emba5, pokazdejinak
před 4831 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Otázka nemá žádné další odpovědi.
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek