Maturita-například ve třetím ročníku by hodně žáků zajisté
maturitu složilo a nemusel by jim stát platit další rok na škole.
Na ZŠ přejít o jeden stupeň není nemožné, ale také to není něco
běžného a ani lehkého, jak pro rodiče, tak pro učitele s dětmi, kdy se
často najdou učitelé, kteří potom toto dětem vyčítají a zesměšňují
je skrz to.
Měl jsem možnost dělat výzkum s předškoláky v okolí a také druháky
při nástupu do školy-z celkového počtu 130 předškoláků jich 15 bylo
na úrovni druháka, tři z nich druháky zdaleka převyšovali a dle mého by
měli jít do nějaké speciální školy.
Pokud 10% prvňáčků by mohlo nastoupit bez problémů do druhé třídy,
proč se toto neděje?
(u mých testů ještě kolem 20% předškoláků mělo vědomosti druháků,
uměli počítat, apod., pouze neuměli dostatečně čitelně psát) a
věřím, že pokud by se těchto 20% v první třídě psát naučilo, rodiče
se jim stále věnovali a rozvíjeli je, mohli by na konci první třídy
skončit na úrovni třeťáků.
Pokud budu počítat pouze těch 10%-10% dětí už od nástupu do školy trpí
povinností neustálého opakování toho, co umí, doma musí dělat
nezáživné úkoly, ve vyučování vyrušovat, často také mezi sebou mluvit,
atd. tudíž nemají děti, které nejsou ve předu, dostatečný klid na
dodělání práce a jelikož učitel vidí, že děti to už mají a
vyrušují, práci ukončí a tudíž také nemají dostatek času. Jakmile nad
dětmi rodiče přestanou stát, zhruba někdy ve třetí třídě, ti ve předu
začnou flákat domácí úlohy, které začali nenávidět, nenaučí se učit
se a víceméně zahálí. Tady toto se projeví mnohdy až při zátěži a
potřebě se naučit hodně nových věcí-7–8. třída, ovšem mozek těchto
dětí už nemá takový potenciál, rychlost a účinnost a tudíž je pro ně
daleko těžší se něco naučit než pro „dříče“, kteří od první
třídy se museli učit stále něco nového.
Má moje úvaha někde chybu? Proč tomu tak je, že se nedělají hromadné
přestupy o třídu?
Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? jpau, Irisa před 3871 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Plačeš dobře, ale na špatném hrobě. S důvěrou se obrať se svými podmětnými návrhy na ministerstvo školství. Jedině tam jsou schopni změnit systém zavedený ve školství.
0
před 3871 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Předpokládal bych, když děláš testy jak zde píšeš, že budeš také na nějaké pedagogické úrovni. Ale co, když může být právník z Plzně …
0
před 3870 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
To co píšeš dává asi do /určité míry/ smysl. Na druhou stranu nikde nepopisuješ metodiku, jakou jsi dospěl k číslům co uvádíš (jak měříš zvládnutou látku, 130 lidí je stále poměrně malý vzorek) takže jako nápad je to asi fajn ale v tuto chvíli je to trochu, ehm, no, zavádějící… Asi se o tom nemá smysl víc bavit 🙂.
0
před 3870 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
nemyslím si, že to bude ministerstvem. Školy jsou kostnatý. Střední
jsem dělal elektrotechniku a z neodborných předmětů jsem maturoval ve
třeťáku, z odborných ve čtvrťáku.
Větší pohoda soustředit se na vážně ostrou odbornou maturitu. Taky
střední něco znamenala. Dneska je to cár papíru
0
před 3870 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
ale to predsa v praxi funguje, len sa musíte o to zaujímať.
hovorí o tom Vyhláška č. 73/2005 Sb., o vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí, žáků a studentů mimořádně nadaných.
tu ( http://www.nadanedite.cz/preskoceni-rocniku-z-duvodu-vysokeho-nadani.a27.html ) máte celý článok o tejto problematike (plusy- mínusy), ako aj link na znenie vyhlášky.
prípadne rozcestník (google):
https://www.google.co.uk/search?q=%C5%A1kolstvi+preskoceni+rocniku&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:cs:official&client=firefox-a&channel=sb&gfe_rd=cr&ei=F6pSU5i8CpDY8gfjwoCgAw
Drap-pochybuji, že by byli celí zapálení do přepracovávání značné části různých zákonů, vyhlášek, apod. a víceméně přepracování značné části školství… Pokud by se jim ovšem například předložila petice s několika set tisíci podpisy, určitě by to mělo větší hodnotu.