Avatar uživatele
xiperio

Proč mají securitní auta za jízdy zapnuty oranžové majáky?

Mají nějaké výhody, když je zapnou? Ze zákona rychlost nesmí překročit a ostatní řidiči jim taky nedávají přednost.

Zajímavá 0 před 1246 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
elkon

Je to jen pro výraznější upozornění.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
paul1

Nějak na sebe upozornit musí , troubení by vhodné nebylo.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
autacek

Bohužel na takové jednání zákon nepamatoval, definice – „při práci“ je příliš obecná. Výhody jim z toho neplynou, ale asi spoléhají na to, že si jich ostatní řidiči více všimnou a budou mít vyšší respekt.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Pepa25

Jsme v kategorii právo, tak si dovolím odkázat na příslušný paragaf zákona o provozu na pozemních komunikacích – je to § 42 – viz odkaz. V případě security jsou relevantní zákaz vjezdu do pěší zóny a způsob zastavení a stání.

Zdroj: https://www.za­konyprolidi.cz/cs/2000-361#p42

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
anonym

Samozřejmě, že i oranžové majáky mají smysl. Jejich cílem není přednost v dopravě – ani omylem. Je správné oranžové majáky naprosto ignorovat. Smysl mají rozhodně. Jedná se o upozornění na atypické rozměry auta (popeláři, stroje, …), nebezpečný náklad (tady jde o vlastní bezpečí na takové auto pamatovat), nadměrný náklad, … Tzn. že se vyplatí sledovat auta s oranžovými majáky jednoduše proto, že mívají atypické části, které při zatáčení a dalších manévrech mohou způsobit problém v dopravě, či přímo nehody, pokud řidiči nevěnují pozornost vlajkám na atypickém nákladu, nebo na nějaký atypický nástroj auta (ramena, plošiny, …). Přeci už jenom u nákladních automobilů lidé podceňují místo, které takový stroj zabere při otáčení, nebo mu nedají dostatečný prostor na nájezd do zatáčky. Zrovna u popeláři vídám denně, že majáky fungují – lidé včas udělají místo, protože si prostě blikající zadní uličky všimnete. Má to ale význam rozhodně i dále. Jak vídám dnes a denně, řidiči jezdí jako blázni, zatáčí nečekaně a na poslední chvíli. Klidně jedou rychle a pak skočí do prázdného pruhu, aniž by tušili, zda tam stojí zaparkované auto, nebo zda tam má někdo vysunuté rameno například. Zase – blikající pruh (místo mezi auty, kam se to jedinec chystá poslat) je poměrně varování. Je to varování ale také pro XY dalších lidí – chodci aby koukali po zavěšeném nákladu, … U bezpečnostní služby bych očekával pozornost k možnému zločinu, k ponechání prostoru na výkon práce, … Nechápu logiku, že když oranžový maják nedává možnost jízdy na červenou, že by měl být na ho*, na okrasu, nebo co. Jen v mém životě jsem viděl desítky případů, kdy fungoval jak má. Lidé včas uhly před padajícím nákladem, před nahýbajícím se nákladem u atypického nákladu, dávají prostor atypickým autům na nájezd z bočních uliček, … Věřím, že každý, kdo si za něj platí poplatek ví přesně, jaké výhody mu z něj plynou. Ne-li že pro konkrétní profese vyplývá povinnost jeho používání.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
aliendrone

Nemůžu si pomoci, ale s ohledem na reálnou hodnotu to má jediný smysl – stejný jako strašák v zelí. ;) :D :D

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Filip84

Na žlutý (amber je spektrum žluté barvy, česky autožluť, oranžová barva se v zařízeních k osvětlování a světelné signalisaci vozidel nepoužívá, nevím, proč to trotli, zase, blbě přeložili /je to něco, jako „tlumené světlo“ – to máš doma, když si ztlumíš žárovku, na vozidlech se nevyskytuje) maják můžeš, legálně, projet na červenou, můžeš použít krajnici, můžeš jet, kdykoli a kdekoli, v kterémkoli jízdním pruhu, můžeš projet jednosměrkou v protisměru, nemusíš dávat znamení o změně směru jízdy, a jediné rychlostní omezení, krom povinnosti jet tzv. na dohled a rychlostí přizpůsobenou stavu vozovky a okolnostem, které vidíš, a které můžeš předvídat (což mají i vozidla s modrým / červeným světlem), je 50 – 90 – 130, dopravními značkami se řídit, se žlutým majákem, nemusíš, můžeš vjet do zákazu vjezdu, do pěší zóny, atp.

Já nevím, jestli řídíš, ale mi to přijde dost na to, abych se dostal z místa A do místa B rychleji, podstatně rychleji.

Druhá věc je vhodnost takového počínání, protože u žlutého majáku nikdo s tím, že auto pojede na třicítce padesát a projede na červenou – padesátkou – moc nikdo nepočítá. On s tím, popravdě, nepočítal ani zákonodárce. Pokud řidič security auta se žlutým majákem dodrží svou povinnost nikoho neohrozit (což na mokru se rovná ani neomezit), pak asi žádný problém není. Bohužel, spousta security zaměstnanců za minimální mzdu nemají volní a osobnostní předpoklady k tomu, aby pochopili celek v Aristotelské jednotě a počínali si podle toho. Ale tak kdo chce kam …

Až se něco stane, a to je otázka času, tak se to upraví, problém bude vyřešen, harmonie obnovena.

Ostatní řidiči musí vozidlu se žlutým majákem umožnit jízdu nebo pracovní činnost. Tzn. pokud já jedu 8 kmph, on může za mnou jet a já mu nemusím uhýbat bokem – musím mu umožnit jízdu. Pokud ale vjede do křižovatky na červenou, tak já mu musím zastavit vozidlo – protože mu musím umožnit jízdu, kam chce. To samé platí v koloně, musím mu udělat „záchrannou uličku“, protože mu musím umožnit jízdu.

Upravil/a: Filip84

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Rilika25

Příspěvek smazán administrátorem.

před 1161 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
autacek

@Pepa25 Hm, a z čeho usuzuješ, že když zapnou majáky, nevztahují se na ně všechna ustanovení? Řidič vozidla vybaveného zvláštním výstražným světlem oranžové barvy2) smí tohoto světla užívat jen tehdy, mohla-li by být jeho jízdou nebo pracovní činností ohrožena bezpečnost provozu na pozemních komunikacích. Jestliže to vyžaduje pracovní činnost tohoto vozidla, není jeho řidič povinen dodržovat ustanovení pravidel provozu na pozemních komunikacích uvedených v § 4 písm. c), § 7 odst. 1 písm. b), § 11 odst. 2, § 12 odst. 1, 2 a 4, § 13, § 14 odst. 1 a 2, § 18 odst. 2 písm. b), § 22 odst. 3, § 24 odst. 4 písm. a), c), d), e), f) a g), § 25 odst. 1, 2 a 3, § 26 odst. 3, § 27, § 28 odst. 2, § 30, 36, 37 a § 39 odst. 4 a 5; je však povinen dbát zvýšené opatrnosti, aby neohrozil bezpečnost provozu na pozemních komunikacích.

A rovnou mi to aplikuj hned na první zmíněny § 4 písm. c), ano, zdravý rozum praví, že pokud bud na světelné křižovatce pracovat bagr, nebude čekat na zelenou, ale co když tama pojede oranžově blikací auto security?

před 1246 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
xiperio

Zákaz zastavení ,vjezdu stání na chodníku atd. To chápu, na to mají výjimku. Ale proč za jízdy? Oranžové majáky mají kombajny, nadměrné náklady, různé speciální stroje, aby na sebe upozorňovaly.

před 1246 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Pepa25

Tady jsou všechny povinnosti, které nemusí dodržovat: https://cs.wi­kipedia.org/wi­ki/V%C3%BDstra%C5%BEn%C3­%BD_maj%C3%A1k#Po­vinnosti_%C5%99i­di%C4%8De_vozi­dla_s_oran%C5%BE­ov%C3%BDm_maj%C3%A1%C4%8­Dkem
Osobně jsem je viděl blikat jen u jízdy a stání na pěší zóně (kde zásobovali bankomat), je ale možné, je to někdo nechá puštěné pořád, i když mu to k ničemu není …

před 1246 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
xiperio

Ale upozorňovat proč? Musí dodržovat vyhlášku i když jedou k případu. Postrádá mi to smysl.

před 1246 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek