Nebo alespoň v zadní části lodi?
Proč není můstek někte vepředu, tak jako tomu je u řidičů aut,
autobusů?
Koukat, co je na přídi, resp. před přídí nějakých 300-skoro 500m je tak
trochu problém ne?
https://www.youtube.com/watch?v=LvjWZkM6ozU
Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? loruen, Kepler před 2956 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Výhled na moře asi opravdu není to rozhodující. Tipoval bych, že je to kvůli ovladatelnosti – všechno těžké na záď (pohonné ústrojí i můstek). S těžkou přídí by se asi špatně zatáčelo, znamenalo by to mnohem větší moment setrvačnosti.
1Kdo udělil odpovědi palec? JájsemRaibek
před 2956 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
tipnul bych že kapitán potřebuje okamžitý přehled o tom co se děje na
lodi (no to je asi spíš historická záležitost) a hlavně nepotřebuje
vědět co je přímo před lodí, s tím už stejně nic neudělá (vzhledem
k setrvačnosti) ale hlavně potřebuje mít přehled o aktuální poloze
CELÉ lodi např. při přistávání – vzhledem k tomu že loď může jet
„smykem“ je mu naprd že má předek 5 metrů od mola, když mu molo
právě proráží bok.
Auto je něco jiného. Tam poměrně přesně platí že kam zamíříš
předkem, tam půjde i zadek (odchylky od tohoto pravidla jsou poměrně malé
a předvídatelné a jen při hodně silném zatáčení – např. při
parkování a pak při smyku sice i poměrně velké, to ale není zrovna
běžný jízdní režim)
1Kdo udělil odpovědi palec? JájsemRaibek
před 2956 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Keplere, tady s tebou asi nebudu moc souhlasit. Z hlediska setrvačnosti by bylo nejlepší umístit vše těžké do středu – k těžišti. Těžiště musí být zhruba u středu, jinak by byla loď na křivo (nebo by musela být postavena silně nesymetricky, já mám ale pocit že se většinou staví tak že s vyjímkou přídě a zádě mají po velkou část délky prakticky stálý průřez (tady by to chtělo jiného termita ale nemůžu si ho vybavit)
Souhlasit nemusíš, tak to vidím já. Uvědom si ale, že kormidlo je vzadu a určitě je účinnější zatáčet s lehčím předkem, je to páka jako prase. Kvůli přehledu o lodi to určitě není, z můstku je vidět na všechny strany.
Asi bych souhlasil s Dochym. Pokud se jedná o kontejnerovou loď bude hodně dobře vyvážená na střed. I prázdná.
Ale když je vzadu nemusí se dozadu koukat aby zjistil že mu zadek
ustřelil. Kdyby byl vepředu nepochytí dost přesně menší odchylky (vez
toho aby furt koukal za sebe).
A ty lodě opravdu nebudou dělaný na to, aby měli hmotnost soustředěnou na
zadku. To by se jim příď vynořovala a blbě by přes ni viděli 😉
Dál při zatáčení je otázka jestli se víc využije ten mechanismu že kormidlem „otočí“ celou lodí kolem zadku (to by odpovídalo tvému popisu), nebo že spíš kormidlem „ustřelí“ zadek do strany a tím otočí celou loď kolem středu.