Avatar uživatele
mosoj

Proč létá letadlo ....... ?

Když jsme u těch vzducholodí a balonů.
Jak to že létá letadlo, které je těžší než vzduch. Jak a na jakém principu vzniká vztlak u letadla.
Doplňuji:
Jak může quentos dostat tolik palců, když ani jedna věta není správně ??
Co věta to blud.
Začínám být silně znechucen praktikami, které se tady dějí.
Nejblíže je bubca !!!!

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Upravil/a: mosoj

Zajímavá 4Pro koho je otázka zajímavá? odik, iwetax, rynek878, anonym před 5313 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
anonym

Na hraně křídel vzniká díky profilu podtlak a čím větší rychlost(má to své meze),tím je podtlak větší.Letadlo je vlastně nasáváno.Vzhůru.To je velmi primitivně vysvětlený princip.
U F1,monopostů je to obráceně.Obrácený profil,vůz je tak tlačen k zemi.Viděl jsem,jak v aerotunelu jezdí po stropě.Žádný vtip.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
quentos

dva hlavní důvody – aerodynamický tvar a lehkost hliníku, který se k výrobě letadel používá. Je to podobné jako s loďmi, jejich materiály mají také větší hustotu než voda a přesto plují, to proto, že je uzpůsoben jejich tvar (uveďme notoricky známý příklad s ořechovou skořápkou), tentokrát ne aerodynamicky, ale hydrodynamicky a hydrostaticky.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
GangstaHelper

Vyjímečně :) s Vámi souhlasím. Quentos dostal palce neprávem, a není to zdaleka poprve (a také není jediný, kdo je dostává) .

před 5313 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
mosoj

Pokud si myslíte, že nemám pravdu. Klidně se mnou nesouhlaste. Proč vyjímečně ?
Já myslím, že kdo to myslí upřímně tak to zde vysvětlil.

před 5312 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
anonym

Tak já tedy taky.Hliník – ten se akorát odstěhoval do Humpolce. Dříve byly jen hadraplány,létaly také.
Letadlo a loď nemají vůbec nic společného,snad jen to,že je to dopr.prostředek­.Loď,třeba betonová(exis­tuje),plave díky fenoménu,který tak hezky popsal námi oblíbený klasik – Archimedes:"Tě­leso,ponořené do kapaliny,je nadlehčováno…bla­bla.

před 5313 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
annas

Nechci se obhajovat, bod jsem dala nedopatřením, protože odpoověď jsem brala jako laik. Příště musím být opatrnější.
Souhlasím ale s Vámi, že se nehodnotí spravedlivě. Hodně nadělují body jedinci, kteří téměř neodpovídají, nekladou otázky, jen mají otevřené profily a bodují jen někoho.
I když se zrušily červené palce, nespravedlnost stejně zůstala.

před 5313 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
mosoj

Pro ty které opravdu zajímá proč letadlo
létá.

Využívá se zvláštního kapkovitého tvaru křídel. Které jsou tvarovány tak aby na horní ploše byla dráha obtékání vzduchem delší než na spodní straně. V řezu je to taková kapka na ležato ohnutá na konci směrem dolů.

Podle bernouliho rovnice je součin rychlosti a tlaku konstatní. v x p = konst.

Zvětšíli se rychlost klesne tlak a naopak.

Protože na horní ploše křídla je dráha delší je tam i rychlost obtékajícího vzduchu větší a je tam nižší tlak. Pod křídlem je to naopak, tedy je tam vyšší tlak. Rozdíl obou tlaků je vztlak a ten působí směrem nahoru a zvedá letadlo.

Bubca má pravdu obráceně se to používá u F 1 a pod.

před 5313 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
kropitko

já tušila,že to bude mít něco společného s těma křídlama.

před 5313 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
quentos

za svou odpovědí si stojím – toto vše, co tady popisuješ, se dá shrnout do dvou slov – má zkrátka aerodynamický tvar. Hliník má na tom zásluhu rovněž. Tohle všechno, co tady popisuješ, by bylo hrozně hezký, ale kdybys letadlo vyrobil z jiného materiálu, mohl by ses s tím vším jít klouzat.
Tím, že to prohlásíš za „blud“, akorát potvrzuješ, že víš prd, akorát sis to někde přečet a chceš se s tím tady vytáhnout. Navíc tyhle otázky, kdy tazatel zná odpověď předem, teda fakt miluju.

před 5313 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
mosoj

Pane guentosi: Na rozdíl od většiny zde odpovídám většinou z hlavy.
Na vojně jsem sloužil u letectva jako mechanik a dosáhl jsem dobrovolně kvalifikace „mistr“. Kdybych toto neznal tak mne ani k těm zkouškám nepustili.

před 5313 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
mosoj

Tak ještě naposled :
Letadlo může být teoreticky tak těžké jak velký je vztlak
který vzniká na křídlech a ten je závislý na rychlosti, tvaru a velikosti křídel. ( nosných ploch). Pokud se toto dodrží muže být z čehokoli a bude létat. Je samozřejmě záhodno aby bylo co nejlehčí, aby zbylo
také něco na užitečnou nosnost.

Co se týče lodi. Tak tam jsi úplně vedle.
Loď pluje na základě archimédova zákona a může být maximálně tak těžká i s nákladem,
kolik činí váha objemu vody jím vytlačené.
To je tak zvaný výtlak.

před 5313 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
kropitko

jelikož tomu vůbec nerozumím,tak jsem předpokládala,že to tak bude. Quentos jako jediný odpověděl,tak jsem myslela,že ví o čem mluví,já bych odpověděla asi jako dítě ze základní školy. Létá protože má křídla…

před 5313 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
mosoj

Oceňuji sebekritiku a odpověď by byla promitivní ale správná.

před 5313 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
mosoj

primitivní – omlouvám se za překlepy, mám jich moc. Ale jiné to asi již nebude.

před 5313 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek