Avatar uživatele
Lukas27

Proč jsou naftové motory náchylnější na zimu?

Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? Kepler, Ametyst před 1354 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Kepler

Motor náchylnější není, ale právě ta nafta. Za mrazu z nafty tuhnou parafinické uhlovodíky, kterých je tam většina. Ty pak ucpou palivové fitry a motor nenaskočí. Nicméně i tomu se dá předejít volbou zimní, nebo dokonce arktické nafty, která funguje i v mrazech –20 až –44 st. C (zřejmě podle výrobce). Tak to uvádí wiki.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
orwell

Kromě nepříznivých vlastostí nafty při nízkých teplotách se uplatňuje i nízká teplota nasávaného vzduchu a z toho plynoucí problém s dosažením zápalné teploty nafty při kompresi. Vzrůstá tak význam žhavicí soustavy, bez které by v takových podmínkách k nastartování motoru ani nedošlo. U některých motorů se ještě používá systém předehřívání nasávaného vzduchu.

Upravil/a: orwell

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Ametyst

Benzin ma bod tuhnutí zhruba mezi minus 40 a minus 60 st.C, takže lze nastartovat motor i v zimě na Sibiři. Nafta je dobrá leda pro zemědělské stroje, jako vždycky byla, a jak známo zemědělci v mrazu po poli nejezdí.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
aliendrone

Já bych jen dodal k těm teplotám, že další VELMI častou příčinou špatného startování ropáků je nedostatečná komprese, díky které nedojde k samozápalu. Starší motory mají nezřídka podpálené ventily, někdy i sedla a díky tomu kompresní tlak nedosáhne potřebné výše. (potažmo vzduch se neohřeje kompresí na teplotu nutnou ke vznícení paliva) Pak hraje teplota vstupního vzduchu VELKOU roli. Zlatej benzín. ;) :)

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Rilika25

Příspěvek smazán administrátorem.

před 1155 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Pepa25

Ametyst, aliendrone: většina NA jsou dízly, ne? A zásobování musí fungovat i v zimě, takže jen benzín není řešení.

před 1353 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
aliendrone

Pepa25>>> No, je to asi takhle. VZNĚTOVÉ motory jsou VŠECHNY (tedy i ty na naftu) „diesel“ (to je název podle jeho vynálezce ing. Rudolfa Diesela).

Jinak pochopitelně souhlasím s tím, že „benzín není řešení“ za všech okolností. Ametyst asi chtěla (já tedy URČITĚ) vypíchnout staré známé pořekadlo milovníků motorů: „Nafta patří do traktoru“. ;) :)

před 1353 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek