Snad krom Dvoraka a Smetany ceska hudba neprinesla svetu nic noveho. Cesti ,,umelci'' jsou proflaknuty kopirovanim zahranicnich interpretu, , bez inovaci a napadu.
Neexistuje zadna ceska kapela, ktera se zapsala do dejin rocku, metalu, electra atd. (Mluvim o vlivu, ne o komerci). Samozrejme typicka ceska vymluva kterou slychavam je > ,, to je tim, ze cestina neni tak pristupna jako anglictina, proto se o nasi hudbe nevi''
Pritom, ale existuje plno interpretu, kteri nezpivaji anglicky (treba kraftwerka jich hnusna nemcina) a dokazali po sobe zamechat stopy v urcitych hudebnich zanrech…
Proc tedy cesti umelci kopirujou zahranicni tvorbu ? To jsme kulturne tak
zaostalej narod ?
Doplňuji:
Jezis…
Nemam na mysli komercni uspech, pocet shlednuti na youtube, to jak jsou zname v zahranici, kolik vydelavaj atd…
Mam na mysli to, proc neexistuje ceska skupina, hudebnik ktera se podilela na vyvoji noveho zanru atd…proc cesi jen kopiruji hudebni zanry, ktere vznikly v zanranici ?
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 0 před 3864 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Nepřipadá mi,že je naše hudba zaostalá.Spousta interpretů má svou hudbu,ne převzatou.A mnoho jích jezdí úspěšně vystupovat do zahrtaničí.
0 Nominace Nahlásit |
Jednim slovem… jazyk …ikdyby byla hudba sebelepsi nikdo si ji nekoupi protoze ve svete neznaji cesky jazyk …tak proto …ziji mimo CR a co neni Anglicke nebo Irske to neposlouchaji …taky to bude tim ze poslouchaji dost rozdilne styly a hledi si jen toho co maji doma …zbytek sveta je moc nezajima v CR to je velice podobne …jenze drtiva vetsina cechu posloucha cizi hudbu nebot ji rozumi …a jsme na ni zvykli z radii ..
0 Nominace Nahlásit |
Jazyk, kvalita, marketing a možná slabé ambice interpretů. To budou v kostce ty duvody. I když pokud vím tak někteří mají nebo měli v zámoří celkem úspěch např. Robert Křesťan a Druhá tráva nebo skupina Lucie a určitě by se jich pár ještě našlo.
0
před 3864 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Naše stupnice (http://www.odpovedi.cz/otazky/co-je-to-stupnice)
nedovolí vymyslet nic víc, než rozsáhlé kombinace a mix všech těch tonů.
Je-li otázka na hudbu, nemá moc valný význam kazit ji zpěvem nebo
krákoráním. Zpěv je zpěv, to je potěcha na poli nebo cestou
z parlamentní putyky. Kraftwerk není základ elektronické hudby, ani
neřekli že přinesli něco nového. V době šíleného nedostatku
kvalitních mulitimbrálních syntezátorů šli cestou pokus-vývoj. Základ
elektronické hudby není ani J.M.Jarre, ani Isao Tomita. Celá jakási
jakožehistorie české hudební scény je opravdu kopírováním aby to mohli
češi slyšet. Slyšeli jsme, zatleskali, pár hvězd se napáslo, skříňka
v šatně továrny pro ně zůstala prázdná. Já nevím, proč by zrovna
česká hudba něco přinesla, nebo nepřinesla. Není zájmových posluchačů
dejme tomu v Angole, nebo Austrálii, kteří nemají na cestu nazpět, kteří
by toužili vrátit se zpět do Poličky a uslyšet dílo hodné uší. Je
ovšem lidová hudba kterou po nás kopírují až v bývalé Jugoslávii, lze
slyšet na středních vlnách. Jelikož je Amerika velká země, zdá se, že
vše co přichází z cizích zemích je z Ameriky. Už kvůli názvu a
anglických textů. Ale všichni – nemohu ani nechci napsat umělci,
nepochází z Ameriky. Abba Švédsko, další jsou z Maďarska, prezentují
anglický jazyk jako by univerzální vesmírný jazyk kterému všichni
rozumí. Jestli se češi po 100 letech v českém rozhlasu budou rozplývat
v písních mrtvých zpěváků, stejně jako písních Suchého, ta rána do
skobičky rakve je zbytečná. Všichni si pamatujeme zvuky šumu vaty kterou si
čistíme uši. Jsou na světě lidé kteří slyšeli hudbu třeba od Muka, ale
kvůli tomu nemusela být česká hudba revolučním žánrem. Dvorak/Smetana
mohou být v dnešní době něčím, čeho se chopí živá metalová skupinka
nebo zarytý elektronický fanatik. Jenže do toho asi nikdo nepůjde. Za
1. mnoho elektronických doupat používá předprogramované patterny,
caossilatory, samplery a Ableton, za 2. by šlo o tak časově náročné
dílo, srovnatelné s Obrázky z výstavy pana Isao Tomita, za3. vše se
poslechne přes internet v mp3 128kbps a nikdo to neocení. Cení se jenom
peníze. Tak nevím, komu bychom my, malá zemička, která nemá na rozdíl od
Slováků ani svůj instalační jazyk v programech na Windows mohli dokazovat
něco nového. Když stupnice má prý 12 tonů. Jazz také není náš, blues
taky ne, jasné akordy C+F+G nebo A+D+E jsou profláknuté, stejně jako
nesmyslně zapamatovatelný systém slok 4/4, mezihra, 4/4 opakování a
konec.
Opakuji hlášení: konec hlášení.
http://www.di.fm
0
před 3864 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Našli by se, ale spíš mimo hlavní komerční proud, kertý toho světu zas až tak moc nového nepřináší gloálně… Třeba Jan Hammer – hrál s Mahavishnu Orchestra, píše hudbu k filmům atd. Například. O jazzové scéně sice nemám moc přehled, ale tam se Češi prosazují taky.
0
před 3862 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Opravdu kvalitni hudba, to se musi nechat ! Kam se hrabou beatles, stouni, black sabbath, kraftwerk, velvet underground atd.
A ted vazne…jestli je tohle vrchol ceske hudby, tak mi netvrde, ze ceska hudba je na urovni zapadni/ zahranicni hudby, protoze neni !!!
pretože naša hudba je našťastie naša, vrieska po našom a nie
english.
málo čechov vie anglicky, ešte menej anglicky hovoriacich česky.
Cetl si co jsem psal ? Jazyk na to nema vliv ! Existuje plno interpre, kteri nezpivaji anglicky a presto ovlivnili hudebni tvorbu…
dychovky, trávnice, ľudová hudba vôbec.
niektorí jazzoví interpreti, z modernej hudby i organisti (varhany) napr. Marián Varga (artrock, Prúdy), … určite by sa našlo aj viac, toto iba z hlavy.
a mimochodom, i gott je umelecký štýl sám o sebe (gottmusic?), nehovoriac o československom (socialistickom) špecifickom rocku (angažovanom?).
je mnoho interpretov, ktorí proste zaškatuľkovať nejdú, našťastie – najmä v dychovej, jazzovej hudbe, ale i rôznych rockových prúdoch, sú proste NAŠI.
Co jsi psal je hezké, ale jazyk na to má vliv. I kdybychom tady v česku vyvinuli kdovíco, kvůli komerci a češtině to sotva získá opravdovou základu fanoušků.
Přesto bych netvrdil, že se nám to nepodařilo – před válkou byl vyhlášený český swing a unikát tanečních kaváren. Český soudobý jazz je na vysoké úrovni. Opravdu tam, kde se nezpívalo, se vždycky prorazilo lépe.
Nevím kdo o mě rozhodl že ví co mám poslouchat. Všechny rádia jsou na prd. A ještě mě odhánějí svými reklamsračkami. Když se objeví dobrá hudba, hned do ní někdo začne zpívat. Jsou zpěváci a zpěvačky které chtějí rozdávat lidem radost; proto by při hudbě měly mlčet. Můj styl je Ambient a ještě chillout, co ještě můžu je trance, Tiesto. Ale ani ambient už není tím čím by měl být: minulej tejden, v sobotu v noci kdesi dávali kriminální film ve kterým hrála kvalitní ambientní hudba. Oni do kriminálky dali kvalitní hudbu. Takovou, která se prodávala ve kšeftech na začátku 90' let a označovala se jako relaxační. Inu, mít tehdy dobrý syntík, mohl jsem dnes brát tantiémy.
To vim, ze kraftwerk neni zaklad elektronicke hudby pred nimi byl napr karlneinz stockhauen, gershon kingsley atd, ale hudebne se posunuli electo o krok fal. Nejsou sice prvni, ale v ramci electonicke s,upiny je to hodne vlivna skupina..
Jenze
ve své době mě tato hudební skupina oslovila. Povšimnul jsem si hned tvé přezdívky, tušil že jsi jejich stoupencem. _Co mě opravdu vadí, je hnusný/á beatles. Ty doby jsou pryč, nijak nás nezasáhla, přesto pouštějí do rádia za moje peníze jejich hudbu. Nevím proč. Já bych tu hudbu nijak nehrotil, kor kvůli tomu že jsou z té země, nebo z té. Kdo si vzpomene na rodinnou kapelu křivých hub? S těma kytarama. To je vlna popularity, a nakonec nic. Elektronická hudba začala s s midi. Zkoušely se různě propojovat syntezátory a k tomu se přidávají VSTi. Nevím proč bychom měli být v první příčce vynálezu nějaké hudby. Vše už bylo dávno vynalezeno. http://www.di.fm
http://www.screamer-radio.com šikovný přijímač který umí nahrávat na disk. Poradil kdysi Elk. Že tomu tak rozumíš, tak co mě napadlo, hledáš konkrétně „Berlin Old school“. Ještě něco jsem ti našel? http://www.youtube.com/channel/UCb17cJfwnm1HxT2r_ORVSgg