Traktorbagr neboli traktoráč je traktor vybavený bagrem. Je to bagr v takovém provedení, že se dokáže přesouvat sám po vlastní ose bez použití jiného vozidla. To bych dokázal chápat jako výhodu, kdyby aspoň v městském provozu dokázal držet krok s ostatními vozidly, ale pokud je jeho maximální rychlost odhadem kolem 25 kilometrů za hodinu, nechápu, proč je koncipovaný jako vozidlo samostatně vyjíždějící do silničního provozu, kde všechny ostatní (snad kromě cyklistů, zato však včetně autobusů městské dopravy) zdržuje.
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? aliendrone před 22 hod |
Sledovat
Nahlásit
|
Každé pomalé vozidlo můžeš objet, takže tě nezdržuje. U pracovního stroje není potřeba vyšší přepravní rychlost, také ohledně jeho stability. Ale při práci pak použije stabilizační výsuvná ramena.
0 Nominace Nahlásit |
Kolový podvozek má u stavebních strojů značný význam, hned z první
tě jistě napadne PŘEPRAVNÍ MOBILITA (která je nesrovnatelně vyšší, než
u pásáků).
Ohledně velikosti stroje – je konstruován primárně na zemní práce
menšího rozsahu, prostě pro to, na co je zbytečné tahat celý bagr.
Venkoncem doma také máš asi na loupání brambor obyčejnou ruční škrabku,
nikoliv průmyslovou škrábací „ždímačku“ používanou ve velkých
provozech (kde je třeba loupat desítky/stovky kg brambor). Škrabka ti stačí
a s traktory je to stejné.
Když jsme u toho názvosloví, tak:
Při konstrukci se hledí na velké množství požadavků, počínaje určením, konče ekonomickými. „Přidělat podkop“ k již existujícímu traktoru (případně pluh či cokoliv jiného) je zkrátka jednodušší (a tím pádem LEVNĚJŠI), než konstruovat celý nový stroj.
Traktor je primárně určený jako zdroj TAŽNÉ SÍLY (původně nahrazoval koně). Ta (síla) je u něj nejzákladnějším kritériem. Z toho logicky plyne, že převody „jdou do pomala“, tedy „na sílu“, nikoliv „na rychlost“ (jeslit chceš závoďák, pořiď si místo traktoru formuli1, jestli chceš tahoiuna, tak traktor je to, co potřebuješ).
Dalším faktorem konstrukce zemního stroje/traktoru je zvolený přenos kroutícího momentu. Klasický hřídelový (všelijaké ty kardany apod.) NENÍ moc vhodný pro stavební stroj. Volí se raději přenos hydrodynamický (motor pohání hydrogenerátory a od nich jde olej do hydromotorů v kolech), to je na delší vysvětlování (MNOHO důvodů proč je hydropřevod skvělý u stavebních strojů). Každopádně hydrodynamický převod NENÍ vhodný pro rychlou jízdu vozidla (bez dalších, především dražších úprav).
Mohl bych poračovat, ale myslím, že pro základní orientaci v problematice ti to postačí. Jistě, MŮŽEŠ si sjednat rypadlo se strojníkem. A trajler (s tahačem a řidičem). Všem zaplatíš za stejnou drobnou půldenní práci. Jen s tím rypadlem to budeš mít KUEVSKY dražší, chápeš?
0 Nominace Nahlásit |
Traktory dříve vyráběné a často dosud jezdící měly max. 25 km/h. Pak se objevil Zetor 7711, který směl jet 30. V zahraničí v té době začínaly i rychlejší traktory, ale na poli, kde traktor stráví většinu času, takovou rychlost stejně nevyužiješ. Jinak tentokrát Elkon výjimečně zabodoval a vysvětlil velmi výstižně do všech detailů.
0
před 13 hod
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek