Avatar uživatele
WTLS

Proč auto popojíždí při zařazené rychlosti?

Zdravím, hned ze začátku bych chtěl říct že zkouším štěstí najít tady, fóra přímo pro auta určitě jsou, ale chci si ušetřit registrace a podobně.
Mám Seat Leon druhé generace 2010 1.4TSI 92KW, aktuálně nemůžu používat ruční brzdu, jelikož se mi sekla a díky tomu mi trošku ohořeli brzdy, čekám na volný termín v servisu, ale auto jede v pohodě, nic zásadního se neměnilo až na tu ručku, takže když parkuju musím si dát rychlost.
Aktuálně jsem zastavil před domem z většího kopce než stojím normálně, vypl jsem motor a zařadil jedničku, auto o pár milimetrů samozřejmě sjelo zpět, chvíli jsem čekal protože se ozývaly divné zvuky, auto zase popojelo dozadu ale teď třeba o 3–5cm, opět se seklo, za pár vteřin znovu a znovu a znovu.
Za jakoukoli odpověď čím by to mohlo být, nebo jestli je to třeba normální bych byl moc rád.

Zajímavá 0 před 703 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Dochy

Protáčí se přes motor. Komprese – mechanicky drží auto, ale pomalu „slábne“ kvůli netěsnostem. Ostatní doby jsou relativně neúčinné. A pak je samozřejmě otázka v jakém stavu je který válec.
Osobně provoz takového auta považuju za nebezpečný. Dokud by mi to nepotvrdil někdo znalý, rozhodně bych jej do opravy neprovozoval.
Motor není brzda. Zařazení rychlosti je jen další bezpečnostní prvek k fungující brzdě. A doporučuje se zařadit rychlost PROTI kopci. Jedničku, pokud parkuješ do kopce, zpátečku, pokud parkuješ z kopce. Ale spoléhat na to… no nevím. Jedině na rovině. Teď potřebuješ přinejmenším klíny.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Hlada

To je normální. Motor nemá při protáčení stejný odpor. Auto se proto zastaví v poloze, kdy některý z pístů jde nahoru. Při pohybu dopředu ve 2. taktu, při pohybu dozadu ve 3. taktu, kdy jsou oba ventily zavřené a píst musí přemáhat kompresi.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
elkon

To je snadné, protože motor je pohyblivý element. Při zařazené rychlosti není nijak blokovaný.
A postupně slábne komprese ve válcích.

Upravil/a: elkon

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
paul1

Je také dobré natočil kola ku chodníku.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
magorvkleci

Viz Dochy.
Podotknu ještě, že (ne)těsnosti pístních kroužků ve válci se mění s postupným chladnutím součástí, takže to, že auto stojí v kopci na zařazené rychlosti s horkým motorem, ještě neznamená, že bude tam bude stát za několik minut.
Co se týče zpátečky a jedničky, záleží na převodovém poměru, měla by se zařadit rychlost s největším, většinou zpátečka. Konkrétně u Seat Leon Mk2 je zpátečka 4,55 nebo 3,99 a jednička 3,45 až 3,94 podle převodovky / motoru.

Nový příspěvek