Zdravím, hned ze začátku bych chtěl říct že zkouším štěstí najít
tady, fóra přímo pro auta určitě jsou, ale chci si ušetřit registrace a
podobně.
Mám Seat Leon druhé generace 2010 1.4TSI 92KW, aktuálně nemůžu používat
ruční brzdu, jelikož se mi sekla a díky tomu mi trošku ohořeli brzdy,
čekám na volný termín v servisu, ale auto jede v pohodě, nic zásadního
se neměnilo až na tu ručku, takže když parkuju musím si dát rychlost.
Aktuálně jsem zastavil před domem z většího kopce než stojím
normálně, vypl jsem motor a zařadil jedničku, auto o pár milimetrů
samozřejmě sjelo zpět, chvíli jsem čekal protože se ozývaly divné zvuky,
auto zase popojelo dozadu ale teď třeba o 3–5cm, opět se seklo, za pár
vteřin znovu a znovu a znovu.
Za jakoukoli odpověď čím by to mohlo být, nebo jestli je to třeba
normální bych byl moc rád.
Zajímavá 0 před 703 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Protáčí se přes motor. Komprese – mechanicky drží auto, ale pomalu
„slábne“ kvůli netěsnostem. Ostatní doby jsou relativně neúčinné.
A pak je samozřejmě otázka v jakém stavu je který válec.
Osobně provoz takového auta považuju za nebezpečný. Dokud by mi to
nepotvrdil někdo znalý, rozhodně bych jej do opravy neprovozoval.
Motor není brzda. Zařazení rychlosti je jen další bezpečnostní prvek
k fungující brzdě. A doporučuje se zařadit rychlost PROTI kopci.
Jedničku, pokud parkuješ do kopce, zpátečku, pokud parkuješ z kopce. Ale
spoléhat na to… no nevím. Jedině na rovině. Teď potřebuješ
přinejmenším klíny.
2Kdo udělil odpovědi palec? Pepa25, cappuccino
před 702 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
To je normální. Motor nemá při protáčení stejný odpor. Auto se proto zastaví v poloze, kdy některý z pístů jde nahoru. Při pohybu dopředu ve 2. taktu, při pohybu dozadu ve 3. taktu, kdy jsou oba ventily zavřené a píst musí přemáhat kompresi.
0 Nominace Nahlásit |
To je snadné, protože motor je pohyblivý element. Při zařazené
rychlosti není nijak blokovaný.
A postupně slábne komprese ve válcích.
Upravil/a: elkon
0 Nominace Nahlásit |
Viz Dochy.
Podotknu ještě, že (ne)těsnosti pístních kroužků ve válci se mění
s postupným chladnutím součástí, takže to, že auto stojí v kopci na
zařazené rychlosti s horkým motorem, ještě neznamená, že bude tam bude
stát za několik minut.
Co se týče zpátečky a jedničky, záleží na převodovém poměru, měla by
se zařadit rychlost s největším, většinou zpátečka. Konkrétně u Seat
Leon Mk2 je zpátečka 4,55 nebo 3,99 a jednička 3,45 až 3,94 podle
převodovky / motoru.