Tak jsem si během pátku a soboty udělal v ostrým provozu takový menší „testík“. Najel jsem na klasický dvouproudový kruháč, z nějž vedl jeden dvouproudový a tři jednoproudové výjezdy. V kruháči jsem si najel do levého „rychlého“ pruhu (bez výjezdů) a začal s vlastním testem. Točil jsem se do kola a když mě zprava, před libovolným výjezdem začal dotahovat nějaký vůz, dal jsem světelné znamení (pro řidiče nemotory blinkr), že míním přejíždět vpravo, což normálně zcela běžně smýšlející řidič pochopí tak, že na nejbližším výjezdu hodlám kruháč taky s největší pravděpodobností opustit. Ze zhruba dvaceti testovacích pokusů asi ve dvaceti případech auta v pravém pruhu před výjezdem téměř zcela zastavila a to s vysokou pravděpodobností jen proto, abych se já dostal ven z kruháče přímo z levýho pruhu. Takže v předchozí a i v této větě jsem si vlastně částečně sám odpověděl- řidiči se takto chovají proto, aby se jiní řidiči dostali pohodlně, bez potíží z objezdu, čili chovají se taktně, ohleduplně. Mě ale napadá i jiná možnost: řidiči se takto chovají, protože si nechtějí nechat rozbít káru a mají dojem, že pravděpodobnost kolize, kdy budou pokračovat v jízdě a já na základě světelného znamení nakonec stejně odbočím abych se rychle dostal ven, je vyšší, než pravděpodobnost, že do nich některý z řidičů za nimi zezadu „natachtí“ jen proto, že nečeká, že si v jízdním pruhu kruhového objezdu de facto „jen tak“ zastaví. Ať tak či onak, znovu opakuji, že 20× z dvaceti mě řidiči/čky z pravýho pruhu z kruháče pouštěli i za cenu úplného zastavení (když jsem s „vyhozeným blinkrem“ před výjezdem hodně zpomaloval). A pozor. Takto se chovali i v případě, že sami dávali světelné znamení, čili z objezdu hodlali také vyjíždět. Nejprve však VŽDY ZASTAVILI a nechali jako první vyjet auto z levého pruhu (já seděl za volantem, takže mohu potvrdit).
A jaký je váš názor na to, co všechny tyto řidiče k podobnému
jednání vedlo?
https://www.odpovedi.cz/otazky/kdo-ma-prednost-pri-vyjezdu-z-kruhace
Zajímavá 0 před 1089 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Kdo zastavuje na kruháči není taktní a ohleduplný, ale je nebezpečný blbec.
0 Nominace Nahlásit |
Jako v politice zda dodržuje zákony nebo dohodu a rovněž zda studoval v Turbo škole v Plzni anebo jak získal řid. průkaz možná se občas zacinká měšcem a je hotovo.
0
před 1088 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Vzali na vědomí Tvůj úmysl vjet jim do pruhu. Počítají s tím, že to
myslíš vážně. Tím, žes je donutil zastavit sis to u nich dost rozházel.
Je jedno jestli to udělali proto, že Ti chtěli pomoct, nebo proto, že se
báli o vlastní auto. Pokud se jich nezeptáš, nedozvíš se to.
Já zrovna v pátek vezl rodinu od lékaře domů, trochu jsem po Praze
zakufroval a dostal jsem se někam, kam jsem vůbec nechtěl. Uvíznul jsem
v zácpě, kde se popojíždělo 5m přískoky po minutě. Jel jsem v pravém
pruhu a chtěl odbočit doprava (cca 60m k odbočce). Za sebou jsem viděl
někoho v levém, co dával blinkr doprava a chtěl se zjevně také zařadit
k odbočení. Ten idiot co jel těsně za mnou nejen že ho odmítl pustit, ale
začal do něj najíždět. Kdyby do sebe krachli, tak klidně zastavím a
dosvědčím to. Nicméně, to svědectví by bylo (obecně) dost
nepravděpodobné – kdo zas tak pozorně sleduje co se děje za ním?
Chvilku jsem počkal a nechal toho odbočujícího předjet sebe, přestože
jsem to původně neměl v plánu (původně vzhledem k provozu absolutně
neměl šanci se přede mně dostat)
0
před 1088 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Pokud je plynuly provoz, tak z vnitrniho pruhu do vnejsiho nepoustim. Neni to potreba a akorat to vytvari nebezpecne situace…
Jsem to ale popleta. Tato otázka patří spíše do kategorie Kultura a společnost- společnost, ve které žijeme.