Dobrý den, obědnali jsme si zboží přes zásilkovnu od jisté společnosti. Zboží normálně dovezli mi jsme to převzali, protože na tom byl náš štítek se správnou adresou,číslem a tak… o rozbalení jsme ale zjistili, že je tam jiné zboží za větší hodnotu, než jsem zaplatil v dobírce. Musím toto zboží vracet, nebo si ho mohu nechat a jedná se prostě o chybu dodavatele? Děkuji za odpověď.
Zajímavá 0 před 1142 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Přestože je chyba u dodavatele, zboží musíš vrátit, nebo doplatit
rozdíl v ceně.
Je to nezákonné obohacení.
Něco podobného jako když najdeš peníze, nebo ti omylem přijdou na BÚ. Je
povinnost je odevzdat nebo vrátit.
Kontaktuj dodavatele.
Tebe by svědomí nehryzalo? 🤔
0 Nominace Nahlásit |
Taky se mi to stalo, zavolala jsem dodavateli, další den si balík kurýr vyzvedl a přivezl mi balík s mnou objednaným zbožím.
0 Nominace Nahlásit |
Tak to už se mi také párkrát stalo … něco objednáte a něco jiného vám doručí. Ono to může být i to samé zboží v jiné barvě, ale to jsem si neobjednal – takovou smlouvu jsem s nimi neuzavřel. Osobně to dělám tak, že dodavateli napíšu něco ve stylu – dne XY jsem si objednal …, ale k dnešnímu dni mi nebylo toto zboží doručeno. Zároveň informuji, že dne XY mi byla doručena zásilka, kterou jsem zaplatil, protože jsem se domníval, že je to mnou objednané zboží. To co mi poslali jsem si však neobjednal, a proto si to mohou na mé adrese po předchozí domluvě vyzvednout. Zároveň je vyzvu, aby tedy splnili svou část smlouvy. Stává se, že se ozvou – pošlete nám to zpět a my vám následně pošleme vaše zboží. Za vlastní peníze to nikdy neposílám, ani s tím nikde neběhám. Prostě ne! Trvám na splnění jejich části smlouvy. Pokud se pro to nikdo nestaví a já jim to mám poslat, trvám na uhrazení nákladů na přepravu a také úhradu za ztrátu času. Mám plné zuby všech těch lemplů a případně i šmejdů co si myslí, že je to jedno, protože většina stáda se prostě neozve a když se ozve, tak je ochotna zaplatit dopravu z vlastních a ještě strávit půl dne někde na poště apod. Samozřejmě to předpokládá, že chybu udělala druhá strana, a proto musíte být ochotni číst – sledovat více než jen obrázek a cenu, ale to je asi jasné.
0 Nominace Nahlásit |
Mně jednou takto přišla vrtačka, kterou jsem si neobjědnal. Ignoroval jsem to a od tý doby leží už čtyři roky takto ignorována na polici v garáži. Znáš to, Ostravsko… neni čas p.čo.
A ještě bych se rád vyjádřil k příspěvkům typu pohryzané svědomí a tak… Takže, pokud magor skrze svůj laxní přístup k práci či podnikání dělá chyby či udělá chybu, tak ať si důsledky této jeho chyby vyžerou všichni dotčení, nejen nevinný spotřebitel. Lépe se tak dosahuje nápravy vadných společností a institucí, kapišto?
Upravil/a: zjentek
0 Nominace Nahlásit |
Nyjono: znamená to, že kdyby omylem zaslané zboží bylo levnější, měl by se příjemce chovat jinak, protože se nezákonně neobohatil? 🙂
Zjentek: Vidíš i tady, jak lidé přijali ten narativ Viny Nejmenšího (koncového, posledního) Spotřebitele! Já se nestačím divit, co se to na nás bezvýznamné všechno sesypalo.
zjentek: Něco jiného je chyba dodávky a něco jiného je neobjednané zboží (taková ta praktika: Tady jsme vám něco poslali se slevou a rychle zaplaťte a za měsíc vám pošleme další kousek) – tady vůbec nemusíš reagovat.