Do jaké výšky můžu pomocí nakloněné roviny o délce 5 m vysmýkat těleso o hmotnosti 60 kg, když mohu tahat maximálně silou 180 N?
Zajímavá 0 před 1673 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Nelze spočítat, chybí sklon nakloněné roviny. Pak jen spočítáš jestli tě to zabije, nebo jestli to vytlačíš.
0
před 1673 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
@Edison: … no, vo tom to právě je, to se má spočítat, přemejšlej:
máme pravoúhlý trojúhelník, ve kterém známe přeponu a chceme spočítat
výšku na základě fyzikálních vlastností …
… kdyby znala sklon, tak nic počítat nemusí, na to stačí logika aniž
bych věděl jak to spočítat …
Edison, určitě to musí jít. Pravděpodobně půjde o primitivní výpočet. Místo sklonu máš údaj, že máš k dispozici jen 30 % sílu, než je hmptnost. Ale jiné je tření teflonu, naolejované nebo suché podložky. Zřejmě je myšleno nulové tření.
Taky o tření nepíšu. Co by se spočítat dalo by byl právě ten úhel, pokud bychom uvažovali právě překonání sil. Tak ovšem otázka položena NENÍ. Pak je problém v tom, že bychom museli ten úhel spočítat a z toho spočítat výšku. Jenže opět, tak není otázka položena. Museli bychom otázk nepatrně modifikovat, ovšem se zásadními důsledky. Ta modifikace otázky by znamenala vynechat slovo „maximálně“. Vtip je v tom, že pokud mám rozsah sil, pa mám i rozsah výšek. V zásadě jakákoli odpověď v daném rozmezí je správná. Takto ovšem nelze zadávat úlohy. Například NULA je totiž taky psrávná odpověď. A není třeba to počítat, pokud nemám součinitel tření. Ale jinak souhlasím, žýe zřejmě jde o zadání spočítat jak moc můžu naklonit rovinu, aby bylo možno těleso pořád ještě smýkat a pak jen spočítat z úhlu max výšku. Jak ale říkám, to slovní zadání je prostě divný.
… zbytečně mudruješ, použij logiku školáka a zjistíš, že právě o to jde: maximální sklon, po rovině to je nula a hledá se max výška … některý věci jsou jen jednoduchý …
Možná, snad, asi, třeba… Takhle to nějak u mě nefunguje… Ale třeba máš pravdu… I když.. je to ve vědě, nikoli v základní škole, tak nevím… Možná to mě mate…
… a kam jinam to měla dát ??? do vzdělání, když úkoly se tu neřeší (???) a pro ni je to „věda“ přijít na výsledek …
annas | 5284 | |
Kepler | 2867 | |
Drap | 2622 | |
quentos | 1803 | |
mosoj | 1594 | |
marci1 | 1356 | |
led | 1345 | |
aliendrone | 1172 | |
zjentek | 1059 | |
Kelt | 1003 |
Astronomie |
Fyzika |
Jazyky |
Matematika |
Sociální vědy |
Technické vědy |
Ostatní věda |