Není až tak podstatný rok výroby, jako servisní interval předepsaný
výrobcem. O jaký se jedná motor? – jen tak, pro zajímavost…
😉
Ale – řekněme, že obvyklá výměna oleje se má dělat po ujetí
15.000 km (a nebo po jednom roce – podle toho, co nastane dřív).
Doplňuji:
Ani do 406 se nemontoval jen jeden typ motoru – a některé měly servisní
interval 30.000…
😉
Takže se kukni na přesný typ motoru – a doplň jej!
A nebo se pak podívej na nějaké Peugeot-fórum, třeba na http://www.peugeot-club.com/
Upravil/a: anonym
0 Nominace Nahlásit |
lhůta pro výměnu je 15 000, nebo rok, podle toho, co nastane
dříve…jenže je ještě hodně podstatné, jaký olej tam
leješ…specifikace je
Doplňuji:
určena podle TYPU MOTORU (1.8–85kW, 2.0–97kW, 2.0-HDI 66kW, 2.0 HDI-80kW),
ne podle roku výroby…univerzál je 10W40 polosyntetický olej, cena
příznivá..ale je ho opravdu potřeba relativně pravidelně měnit…pak je
možnost si vybrat lehkoběžný olej – např. 5W-40, ale ten je dražší,
ale zase „dělá motoru lépe“ a nemusí se tak poctivě měnit…takže
jediné co ti poradím…zjisti si, co máš za motor a pak se rozhodni, co tam
naliješ..inspirace, třeba zde http://www.olejservis.cz/peugeot/c-1710/
Upravil/a: Funna
0 Nominace Nahlásit |
Rok výroby ani typ vozu nehrají zásadní roli. Důležitější je typ motoru a podmínky v jakých je provozován.
0
před 3887 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Tak interval je daný výrobcem a platí pro konkrétní viskózní
specifikaci oleje dle API či SAE. Ta specifikace oleje je také předepsaná
výrobcem.
Pokud má auto předepsaný interval výměny 30 000 km tak to bude platit pro
konkrétní specifikaci oleje.
Doplňuji:
Takže především je třeba zjistit jakou specifikaci má splňovat olej do
tvého auta a podle této specifikace olej koupit. Nezáleží na výrobci ani
na rozsahu viskozity oleje. To je těch 5W/40 , 10W /40 či jinak. Pokud
nebudeš mít jistotu o předepsaném intervalu výměny , raději bych měnil
po 10 000 – 15 000 km a určitě po 1 roce bez ohledu na kilometry.
Upravil/a: mosoj
0
před 3887 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Pravidelná a důsledná výměna motorového oleje je velice důležitá, protože auto tak dosáhne mnohem větší životnosti. Já tomu tedy tolik neholduji, tak vždycky spoléhám na kamaráda, který se vyškolil na automechanika a má autoservis kousek od našeho baráku. Teď kupoval nějaký olej odtud: https://www.filsonstore.cz/oleje-a-maziva/synteticke-motorove-oleje/ – má s tímto e-shopem hodně dobrou zkušenost, tyto produkty nabízí i svým zákazníkům a dá za ně ruku do ohně, tak třeba to někomu pomůže.
Ideálně měnit u naftového motoru 10–15 000 km, případně jednou za rok. Benzín 15 – 20 000 km avšak více vám řeknou v tomto článku http://autotrip.cz/kamery-do-auta/
Jinak pokud je auto taknějak v pořádku,tak motorový olej vyměň jednou za rok(i kdybys třeba vůbec nejezdila).
Stingo: to ale záleží v jakým je stavu(motor).Např. Felda z roku 98 mi olej téměř vůbec nežere,a to jezdím den co den.A destilku dolévám tak 1 dcl za sezonu.
lehkoběžné oleje mají vlastnost, že je motor „žere“…a pokud je to aspoň trochu udržované auto, tak nemá důvod spotřebovávat víc oleje…mám 13-leté auto a olej jsem nedolévala ještě ani jednou…ale ročně jezdím do servisu na jeho výměnu…
U výměny oleje nejde o to, kolik ho auto spotřebuje (hladinu je potřeba
hlídat průběžně*), ale o to, jak dlouho oleji vydrží potřebné mazací
vlastnosti.
Tyto vlastnosti degradují jednak provozem (olej se ´opotřebovává´) a
jednak časem (olej ´stárne´).
Proto je stanovený jeden interval provozní (povolený počet najetých km) a
jednak časový – a olejová náplň (+filtr) se mění poté, co jeden
z intervalů ´doběhne´.
___
*) pokud motor ´žere´ olej, je potřeba jej průběžně dolívat – ale
tím se neprodlužuje ani jeden ze servisních intervalů