Chci se zeptat, jaké je pravidlo u zvedání pantografů u lokomotiv.
Většinou to je tak, že je zvednutý zadní pantograf a za ním vagóny (http://trainweb.cz/foto/lokomotiva-363-001-9-hodonin-12728).
Ale když je nákladní vlak s auty, tak ve většině případů je zvednut
přední pantograf (http://trainweb.cz/foto/lokomotiva-372-006-7-veltruby-velky-osek-16265,
http://trainweb.cz/foto/lokomotiva-372-010-9-vsetaty-4967).
Nebo když jsou dvě lokomotivy, tak ta přední má zvedlý přední pantograf
a ta zadní buť zadní nebo žádný. Tak se chci zeptat, proč to tak je.
Pokud jsou v odkazu mezery, tak si je vymažte.
Doplňuji:
Tady zase někdo nepochopil otázku. Já se ptám na pravidla zvedání ne na
to, jaký pantograf co pohání! Jestli se třeba zvedá zadní pantograf, aby
výboje elektřiny nešly na kabinu, kde je strojvůdce!
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? Deli před 4714 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Přední pantograf pohání přední nápravu (podvozek) a zadní pant. zase
nápravu zadní.
Jde tedy o rovnoměrné a účelné rozdělení síly k pohybu.
Zdroj: cs.wikipedia.org/wiki/Elektrická_jednotka471
0 Nominace Nahlásit |
Patřím mezi ty, co to chápou tak, že
pravidla zvedání pantografu se řídí potřebou pohonu té či oné
nápravy.
Jestli je to jinak, pouč nás ))
0 Nominace Nahlásit |
Záleží od hmotnosti (váhy) súpravy. Pantograf priamo napája motor pod ním. Ak je náklad hmotnosť väčšia lokomotíva cúva – beží teda zadný pantograf. Pri cúvaní má väčšiu silu.
PS.
vychádzam z logiky hnacích súprav (viď školská fyzika), ale môžem sa aj
mýliť. Určite nejaký rušňovodič sa teraz dobre baví…
0
před 4714 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvekDrap | 8230 | |
led | 4070 | |
Kepler | 3462 | |
annas | 3402 | |
hanulka11 | 2783 | |
marci1 | 2779 | |
zjentek | 2725 | |
briketka10 | 2514 | |
quentos | 2018 | |
aliendrone | 1938 |
Aktuality |
Zábava a ostatní |