Jako nestranný pozorovatel jsem tak trochu sledoval školství v létech 80 – 89 a sleduji i dnes. Podle mne proběhla obrovská změna. Právě až po roce 89 stále se měnící koncepce školství, střídání ministrů, téměř neustálé změny, inkluze a podobně, přivedly školství do dnešního chaosu a zmatků. Kdy se to podaří vrátit, nebo změnit k lepšímu, tak aby naši absolventi různých škol mohli být srovnávání se špičkou ve světě, nikdo nedokáže odhadnout.
4Kdo udělil odpovědi palec? annas, Kepler, aliendrone, Ametyst
před 1699 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Ten, kdo v té době chodil do školy nemůže porovnávat, protože nic jiného nezažil. Z pohledu rodiče mohu říci, že žádný chaos nebyl, to je spíš dnes. Naše školství patřilo mezi špičku v Evropě. Dnes by každý nejraději vše zrušil (včetně různých maturit) a při tom už nikdo neřeší, že s různými úlevami se zvýší podíl nevzdělanosti.
4Kdo udělil odpovědi palec? annas, Kepler, aliendrone, Ametyst
před 1699 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Nie som síce z uvedených ročníkov ale mohla som to pozorovať. V roku 1990 začal pád úrovne československého školstva.
4Kdo udělil odpovědi palec? annas, briketka10, Kepler, aliendrone
před 1699 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
No, jsem „trošku, trošišišišičku“ (;) :D) starší, ale od několikadesítkověleté tolerance bych se ROZHODNĚ vešel. ;) :D :D
Rozhodně mi na školství za komárů vadil důraz na memorování (zbytečném, jakkoliv je nad Slunce jasné, že NĚCO se prostě MUSÍ z hlavy vědět a čím více, tím lépe). Prakticky ÚPLNÁ absence výuky „jak SPRÁVNĚ myslet“, tedy rozvoj konstruktivního a objektivního myšlení jako takového se těžce podepsala na tehdejších generacích, což je vidět DODNES! :(
Proto jsem po listopadu 89 vítal všechny ty huráproklamace o zkvalitnění a zefektivnění procesu výuky právě tímto směrem, protože jsem se naivně domníval, že vzorec na výpočet kořenů kvadratické rovnice se dá vždycky najít (přinejhorším), ale mnohem LEPŠÍ je si ho na základě elementárních znalostí odvodit v případě potřeby sám.
Jak se ukázalo, všechno to byly jen kecy, posun směrem k rozvoji myšlení se NEKONAL, ovšem úbytek „hloupého“ memorování byl RAZANTNÍ! Důsledek je, že dnes nejen že žáci nemyslí, ale ani často nedokáží NAJÍT potřebnou triviální informaci, kterou by nejspíš jinak znali „z hlavy“. Neoddiskutovatelným důkazem jsou otázky na zdejších stránkách. :(
Takže podle mne – před sametovou tragifraškou to byla bída, ale dnes je to přinejmenším ZOUFALSTVÍ! Moje generace sice nedokázala moc dobře myslet (stejně jako ta dnešní), ale alespoň NĚCO věděla na rozdíl od současných. :( :( :(
4Kdo udělil odpovědi palec? annas, briketka10, Kepler, Edison
před 1699 dny
|
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?briketka10 Nahlásit |
Posun tady bezesporu je. Já sice chodil do školy o hodně dřív, ale mám děti, které do nich chodily v té době a bejvalka byla učitelka. Do r. 1989 to bylo poměrně v cajku, i když některé věci byly zakázány učit. Pak teprv nastal chaos: co nový ministr, to větší kraviny. Dodnes se ten bordel neurovnal.
2Kdo udělil odpovědi palec? briketka10, DoTazatel
před 1699 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
To vás učí pěkné blbosti. Pokud vás vůbec něco učí. Hlavně, učitel byl autorita!! a od toho se odvíjí kvalita.
1Kdo udělil odpovědi palec? briketka10
před 1699 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
V celém státě platily jednotné osnovy, což zajišťovalo stejnou úroveň a kvalitu na všech školách. V současné době spíše probíhá ve školách debilizace mládeže (čest vyjímkám).
0 Nominace Nahlásit |
Otázka není úplně jasná: jde o školství v době, kdy uvedené ročníky absolvovaly povinou školní docházku (tzn. devadesátá léta) nebo školství v letech 1980 – 1989? Já pochopil dotaz na to první, ale všichni tu odpovídají na to druhé…
Pepa25: Díky za dodatečný dotaz. Cíleně to bylo na ročníky 80–89, tzn. kdo se narodil například v roce 1985. Ale jsem rád za každý podnět i názor.