Toto chápu u řidičů náklaďáků či autobusů, prostě velkých vozů, ale u osobního automobilu mi to přijde poněkud zvláštní, ale jak jsem viděl reakce na nedávný dotaz jestli první, či druhý rychlostní stupeň při projíždění křižovatkou, tak jsem se až zarazil, kolik lidí to dělá naprosto jinak.
Možná je můj pohled ovlivněn velikostí města či druhem provozu, na vesnické křižovatce kde nebude třeba ani zastavit to bude něco jiného, ale fakt si nedovedu představit, že bych auto trápil tak, že bych vyřadil, až když začne motor škytat, nebo že bych brzdil motorem jindy, než případně z prudkého kopce.
Zajímavá 0 před 2681 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
V případě kdy vidím, že budu muset zastavit, je podřazování zbytečné. Dám neutrál a dojedu setrvačností. Je třeba předvídat a ušetřím i benzín. To samé platí i pro případ, že budu muset zpomalit před zatáčkou nebo křižovatkou.
0 Nominace Nahlásit |
Taky to dělám jinak. Podle situace někdy podřadím. Většinou však jedu až ke křižovatce a pokud je nutno čekat, nebo zastavit tak většinou vyřadím, nebo to přidržím na spojce.
0 Nominace Nahlásit |
Vždy podle situace a provozu. Snažím se dojet bez rychlosti a brždění. Někdy musím brzdit rychlostí i brzdou.
0
před 2681 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Kepler, ty máš ještě auto se zážehovým motorem s karburátorem? Protože jestli ne, tak se mýlíš s tím šetřením. Pokud totiž jedeš na neutrál, myslím tím moderní zážeh se vstřikováním paliva, pro udržení běhu motoru řídicí jednotka dodává malé množství paliva, dělá to cca 1 l za hodinu. Když ale pustíš nohu z plynu a necháš zařazenou rychlost a otáčky se pohybují nad určitou mezí (kterou má každý motor nastavenou trošku jinak, může se jednat o dejme tomu 1100–1500 1/min), tak jednotka úplně zastaví vstřikování a spotřeba je v těchto chvílích nulová.
Tolik teorie a teď k otázce: pokud dojíždím ke křižovatce a svítí mi červená A nejede za mnou „řiťolep“, odřazuju postupně až na dvojku. Kromě úspory pár kapek benálu tím šetřím i brzdové obložení. Podobně činím při nájezdu do prudších zatáček. Vlastně brzdím docela málo, jedu-li předvídavě. Motor mi samozřejmě neškytá, zavčas odřadím níže, popřípadě z té dvojky už nakonec na ten neutrál.
0
před 2681 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
@Cochee: Při sportovní jízdě na okruhu nebo na nějaké pěkné okreskce také podřazuji, dokonce používám meziplyny. Ale v běžném provozu je lepší vyřadit a dobržďovat. Bavil jsem se o tom nedávno s blízkým člověkem, co spravuje auta přes 30 let, že to lepší cesta. To s tou spotřebou, kde ušetříte pár kapek benzínu, nebo opotřebením brzdového obložení je sice pravda, ale motoru (a trochu spojce) to naopak škodí. A porucha způsobená takovýmto opotřebením může motoristu zaskočit nepřipraveného a náprava problému bude dražší jak nárazově, tak i v celkovém průměru. Co je lepší? Když Vám váš mechanik řekne že na příští sezónu už by to chtělo ty přední brzdové destičky vyměnit, nebo když zůstanete viset někde na cestě s nejasným problémem a vyhlídkou na nečekaný výdaj řádově až několik desítek tisíc?
0
před 2680 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek