Naše vláda v demisi má dvě varianty pro omezení provozu starých
čmoudících aut, na př. druhá varianta je – vozidla která mají normu
Euro 0 roční poplatek 16000 Kč, vozidla norma Euro 1 roční poplatek
10000 Kč, bude to dle mého moudré nařízení pro rozšíření mladších
aut.
Jak je to u sousedů Rakousko, Německo, kolik je tam roční poplatek za auta
starší 5 a 10 let ?
Zajímavá 0 před 2413 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
To je hloupost, lidi jezdí staršími auty ne proto, že by chtěli, ale protože na novější nemají.
3Kdo udělil odpovědi palec? Hlada, Mc Merkurion, anonym
před 2413 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Naše vláda v demisi v tomto případě řeší následky místo
příčin. Zavádí daň z chudoby. Kdyby měli lidé slušný příjem,
nemuseli by provozovat vraky.
V Německu takový poplatek není, ale starší auta tam mají vyšší cenu
dálniční známky.
Upravil/a: dubraro
0 Nominace Nahlásit |
Ty stará auta nebude mít nikdo kdu najede ročně 100000, ale nějakej dědek co s tím na vesnici popojede 3× za měsíc do sousední vesnice pro větší nákup. Ti co najedou těch 100000 si radši pořídí modernější auto, protože se jim to vrátí na spotřebě. Ten poplatek je podle mně likvidační právě pro ty, pro které je to jejich víceméně poslední auto a používaj ho jen vyjímečně pro dopravu v blízkém okolí, zatímco pro majetnější nemá smysl protože ty už maj modernější auto dávno. Navíc: co je horší? Pokud za příštích 5 let to „neekologické“ auto ujede neekologicky dalších 1000 km a spálí při tom neekologicky 100l benzínu, nebo výroba dalšího auta?
0 Nominace Nahlásit |
Zatiaľ to postihnuté krajiny riešia dovozom ojazdených aut na Slovensko.
Ale tamtamy hlásili, že už nasledujúca vláda začne premýšľať a
riešiť nepriaznivý dopad ojazdených aut na životné prostredie a…
…a konečne bude mať každý možnosť voľby:
Ak nemám na kúpu auta a jeho prevádzku budem:
1 – chodiť peši
2 – používať hromadnú dopravu
3 – jazdiť na bezmotorových vozidlách (bicykel, kolobežka)
4 – kúpim si elektrinou poháňaný skúter, bicykel, alebo kolobežku
5 – nechám sa voziť služobným autom
A životné prostredie bude zachránené… možno.
Ak by sa niekto zľakol opísanej vidiny, je to už teraz v mnohých
prípadoch realita.
1 – Na mnohých kopaniciach Východného Slovenska je to jediná možnosť
ako sa dostať do školy prejsť peši za každého počasia 10–15 km na
najbližší autobus
2 – státisíce žiakov aj dospelých každý deň cestujú hromadnou
dopravou do školy a práce aj 1–2 hodiny
3, 4 – denne vidíme bezmotorové a elektrické jednostopé vozidlá
využívané nielen na rekreačné a športové účely, ale aj na cestu do
školy/práce
5 – okrem ľudí, ktorí v rámci svojej profesie-zamestnania využívajú
služobné vozidlo, sú napríklad školáci vo veľkých mestách, ale aj na
vidieku, rovnako ako robotníci na cestu do práce/z práce, autobusy, ktorým
obce/zamestnávatelia poskytujú beplatne na hromadný zvoz. V týchto
„služobných“ autobusoch, ktorých prevádzku hradia
obce/zamestnávatelia sa nemôžu v tomto čase prevážať bežní
cestujúci (napríklad na nákupy, na výlety).
Upravil/a: led
0
před 2413 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
kapitán, vychádzam z vlastnej praxe.
Viem aj čo je to pracovať, keď ostatní oddychujú alebo oslavujú. Roky som
do práce dochádzala aj z vidieka a ak sa mi stalo, že som zmeškala odchod
posledného autobusu v So/Ne o 21:00, tak som musela pekne šľapať 20km
peši v letných horúčavách aj zimných mrazoch a ráno o 8:00 už som
opäť „zarezávala“ v práci.
Já mám dojem, že další daň bude možná trochu menší, ale bude, vláda Babiše vyšla ze svobodných voleb t.j. asi 2,5 milionú voličů, 3,5 milionů nepřišlo k volbám tudíž je jim to fuk, neb jsou za vodou. Je to absolutní většina, zbytek se podřídí. Proto pravděpodobně provedl slevu ve veřejné dopravě a jinak jak má názor můj šéf, – miliardář nejlépe rozumí obyčejným lidem.