Avatar uživatele
Kryšpín

Omlazení vozového parku v České republice, jak je to u sousedů?

Naše vláda v demisi má dvě varianty pro omezení provozu starých čmoudících aut, na př. druhá varianta je – vozidla která mají normu Euro 0 roční poplatek 16000 Kč, vozidla norma Euro 1 roční poplatek 10000 Kč, bude to dle mého moudré nařízení pro rozšíření mladších aut.
Jak je to u sousedů Rakousko, Německo, kolik je tam roční poplatek za auta starší 5 a 10 let ?

Upravil/a: annas

Zajímavá 0 před 2431 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Gestas

To je hloupost, lidi jezdí staršími auty ne proto, že by chtěli, ale protože na novější nemají.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
dubraro

Naše vláda v demisi v tomto případě řeší následky místo příčin. Zavádí daň z chudoby. Kdyby měli lidé slušný příjem, nemuseli by provozovat vraky.
V Německu takový poplatek není, ale starší auta tam mají vyšší cenu dálniční známky.

Upravil/a: dubraro

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Dochy

Ty stará auta nebude mít nikdo kdu najede ročně 100000, ale nějakej dědek co s tím na vesnici popojede 3× za měsíc do sousední vesnice pro větší nákup. Ti co najedou těch 100000 si radši pořídí modernější auto, protože se jim to vrátí na spotřebě. Ten poplatek je podle mně likvidační právě pro ty, pro které je to jejich víceméně poslední auto a používaj ho jen vyjímečně pro dopravu v blízkém okolí, zatímco pro majetnější nemá smysl protože ty už maj modernější auto dávno. Navíc: co je horší? Pokud za příštích 5 let to „neekologické“ auto ujede neekologicky dalších 1000 km a spálí při tom neekologicky 100l benzínu, nebo výroba dalšího auta?

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
led

Zatiaľ to postihnuté krajiny riešia dovozom ojazdených aut na Slovensko. Ale tamtamy hlásili, že už nasledujúca vláda začne premýšľať a riešiť nepriaznivý dopad ojazdených aut na životné prostredie a…
…a konečne bude mať každý možnosť voľby:
Ak nemám na kúpu auta a jeho prevádzku budem:
1 – chodiť peši
2 – používať hromadnú dopravu
3 – jazdiť na bezmotorových vozidlách (bicykel, kolobežka)
4 – kúpim si elektrinou poháňaný skúter, bicykel, alebo kolobežku
5 – nechám sa voziť služobným autom
A životné prostredie bude zachránené… možno.

Ak by sa niekto zľakol opísanej vidiny, je to už teraz v mnohých prípadoch realita.
1 – Na mnohých kopaniciach Východného Slovenska je to jediná možnosť ako sa dostať do školy prejsť peši za každého počasia 10–15 km na najbližší autobus
2 – státisíce žiakov aj dospelých každý deň cestujú hromadnou dopravou do školy a práce aj 1–2 hodiny
3, 4 – denne vidíme bezmotorové a elektrické jednostopé vozidlá využívané nielen na rekreačné a športové účely, ale aj na cestu do školy/práce
5 – okrem ľudí, ktorí v rámci svojej profesie-zamestnania využívajú služobné vozidlo, sú napríklad školáci vo veľkých mestách, ale aj na vidieku, rovnako ako robotníci na cestu do práce/z práce, autobusy, ktorým obce/zamestná­vatelia poskytujú beplatne na hromadný zvoz. V týchto „služobných“ autobusoch, ktorých prevádzku hradia obce/zamestná­vatelia sa nemôžu v tomto čase prevážať bežní cestujúci (napríklad na nákupy, na výlety).

Upravil/a: led

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
led

kapitán, vychádzam z vlastnej praxe.
Viem aj čo je to pracovať, keď ostatní oddychujú alebo oslavujú. Roky som do práce dochádzala aj z vidieka a ak sa mi stalo, že som zmeškala odchod posledného autobusu v So/Ne o 21:00, tak som musela pekne šľapať 20km peši v letných horúčavách aj zimných mrazoch a ráno o 8:00 už som opäť „zarezávala“ v práci.

před 2430 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Kryšpín

Já mám dojem, že další daň bude možná trochu menší, ale bude, vláda Babiše vyšla ze svobodných voleb t.j. asi 2,5 milionú voličů, 3,5 milionů nepřišlo k volbám tudíž je jim to fuk, neb jsou za vodou. Je to absolutní většina, zbytek se podřídí. Proto pravděpodobně provedl slevu ve veřejné dopravě a jinak jak má názor můj šéf, – miliardář nejlépe rozumí obyčejným lidem.

před 2430 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek