Od jaké „oficiální“ události se počítá náš oficiální letopočet „po Kristu“? Nechci událost „Prvního dne Nultého roku“, který se několikrát měnil podle požadavků doby.
Pokud se podívám do historie (rozpor platí i dnes mezi křesťanskými
naukami), vidím rozpor v počátku datování, tj. v „nultém bodě“
(1. dni) 1. roku.
Je to pravděpodobný rok Ježíšova narození, betlémská hvězda, nebo rok,
kdy Boží Syn svou smrtí dokončil dílo vykoupení světa?
Nebo která událost je počátkem „… našeho letopočtu“?
Dodatek,
Nechci popisovat rozdíly mezi různými náboženskými naukami ani vědeckými
pojednáními, ale jen laicky pochopit, od jakého bodu, od jaké události se
počítá náš oficiální rok.
Malá poznámka: Slavný vesmírný pirát Alien… by nejspíš řekl „stanovit nulový bod na zánik dějin lidstva“.
Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? annas, vagra před 519 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Zkuste si přečíst článek Data narození a ukřižování Ježíše Krista, snad se deovíte t víc.,
https://kalendar.beda.cz/data-narozeni-a-ukrizovani-jezise-kristav odkazu
"Za života Ježíše se na římském trůně vystřídali dva císaři: Augustus vládl v letech 27 př. n. l.—14 n. l. a Tiberius vládl v letech 14—37. Tato data nikdo nezpochybňuje a můžeme se o ně s důvěrou opřít.
Historický kontext
Králem římské provincie v Palestině Judsko byl Herodes Veliký od roku
37 př. n. l. do roku 4 př. n. l., kdy zemřel. Dle Flaviuse to bylo po
zatmění Měsíce (v roce 4 př. n. l. bylo jen částečné) a před
Pesachem.
V šedesátých letech minulého století se objevila teorie, že mohl zemřít
až v roce 1 př. n. l. (viz práce W. E. Filmera „The Chronology of the
Reign of Herod the Great“). Tento rok sice také splňuje podmínku
o zatmění Měsíce (dokonce úplné), ale s ohledem na ostatní události
té doby se to jeví jako velice nepravděpodobné. Jeden z jeho synů Herodes
Antipas byl později u procesu s Ježíšem jako tetrarcha (vládl čtvrtině
království) Galileji. V evangeliích je tedy třeba rozlišovat Heroda otce,
který je zmiňován u narození Ježíše a Heroda syna, který je zase
zmiňován při procesu s Ježíšem.
Jeden z mála důvěryhodných a relativně přesných časových údajů jsou verše Lukáše 3,1–2:
V patnáctém roce vlády císaře Tiberia, když Pontius Pilát spravoval
Judsko a v Galileji vládl Herodes, jeho bratr Filip na území Itureje a
Trachonitidy a Lyzanias v Abiléně,
za nejvyššího kněze Annáše a Kaifáše, stalo se slovo Boží k Janovi,
synu Zachariášovu, na poušti.
Které jsou o začátku působení Jana Křtitele (předchůdce Ježíše),
píší z kontextu o době kolem roku 28/29. Tyto verše až na výjimky nikdo
nezpochybňuje.
Ještě jeden verš lze považovat za celkem důvěryhodný, a to vyprávění Jana o rozhovoru, který se odehrál před Velikonocemi, viz Jan 2,20:" atd.
Upravil/a: annas
0 Nominace Nahlásit |
Gregoriánský kalendář a křesťanský letopočet, které dnes používáme, jsou jen jedny z variant v celé řadě možných kalendářů a letopočtů používaných a navrhovaných v různých dobách a různých zemích. K našemu způsobu datování událostí vedl dlouhý vývoj, který není dodnes zcela vysvětlen.
0 Nominace Nahlásit |
Točí se to jenom kolem vtělení (početí) zárodku Ješuy ben Josefa v těle jeho matky Miriam, manželky Josepha ben Jakob.
Rok, kdy mělo dojít k početí zárodku Ješuy ben Josefa, však není nijak historicky doložen, to jenom Dionysius Exiguus v roce 525 to takto vypočítal. Annianus z Alexandrie, kolem roku 400, vypočítal zvěstování Miriam na 25. březen 9, proto je etiopský kalendář posunut od gregoriánského o 8 nebo 7 let.
Historiograficky se dá odrazit leda tak od Heroda I. Ukrutného, který je doloženou historickou postavou, ovšem pouze za předpokladu akceptace apriorismu vyvraždění neviňátek. Pak ano, pak je odrazovým bodem planetární spojení z 15. září –7, nebo Halleyova kometa v roce –12.
Takže: pokud se skutečně Ješua ben Joseph narodil, tak v roce 1 měl něco mezi 7 – 12 roky, pravděpodobně. Kalendář A. D., který všichni používáme, tak nemá žádnou faktickou souvislost s ničím: je to pouhá dohoda a používá se, protože už se používá dlouho.
0 Nominace Nahlásit |
On se nezačal počítat od roku 0 nebo 1.
Jednoho dne si kdosi řekl, že začneme počítat roky a tak podle nejstaršího záznamu který našel stanovil rok 1.
Takže se začalo počítat třeba až od roku 200 páč měli 200 let nejstarší záznam stanovili že je rok 200.
Moje teorie není to fakt…
0 Nominace Nahlásit |
Náš letopočet, který označuje roky „po Kristu“, je stanoven podle předpokládaného roku narození Ježíše Krista.
Konkrétně ale není datován ani přímo rokem narození, ani rokem ukřižování. Tento letopočet totiž vypracoval v 6. století římský mnich Dionysius Exiguus. Ten nezvolil jako výchozí bod ani narození, ani smrt Ježíše Krista, nýbrž rok, v němž podle jeho výpočtu uplynulo 753 let od založení Říma. Tento rok označil jako rok 1 „od vtělení Páně“.
Jedná se tedy o poněkud nepřesný odhad, který byl zvolen v souladu s tehdejšími znalostmi a výpočty. Novější výzkumy ukazují, že se Ježíš Kristus pravděpodobně narodil několik let před rokem 1 našeho letopočtu, nejčastěji se udává rok 4 př. n. l.
0
před 519 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Ako tak pozerám na rýchle odpovede „3 Kráľov, Mudrcov“ uzamcenvcase, Filip84 a stroj ChatGPT, upresnenie odpovede zjavne zostane nejasné a rozporné ako politicko ekonomické spravodajstvo v médiách.
Ale co je nejasného?
Prostě kněží vypočítávali, podle Písma a Tradice, rok, kdy byl započat Ješua. To nemá s historiografií nic společného, je to věc víry. 🤷🏽♀️
Ale protože už se to tak používá dlouho, tak se to používá: není to jedno? Vadí to něčemu? 😅
Jo a není rok 0. Je v ISO kalendáři, a v astronomickém kalendáři, ale v kalendáři A. D. není.
Byl pátek 31. prosince – 1 a byla sobota 1. ledna 1.
Filip84
zjavne vám ušla veta v mojej otázke:
vidím rozpor v počátku datování, tj. v „nultém bodě“ (1. dni)
1. roku.
no, asi budem musieť vkladať otázky v slovenčine, možno budú
zrozumiteľnejšie 😁
Neušla. Já tomu nerozumím! 🤷🏽♀️
Znovu, opakuju, celé: protože se církev stala státním molochem, měli „Oberflanďáci“ čas na cypiny, začali „hledat“, kdy se vlastně ten Ježíšek narodil. Ale protože to bylo před osvícenstvím, a protože i po osvícenství církev pořád myslí a pracuje v podobném módu, nehledali fakta, ale hledali v Písmu a Tradici, což jsou dva, rovnocenné, zdroje víry.
Kde je vůle, je i cesta a kdo hledá, najde. Našli, ale se skutečným datem narození Ješuy ben Josepha to nemá moc co společného. V té době používali juliánský kalendář, takže to známe, ale roky nepočítali od fiktivního roku naprcání Miriam, ale A.U.C., ab Urbe condita, tedy od založení města, rozuměj Říma. A, zase, nešlo o skutečný, historiografický, rok založení Říma, ale o mythický rok založení Říma, tehdy to nikdo neřešil.
Takže, pokud my, dnes, máme 24. července 2023 A. D., tak podle juliánského kalendáře máme 11. červenec 2023 A. D. JDN, no a to je 11. červenec 2776 A.U.C.
A chceš-li to úplně přesně, tak dnes je:
dies Lunae XI Iulius MMXXIII A.D., vel:
dies Lunae ante diem V Idus Iulius MMDCCLXXVI A.U.C. 🤷🏽♀️
A nebo ještě takto: Dionysius Exiguus „spočítal“, že se na Ješuu zadělalo z ducha svatýho v roce DCCLIIII A.U.C. (754), tak rok 754 A.U.C. stanovil za rok 1 A.D., a tak sobota 1. ledna 754 A.U.C. (tj. sobota 30. prosince –1 B.C. v gregoriánském kalendáři) byla sobota 1. ledna 754 A.U.C. a sobota 1. ledna 1 A. D. JDN.
A pátek 31. prosince 753 A.U.C. = pátek 31. prosince –1 B.C. JDN = pátek 29. prosince –1 B.C. v gregoriánském.
Led, vy se již konečně definitivně rozhodněte, jste- li Češka, nebo Slovenka. Angličtinou nebo třeba bulharštinou se tady taky nikdo z Čehúňů nechlubí, i kdyby ji nakrásně uměl, chápete? 🤷♂️
zjentek, máte smolu, pre mňa sú oba jazyky rečou mojich predkov a jazykov
mojich škôl. To, že používam obe reči aj tu, vychádza z toho, v akom
jazyku momentálne myslím. Pre mňa sú oba jazyky rovnocenné a blízke.
Možno ste si všimli, že hlavne tam, kde by nemalo prísť k omylu a
skresleniu, používam na tejto českej stránke český jazyk. Dokonca možno
spisovnejší, než tu používajú mnohí užívatelia, napríklad vy. Takže
naďalej tu budem používať aj slovenčinu, aj češtinu.
S úctou užívateľka led.
annas | 5913 | |
Drap | 4653 | |
led | 3008 | |
Kepler | 2836 | |
marci1 | 2243 | |
zjentek | 1664 | |
ivzez | 1445 | |
aliendrone | 1431 | |
quentos | 1425 | |
elkon | 1339 |
Divadlo |
Etiketa |
Kulturní akce |
Literatura |
Náboženství |
Ostatní kultura a společnost |
Historie |