Jaký jiný pohon byste chtěl pro neelektrifikované tratě? Třeba v Norsku jim jezdí toto: https://en.wikipedia.org/wiki/NSB_Class_93
3Kdo udělil odpovědi palec? Emefej, Kepler, aliendrone
před 1103 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Pro neelektrifikované traťě jsou diesové motory nejúspornější a disponují nejmohutnějším točivým momentem. Zde na hmotnosti nezáleží, naopak.
0 Nominace Nahlásit |
Zřejmě museli stihnout do konce roku utratit evropské peníze. Že to ale kluci nechávají až na druhou polovinu prosince, se evidentně flákají. Holt státní správa.
0
před 1103 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Co tím jako chce pán naznačit? Tam kde není elektrika se zkrátka
nasazuje diesel. Pára a uhlí už nějak vyšli z módy a používají se jen
z nostalgie.
Akumulátory? A kam by je asi dali a kdo by je platil? To není jako u auta,
které má max výkon motoru třeba 50kW a běžný v provozu třeba 20kW.
V těch lokomotivách jsou stovky kW až megawatty. A ty osobní soupravy
běžně pendlují třeba 12–20 hodin v kuse, kdy by se měl nabíjet
akumulátor?
0
před 1102 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Poláci dodají do ČD dieselové lokomotivy. Sami nakoupí bezemisní
vodíkové vlaky.
https://zeleznicar.cd.cz/zeleznicar/zahranici/v-polsku-dali-zelenou-prvnimu-vodikovemu-vlaku/-28847/
Pokud mají dost čistého vodíku…
U nás se vyvíjel vodíkový autobus, předpokládalo se, že by mohl jezdit
někde na severu, kde mají z chemiček přebytek odpadního vodíku. Jen to
znamenalo, že někdo postaví pro ten vodík čistící stanici, protože ve
stávající kvalitě by ty články poměrně rychle zničil. Pokud budou ten
vodík Poláci vyrábět ze zemního plynu, pak to bude podobně bezemisní jako
třeba auta poháněná elektřinou z uhelných elektráren… Zkrátka je ten
výfuk jen někde trochu jinde.
To by musel být vodík opravdu zelený. Jinak to nemá smysl.
https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/vodik-zelena-energie-ekologie.A211205_184749_domaci_vapo
Pokud je to odpad z jiné technologie… Co je zelenější než zužitovat odpad? To je o hodně horší vyrábět vodík elektrolýzou z energie z větrníků.
Lokomotivy by mohly být v době snižování emisí CO² akumulátorové,
nebo s hybridním pohonem. Akumulátorové lokomotivy už tady byly.
https://ct24.ceskatelevize.cz/regiony/3298959-akumulatorova-lokomotiva-nejspise-odjede-z-jaromere-zeleznicni-muzeum-chce-jeji
https://zdopravy.cz/prvni-hybridni-lokomotiva-od-cz-loko-hlavni-jsou-baterie-diesel-jen-jako-zaloha-29852/
https://zdopravy.cz/siemens-ziskal-prvni-objednavku-na-bateriove-vlaky-maji-i-ceskou-stopu-44901/
https://fdrive.cz/clanky/wabtec-prodal-prvni-bateriovou-lokomotivu-95-let-po-krizikovi-7752
JežíšKristus, otázka zní, proč nakoupili vlaky s dieselmotory. Ne proč je nakupují v prosinci. To spolu nesouvisí.
Do POLE PRO OTÁZKU (výstižněji už se jmenovat nemůže) se píše OTÁZKA. Tedy TÁZACÍ VĚTA, „ne pouze fragment“, jak se doslova píše v nápovědě před vložením otázky.