Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Pepa25

Jaký jiný pohon byste chtěl pro neelektrifikované tratě? Třeba v Norsku jim jezdí toto: https://en.wi­kipedia.org/wi­ki/NSB_Class_93

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Kepler

Pro neelektrifikované traťě jsou diesové motory nejúspornější a disponují nejmohutnějším točivým momentem. Zde na hmotnosti nezáleží, naopak.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
JežíšKristus

Zřejmě museli stihnout do konce roku utratit evropské peníze. Že to ale kluci nechávají až na druhou polovinu prosince, se evidentně flákají. Holt státní správa.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Dochy

Co tím jako chce pán naznačit? Tam kde není elektrika se zkrátka nasazuje diesel. Pára a uhlí už nějak vyšli z módy a používají se jen z nostalgie.
Akumulátory? A kam by je asi dali a kdo by je platil? To není jako u auta, které má max výkon motoru třeba 50kW a běžný v provozu třeba 20kW. V těch lokomotivách jsou stovky kW až megawatty. A ty osobní soupravy běžně pendlují třeba 12–20 hodin v kuse, kdy by se měl nabíjet akumulátor?

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Beno

Poláci dodají do ČD dieselové lokomotivy. Sami nakoupí bezemisní vodíkové vlaky.
https://zelez­nicar.cd.cz/ze­leznicar/zahra­nici/v-polsku-dali-zelenou-prvnimu-vodikovemu-vlaku/-28847/

před 1102 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Dochy

Pokud mají dost čistého vodíku…
U nás se vyvíjel vodíkový autobus, předpokládalo se, že by mohl jezdit někde na severu, kde mají z chemiček přebytek odpadního vodíku. Jen to znamenalo, že někdo postaví pro ten vodík čistící stanici, protože ve stávající kvalitě by ty články poměrně rychle zničil. Pokud budou ten vodík Poláci vyrábět ze zemního plynu, pak to bude podobně bezemisní jako třeba auta poháněná elektřinou z uhelných elektráren… Zkrátka je ten výfuk jen někde trochu jinde.

před 1102 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Beno

To by musel být vodík opravdu zelený. Jinak to nemá smysl.
https://www.id­nes.cz/ekonomi­ka/doprava/vo­dik-zelena-energie-ekologie.A211205_184­749_domaci_va­po

před 1102 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Dochy

Pokud je to odpad z jiné technologie… Co je zelenější než zužitovat odpad? To je o hodně horší vyrábět vodík elektrolýzou z energie z větrníků.

před 1101 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Emefej

Beno > bezemisní vodíkové? Víš jak se vyrábí vodík?

před 1102 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Beno

Lokomotivy by mohly být v době snižování emisí CO² akumulátorové, nebo s hybridním pohonem. Akumulátorové lokomotivy už tady byly.
https://ct24.ces­katelevize.cz/re­giony/3298959-akumulatorova-lokomotiva-nejspise-odjede-z-jaromere-zeleznicni-muzeum-chce-jeji
https://zdopra­vy.cz/prvni-hybridni-lokomotiva-od-cz-loko-hlavni-jsou-baterie-diesel-jen-jako-zaloha-29852/
https://zdopra­vy.cz/siemens-ziskal-prvni-objednavku-na-bateriove-vlaky-maji-i-ceskou-stopu-44901/
https://fdrive­.cz/clanky/wab­tec-prodal-prvni-bateriovou-lokomotivu-95-let-po-krizikovi-7752

před 1102 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
cochee

JežíšKristus, otázka zní, proč nakoupili vlaky s dieselmotory. Ne proč je nakupují v prosinci. To spolu nesouvisí.

před 1102 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
quentos

Do POLE PRO OTÁZKU (výstižněji už se jmenovat nemůže) se píše OTÁZKA. Tedy TÁZACÍ VĚTA, „ne pouze fragment“, jak se doslova píše v nápovědě před vložením otázky.

před 1103 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek