Avatar uživatele
bolak

Nešlo by do dopravních letadel zabudovat nějakej mechanismus, kterej by v případě pádu letadla oderval strany a vršek…

…a přidat ke každýmu sedadlu katapult a padák, který by se po stisknutí několika tlačítek současně (pilotem v kabině a letuškou v zadní části letadla) aktivoval a zachránil tak všechny cestující před pádem?

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? manon, zjentek před 4497 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Razza

Jako aby v těch 10km nad zemí, kde je venku –50 stupňů a letadlo letí nějakých 700 km/hodinu ti lidé milosrdně zmrzli (protože vevnitř sedí jen tak v košili nebo tričku), než se zabili pádem?

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
bestanswer

A „odervaný“ strany a vršek spadnou na školu a zabijou 500 děcek …

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
www

Už jenom kdyby se odervaly strany
a vršek, tak toto samotné by vlivem podtlaku, prouděním vzduchu ap. většinu cestujících zabilo.
Přemýšlej trochu a nebuď jak bývalý „KGB“ 😁.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Michal Kole

No nápad zajímavý, po technické stránce ale blbě proveditelný.

Když letadlo letí ve výšce 10 km tak tam je mínus až 50 stupňů a není tam skoro žádný kyslík, takže cestující by museli mít speciální obleky jako mají piloti stíhaček.

A navíc by musel cestující umět ovládat padák

Obávám se že u předletové instruktáži mnoho lidí neposlouchá a když by došlo k nejhoršímu tak by se těch 50 až 500 padáků do sebe zamotalo.

V učebnici fyziky jsem viděl příklad který spočítá velikost padáku, aby člověk padal určitou rychlostí a ten padák má kolem několika metrů. A když máte spolucestujícího od sebe pár centimetrů tak se tam několika metrový apdák nevejde.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
mosoj

NKVD prý zmizel a nic se nezměnilo. Píšete že je třeba přemýšlet tak to prosím dělejte.

Ono katapultovat se ve velkých rychlostech sebou přináší jistá úskalí, minimálně existence modřin na těle či natržené huby!! Je třeba napojení na samostatný dýchací systém a ochrana před vzduchovým rázem.
U stíhaček se to dělá tak že se pilot katapultuje buďto s celou kabinou nebo s krytem kabiny který mu vytváří nárazový štít. A vůbec je to kravina na kravinu.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
vlk samotař

Někde jsem četl,že zkoušely odstřelit křídla a v trupu padáky,ale nějak se to neosvědčilo.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
bolak

www: já věřím že by se všechno dalo vyřešit :)

před 4497 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
bolak

bestanswer: Na to by byly taky pojistky, že by se to smělo použít třeba jen nad oceánem. Ono jáka je šance že se vám tohle stane zrovna nad místem plným lidí? A i kdyby, tak 500 by jich to určitě nerozsekalo, maximálně tak 250, což je zhruba stejnej počet lidí jako v letadle, čili nula by vod nuly pošla…

před 4497 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
bolak

Michal Kole: Padáky by byly součástí sedačky a vpřípadě katapultace by byl pak člověk vystřelen jak s padákem, tak s křesílkem. Samozřejmě by museli být všichni připoutaní v době kdy by letadlo padalo, aby měli vůbec nějakou šanci, nicméně šlo by o poslední možnost na záchranu života, v nejnouzovějším případě…

před 4497 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
bolak

Razza: Tak samozřejmě je u toho potřeba trochu přemejšlet… ;)

Byla by tam pojistka, aby se takový mechanismu zapojil pouze když letadlo klesne do určité výšky (kde je bezpečno) a pokud bude klesat takovou rychlostí a tak strmě, že bude jasné že se nejedná o přistání ale o pád.

před 4497 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek