„Náš zákazník – náš pán“, vyslovil Tomáš Baťa.. Tento slogan nebyl pro něho frází, snažil se zákazníkům nabídnout víc, než žádali. Také tzv. „baťovská cena“ lákala zákazníky. ta se dnes uplatňuje, nezaplatím Kč 100, ale 99 Kč.
Možná někteří obchodníci jednají podobně jako Baťa, jiní nikoliv. Občas se setkávám s oběma typy.
„Nejméně spokojený zákazník je nejlepším zdrojem poučení.“, tvrdí Bill Gates .
Gates. Místo nemáme, nevím, reguje – zatím nemáme, zatím nevím …
takže zaměřuje se spíš na ty, kteří jsou nespokojení. Snaží se podle
toho chovat, aby číslo spokojejných bylo nejvyšší … přece chybami se
člověk učí …
–
Co vás zajímá? Otázka je nedostačující., i když jste uvedla kategorii
Tresní právo.
Upravil/a: annas
0 Nominace Nahlásit |
Zákazník nemusí mít vždy pravdu. Prodejce však musí udělat maximum,
aby zákazník byl spokojený.
Reklamace nebo stížnost je vždy takový test. Když se naučí prodejce
zvládnout tyto situace, může být úspěšný.
0 Nominace Nahlásit |
Tímto sloganem je pro mě Tomáš Baťa geniální. 🙂
"Slogan “náš zákazník – náš pán”, který Baťa propagoval,
rozhodně nebyl prázdnou frází, jak lze u některých stávajících
podnikatelů vypozorovat. Většinu kroků, postupů a novinek dělal právě
s ohledem na zákazníka. Baťa dodržoval jednoduchou tezi, kdy se
zákazníkovi snažil nabídnout více, než minimum, o které sám žádá, a
to za cenu nižší než požadované minimum.
Onen nadstandard například tvořilo chování prodavačů, kteří se dle
příkazu Bati zajímali o připomínky a podněty zákazníků. Získané
informace nekončily v koši, nýbrž byly využívány při dalším rozvoji
firmy. Baťa též vedl evidenci zákazníků, kterým následně posílal
různé propagační materiály. Nešlo ale jen o reklamu, Baťa se
zaměřením na zákazníka snažil změnit myšlení lidí a zaměstnanců.
Věřil totiž, že jedině službou zákazníkovi se dá vybudovat blahobyt, a
tím se řídil celý svůj život."
https://www.podnikatel.cz/clanky/3-veci-kterymi-tomas-bata-inspiruje-podnikatele-do-dnesnich-dni/
0 Nominace Nahlásit |
Určitě ano. Potíž je v tom, že dodavatel dnes neumí zákazníka přesvědčit, že chce vlastně něco úplně jiného, než chtěl před návštěvou dodavatele. Takže nakonec buď dodavatel dodá třeba úplný nesmysl, nebo naopak udělá ze zákazníka úplného blba. Ani jedno ovšem není dobrý přístup.
0
před 2279 dny
|
0 Nominace Nahlásit |