Mají také rozdílné dezény pneumatik na suchý, mokrý, zledovatělý povrch ranveje ?!
Piclo by mne, kdyby podobná otázka už byla v minulosti vložena, pokud ano, prosím si o odkaz!
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 4Pro koho je otázka zajímavá? honza19hk, Drap, brillant, JájsemRaibek před 4303 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Pic, pic…
no podobná jo, dával jsem ji. Zimní gumy u letadel. Jelikož při 7°C by se
měly používatmní a co když takové letadlo staruje v tusinu, kde je 25°C
a u nás přistává, když je –10°C?
Že by posádka vlezla do prostoru, kde je zatažený podvozek a tam gumy
přehodila?
0 Nominace Nahlásit |
0 Nominace Nahlásit |
Pneumatiky jsou huštěny na tabulkové hodnoty jednotlivých typu letadel
které mají k dispozici jak piloti tak pozemní personál na letištích.
Pilot si může před startem vyžádat kontrolu popř. dohuštění pneu. Pneu
jsou velmi namáhané hlavně při přistávání, dále prudkými změnami
teplot (během několika minut až 90°C) a proto mají velmi omezenou
životnost. Dopravní letadla mají univerzální dezény dle výrobce. Na B
737 je dle googlu spodní hranice tlaku pneu 211 p.s.i.
Doplňuji:
Tím před „startem“ jsem myslel předstartovní kontrolu. Pro -mosoj-
viděl jsem na satelitu přistávat a startovat transportní letoun C 130 na
sněhu a taky to není žádný drobek. Viz. odkaz. Snad se to zobrazí?
http://www.youtube.com/watch?v=3WPgUB9ehEY
Upravil/a: Jikra
0 Nominace Nahlásit |
On někdo nechává přistávat letadlo na sníh nebo dokonce led. Dráhy se
pečlivě uklízí a odmrazují až na beton. Není to o tlaku ale
o konstrukci pneumatiky.
U stíhaček MIG se hustilo někde kolem 10 atm / přesně si již nepamatuji)
což odpovídá zde uváděnému tlaku v PSI ( per square inch). Pro
zajímavost pneumatika na starý MIG 15 měla 12 pláten a měnila se když se
objevilo 3. plátno.
0 Nominace Nahlásit |
Pneu a jejich tlak se asi bude odvíjet od typu letadla. Něco jiného bude
na cessnu a něco jiného na Boeing 747.
Pneu ale asi budou jen jedny co se týče povrchů. Vezmi si,že poletí např.
z Ruzyně do New Yorku. tady bude sucho slunečno,tam bude třeba bouřka nebo
kroupy. Takže si těžko by za letu měníl pneu.
když se podívš na penu letadla třeba někde na fotce,mají kola podobná
bantamovému kolečku co se používá na zahradě.Jen o dost větší.
Doplňuji:
http://www.pozary.cz/clanek/47575-video-hasici-cvicili-vyprostovani-letadel/
Upravil/a: honza19hk
1Kdo udělil odpovědi palec? anonym
před 4303 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Tlak v pneu je napsaný v maitenance manuálu každého letadla – tzn. v podstatě jako u auta je tlak v pneu předepsaný výrobcem stejně jako perioda, ve které se tlak kontroluje a to včetně metodiky.
Co se pneu samotných týče, existuje v podstatě jednotný vzorek, který obsahuje pouze „pruhy“ ve směru pohybu a to proto, aby se kola při rotaci nerozvibrovala. Vzhledem k ceně samotného pláště lze v rámci životnosti (v souladu s předpisy výrobce samozřejmě) doplňovat plášť o další vrstvy dezénu a tím prodlužovat jeho životnost. Výrobci jsou různí avšak opět lze použít pouze to, co je schváleno společností, která letadlo vyrobila (tzn. Airbus, Boeing, apod.).
1Kdo udělil odpovědi palec? anonym
před 4303 dny
|
0 Nominace Nahlásit |