Někdo říká, že to urychlí změnu barvy na semaforu, aby auta zastavila a chodec dostane zelenou a může přejít, ale slyšela jsem i názor, že to vlastně nefunguje, je to jen jakési placebo tlačítko a na změnu barvy na semaforu to nemá vliv.
Zajímavá 0 před 3015 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Stlačením (dotykom) tlačítka dáte zariadeniu semaforu pokyn, aby
v najbližšom nastavenom cykle vám dalo „zelené voľno“ bez ohľadu na
počet stlačení tlačítka počas tohto dobiehajúceho cyklu.
Zjednodušene, ak prichádzate k prechodu a niekto už dal žiadosť – tj.
stlačil tlačítko, svieti kontrolka, nemá význam znova tlačiť, treba už
len čakať.
Upravil/a: led
0 Nominace Nahlásit |
tak asi to nebude vždycky tak, že tlačítko bude reagovat, protože na frekventovaném přechodu by auto nikdy neprojelo. vidím to tak, že je ovládáno podle druhu křižovatky, nebo samotného přechodu, který je navíc ovlivněn zastávkou autobusu
0 Nominace Nahlásit |
Záleží jak kde a semafor je možné později přeprogramovat podle potřeby. Jsou semafory kde bez stlačení tlačítka chodec nepřejde. A jsou semafory, kdy červený nápis asi opravdu funguje jen na uklidnění čekajích. Další věc: Na některých semaforech se mění jejich režim podle denní doby – podle toho jaký je v dané době obvykle provoz. Je možné že v dopravní špičce jede semafor napevno v daných intervalech a jediná reakce na tlačítko je rozsvícení světýlka a třeba v noci se semafor chová jako vypnutý (autům bliká oranžová, lidem nic) a po stisknutí tlačítka po chvilce autům naskakuje červená a na přechodu zelená (tohle chování jsem v noci na pár místech také viděl)
0
před 3014 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Podle mého vlastního pozorování mohou mít několik různých funkcí:
Mimochodem, na zřídka používaných výjezdech existují i stejná tlačítka pro auta.
0
před 2894 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Gobls: „Mimochodem, na zřídka používaných výjezdech existují
i stejná tlačítka pro auta.“
A to jako fakt? Řidič přijede ke křižovatce, svítí mu červená, on
vyleze, dojde si ke sloupku zmáčknout tlačítko a sprintem běží zpět aby
mu nenaskočila znovu červená… 😉
Někde se opravdu řídí křižovatka provozem, ale tam bývá ve vozovce
zakopána smyčka kabelu pro indukční čidlo.
A nevěřím tomu že má smysl semafory dělit na nové a staré. Původní řízení z let šedesátých už pravděpodobně nikde nebude. Na křižovatkách, kde zdánlivě nemá stisk tlačítka vliv bych očekával „směnný“ provoz… Přes den standardní intervaly pro všechny, večer a v noci buď volnější intervaly s ohledem na tlačítka nebo úplně vypnutej semafor, kde si chode může vynutit zelenou…
V úplných začiatkoch automobilov pred autom utekal bežec s červenou
zástavkou a varoval všetkých pred automobilom.Prirodzene platilo len
v zastavanej oblasti, mimo nej sa unavený bežec viezol kdesi na
„sedačke“ pri zadnej náprave
V začiatkoch automobilizmu v USA platilo – šofér pred križovatkou
zastavil, 3× vystrelil do vzduchu a ak sa nikto neozval, pomaly prešiel autom
cez križovatku.