https://www.oroliamaritime.com/2019/03/20/what-is-an-epirb/
Dovíte se, jak se pátrá po ztracené lodi atd.
"Nouzový signál , známý také jako nouzové volání , je mezinárodně
uznávaným prostředkem pro získání pomoci. Tísňové signály jsou
sdělovány vysíláním rádiových signálů, zobrazováním vizuálně
pozorovatelného předmětu nebo osvětlení nebo zvukem slyšitelným
z dálky.
Signál tísně naznačuje, že osoba nebo skupina lidí, loď , letadlo nebo
jiné vozidlo je ohroženo vážným a / nebo bezprostředním nebezpečím a
vyžaduje okamžitou pomoc. Použití tísňových signálů za jiných
okolností může být v rozporu s místním nebo mezinárodním právem . Je
k dispozici naléhavý signál, který může vyžadovat pomoc v méně
kritických situacích.
1. Námořní tísňové signály
Tísňové signály na moři jsou definovány v Mezinárodních předpisech pro
předcházení srážkám na moři a v Mezinárodním kodexu signálů .
Signály z května se musí používat pouze v případě vážného a
bezprostředního ohrožení života. V opačném případě mohou být
vysílány urgentní signály, jako je pan-pan .
Kromě toho může být tísňový signál signalizován pomocí
automatizovaných rádiových signálů, jako je vyhledávací a záchranný
transpondér (SART), který reaguje na radarový signál 9 GHz, nebo
radiomaják pro nouzové polohování (EPIRB), který pracuje v rádiové
frekvenci 406 MHz. Signály EPIRB jsou přijímány a zpracovávány soustavou
satelitů známou jako COSPAS-SARSAT . Starší EPIRB, které používají
121,5 MHz, jsou zastaralé. Mnoho regulátorů vyžaduje, aby plavidla, která
postupují na moři, nesla EPIRB.
….
1. Signály nouzového letectví
Frekvence civilních letadel pro varování v tísni je 121,5 MHz.
Vojenská letadla používají 243 MHz (což je harmonická 121,5 MHz, a proto
na tuto frekvenci vysílají i civilní majáky). Letadlo může také
signalizovat stav nouze nastavením jednoho z několika speciálních kódů
transpondéru , například 7700.
Signál COSPAS / SARSAT může být vysílán elektronickým lokalizačním
vysílačem nebo ELT, který je podobný námořnímu EPIRB na rádiové
frekvenci 406 MHz. (Námořní EPIRB jsou konstruovány tak, aby se vznášely,
zatímco letecká ELT je konstruována tak, aby byla aktivována prudkým
zpomalením a je někdy označována jako ukazatel polohy při havárii nebo
CPI).
„Trojúhelníkový vzor tísně“ je zřídka používaný vzor letu letěl
letadlem v nouzi, ale bez rádiové komunikace . Standardní vzor je série
120 ° zatáčky." atd.
https://en.wikipedia.org/wiki/Distress_signal
Upravil/a: annas
3Kdo udělil odpovědi palec? Drap, JájsemRaibek, aliendrone
před 1883 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Otázka nemá žádné další odpovědi.
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek