Avatar uživatele
zjentek

Na jakém principu funguje nouzový signál lodí a letadel? Co jej vyšle a co jej zachytí?

A v jakým časovým úseku od zachycení signálu se reálně spustí záchranná akce?

Nouzový signál- princip.

Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? annas, quentos před 1883 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
annas

https://www.o­roliamaritime­.com/2019/03/20/what-is-an-epirb/

Dovíte se, jak se pátrá po ztracené lodi atd.

"K signalizaci pátracích a záchranných služeb v případě nouze se používá nouzový polohový signalizační rádiový maják nebo EPIRB " atd.

"Nouzový signál , známý také jako nouzové volání , je mezinárodně uznávaným prostředkem pro získání pomoci. Tísňové signály jsou sdělovány vysíláním rádiových signálů, zobrazováním vizuálně pozorovatelného předmětu nebo osvětlení nebo zvukem slyšitelným z dálky.
Signál tísně naznačuje, že osoba nebo skupina lidí, loď , letadlo nebo jiné vozidlo je ohroženo vážným a / nebo bezprostředním nebezpečím a vyžaduje okamžitou pomoc. Použití tísňových signálů za jiných okolností může být v rozporu s místním nebo mezinárodním právem . Je k dispozici naléhavý signál, který může vyžadovat pomoc v méně kritických situacích.

1. Námořní tísňové signály
Tísňové signály na moři jsou definovány v Mezinárodních předpisech pro předcházení srážkám na moři a v Mezinárodním kodexu signálů . Signály z května se musí používat pouze v případě vážného a bezprostředního ohrožení života. V opačném případě mohou být vysílány urgentní signály, jako je pan-pan .

Kromě toho může být tísňový signál signalizován pomocí automatizovaných rádiových signálů, jako je vyhledávací a záchranný transpondér (SART), který reaguje na radarový signál 9 GHz, nebo radiomaják pro nouzové polohování (EPIRB), který pracuje v rádiové frekvenci 406 MHz. Signály EPIRB jsou přijímány a zpracovávány soustavou satelitů známou jako COSPAS-SARSAT . Starší EPIRB, které používají 121,5 MHz, jsou zastaralé. Mnoho regulátorů vyžaduje, aby plavidla, která postupují na moři, nesla EPIRB.
….

1. Signály nouzového letectví

Frekvence civilních letadel pro varování v tísni je 121,5 MHz. Vojenská letadla používají 243 MHz (což je harmonická 121,5 MHz, a proto na tuto frekvenci vysílají i civilní majáky). Letadlo může také signalizovat stav nouze nastavením jednoho z několika speciálních kódů transpondéru , například 7700.
Signál COSPAS / SARSAT může být vysílán elektronickým lokalizačním vysílačem nebo ELT, který je podobný námořnímu EPIRB na rádiové frekvenci 406 MHz. (Námořní EPIRB jsou konstruovány tak, aby se vznášely, zatímco letecká ELT je konstruována tak, aby byla aktivována prudkým zpomalením a je někdy označována jako ukazatel polohy při havárii nebo CPI).
„Trojúhelníkový vzor tísně“ je zřídka používaný vzor letu letěl letadlem v nouzi, ale bez rádiové komunikace . Standardní vzor je série 120 ° zatáčky." atd.

https://en.wi­kipedia.org/wi­ki/Distress_sig­nal

Upravil/a: annas

0 Nominace Nahlásit

Otázka nemá žádné další odpovědi.



Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek