Není to určeno. Za snížené viditelnosti je řidič povinen použít přední světlomety s potkávacím světlem. Za mlhy MŮŽE použít přední světlomety se světlem do mlhy. Zadní světlo se světlem do mlhy je řidič povinen použít vždy za mlhy. Všimni si, že ne všechna auta jsou vybavena předními světly do mlhy, takže nelze stanovit povinost, nebo nutnost. Naproti tomu zadní světlo do mlhy je už pěknou řádku let povinou výbavou auta. Kdy použít tedy tu zadní? Sází se na inteligenci řidiče. Já to dělám tak, že když jedu za někým a přestanu na bezpečnou vzdálenost spolehlivě vidět jeho koncová světla, rozsvítím tu zadní. Přední pak o něco později, zase abych viděl na bezpečnou vzdálenost.
0 Nominace Nahlásit |
A jak chceš tu vzdálenost od mlhy měřit??? Vzhledem k tomu, že zpravidla není viditelná žádná hranice… Auto buď v mlze je, nebo není.
0 Nominace Nahlásit |
milý chlapče z mateřské školky, či z jeslí, mlha se přeci neměří na vzdálenost. Až budeš větší, tak se to naučíš ve škole.
0 Nominace Nahlásit |
Meteorologicky se mlha definuje jako oblak, který leží bezprostředně na
zemi a výrazně omezuje viditelnost na vzdálenost nižší než 1 km (jev
obsahující produkty kondenzace a snižující dohlednost pod 1 km) . Je-li
viditelnost od 1 do 10 km, pak hovoříme o kouřmu a je-li větší jak
10 km, pak o zákalu.
http://mraky.astronomie.cz/mlha.php
Měřit vzdálenost mlhy od auta by mi přišlo podobně marné jako měřit vzdálenost duhy nebo faty morgany od pozorovatele. Jen některé typy mlhy mají tak ostrou hranici, aby se dalo přesně měřit, kde taková mlha začíná a kde končí. Většinou je směrodatnější viditelnost v rámci té mlhy.
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek