Zdravím, objednal jsem si americko-českou redukci do zásuvky, ale dostal
jsem místo toho japonsko-českou. Redukce stála 5 Kč a pošta 89 Kč. Mám
nárok na vrácení peněz včetně pošty? A musím zasílat pětikorunovou
redukci zpět? Pokud ano, kdo hradí poštu? Děkuji za objasnění.
_______________________________________________________________________________
Dochy: Japonské zásuvky jsou podobné, ale nemají jednu ze zdířek rozšířenou, jak ty americké.
Zajímavá 0 před 1853 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
záleží kde jsi ji objednal (u jakého obchodu) a jaké jsi odsouhlasil
obchodní podmínky (při objednávce přes net se „zafajfknutím“
odsouhlasují)…takže si je v prvé ředě nastuduj..
obecně platí, že mužeš zboží vrátit bez udání důvodu (odstoupení od
smlouvy) a samozřejmě ho MUSÍŠ poslat zpět a pak by ti měli vrátit celou
částku i s oběma poštovnými…
PS: kupovat zboží za 5 Kč a platit 89 poštovné je naprostá hloupost…dnes existuje spousta výdejních míst a uloženek a poslat si to tam je mnohem levnější…
PSS: drap nemá pravdu, tohle je upraveno v novém občanském
zákoníku – musí ti vrátit i dopravné zpět, ale jen takovou částku,
kolik u nich stojí nejlevnější dopravné
příklad: pokud mají na stránkách Česká pošta – 89, – a PPL 200,–
a ty to pošleš PPL vrátí ti jen 89,–, protže jsi to měl poslat tou
levnější cestou…
Upravil/a: Funna
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?Rokio Nahlásit |
Nevím, proč si Drap myslí, že nemáš na nic nárok. Podle mně máš nárok na to abys dostal výrobek, který sis objednal a zaplatil a nemělo by Tě to stát nic navíc. Takže se telefonicky spoj s prodejcem, zeptej se ho zda mu máš chybně zaslané zboží na jeho náklady odeslat zpět, on Ti nejspíš řekne aby sis zboží za 5kč raději nechal než aby Ti musel hradit další poštovné…
Nicméně nevím jaký přesně máš problém. Podle webu
http://zasuvky.hw.cz/
mají v US a v Japonsku stejné typy zásuvek.
0 Nominace Nahlásit |
Drap se mýlí. Jde o reklamaci a v případě reklamace je nárok na náhradu škod vzniklých v souvislosti s vadným výrobkem (vadný výrobek poškodí další věci) i na náhradu nákladů spojených s vyřízením reklamace (pošrovné, dopravné, cestovné…)
0 Nominace Nahlásit |
Řešila bych to jako reklamaci, kde je nárok i na náklady spojené s reklamací (poštu).
Pokud byste zboží jen vrátil a odstoupil od smlouvy do 14 dnů,
náklady za odeslání zboží zpět prodejci byste hradil Vy.
0 Nominace Nahlásit |
Na poštovné nárok nemáš. Byla by jen dobré vůle prodejce pokud by ti to vrátil. Pokud chceš vyměnit, musíš tu špatnou poslat zpět na své náklady. Další možností je vymáhat ztrátu soudně. Naděje na úspěch je však mizivá a soudní výlohy a právník by požadoanou částku převyšovaly mnohosetkrát.
0
před 1853 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
A co se takhle obrátit na prodejce. Přece nechceš aby se tady rozhodovalo kdo to zavinil!
0
před 1853 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Funna: Myslím že je zbytečné používat „vrácení zboží bez udání důvodu“ když podle popisu udělal prodejce chybu při expedici zboží. To by také mohl vyžadovat například nějaký poplatek za neúplné balení apod… Pokud je vše jednoznačné, tak jednoznačně reklamovat chybnou dodávku a veškeré náklady jdou k tíži prodejce.
pokud budeš bněco reklamovat, tak budeš čekat než se vyřídí reklamace – minimálně 30 dní a "jen toi pošlou nové zboží…pokud odstoupíš od smlouvy, musí ti vrátit všechny prachy a můžeš si objednat zboží jinde, protože já bych už k obchodu, co udělal takovou krpu neměla důvěru…
Pokud si alespoň trochu váží zákazníka, vyřídí to obratem a ještě do balíčku přihoděj nějaké bonbony 🙂 30 dní je lhůta na vyřízení reklamace vč případné opravy.
„Podnikatel musí o reklamaci rozhodnout ihned, ve složitých případech do 3 pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu poskytnuté služby a potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena co nejdříve, nejpozději však do 30 dnů ode dne jejího uplatnění. Dohodnete-li se s podnikatelem na lhůtě delší, pak musí být reklamace vyřízena do konce prodloužené lhůty.“
Při záměně zboží nepředpokládám, že bude třeba extra čas na odborné posouzení vady…
Při vrácení bez udání důvodů bude muset platit poštovné a např. náklady na uvedení výrobku do původního stavu (pokud třeba roztrhl obal) a ten výrobek bude muset vracet. Pokud se v rámci reklamace služby s prodejcem dohodne telefonicky, prodejce mu pravděpodobně i zboží v bagatelní hodnotě ponechá, čímž zákazník ušetří čas nutný na zabalení a odeslání toho zboží.
nemáš pravdu…to co píšeš o náhradě za obal a poštovné platilo
dřív, v NOZ je to ošetřeno tak, že po tobě nemůže nikdo chtít
původní obal, navrácení do původního stavu, nezplacení vratného
poštovného, náhrady za „přebalné“ atd…
a rozhodnutí o reklamaci znamená, že ti do tří dnů pošlou
peníze..nebuď naivní, tři dny mají na to aby ti jen oznámili, že
reklamaci přijali a že ji budou řešit…sám píšeš: Reklamace včetně
odstranění vady musí být vyřízena co nejdříve, nejpozději však do
30 dnů ode dne jejího uplatnění…a věř tomu, že ono to nějaký úrok
v tom množství „reklamací“ hodí, takže proč by ti cpali prachy, když
nemusí…
Hele, seriozní obchodník tohle vyřeší okamžitě a při omluvě se bude čelem dotýkat podlahy, což bude slyšet i po telefonu 😉
OK, nejsem si jist úplně se všemi podrobnostmi. Já bych obchodníkovi zavolal a řešil to s ním. Většina si nechce kazit jméno a snaží se alespoň v podobných prkotinách chovat seriózně.
A s těma uloženkama: Sice máš pravdu, ale nejsou všude a pokud z nějakého důvodu jsem doma může být výhodnější si zaplatit tu poštu než se kvůli balíku kodrcat třeba do sousední vesnice. Navíc ne všechny eshopy to podporují a v některých případech třeba dané zboží v jiném eshopu nenajdeš… Třeba redukci za 5kč jsem nenašel 😉