Žádný jiný náklaďák nic podobného nemá. http://img4.hyperinzerce.cz/x-cz/inz/7914/7914504-blatniky-tatra-148-138-1.jpg
Na obrázku v odkazu je to vidět zblízka, je to to nad blinkrem.
Doplňuji: Asi se to správně jmenuje „předčistič vzduchu“. Zajímavé je, že jsou rovnou dva, možná kvůli symetrii. Novější tatry možná mívají tyhle věci vyvedené až někam nad střechu, protože se třeba ukázalo, že čím výš, tím míň prachu (např. někde na stavbě). Nějaký mechanik – pamětník nám to zde může ještě upřesnit.
Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? johana 56, gecco před 2880 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Vzduchový filtr…
😉
__________________
Ano, ´omlouvám se´, je to skutečně ¨předčisti訅
Vlastní filtr je takový plechový válec (svislý) umístěný před motorem
(ovšem už za maskou).
A to, že jsou dva…
Nejde o symetrii, ale o to, že motor byl V8 a každá ´půlka´ měla
vlastní předčistič i filtr…
😉
https://www.google.cz/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fwww.tatraportal.sk%2Fdata%2Fpopisky%2Ft148%2Ft148_18.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fwww.tatraportal.sk%2F%3Fukaz%3Dpopisky%2Ft148_sk%26lang%3Dsk&docid=DK6-NdZwgLblXM&tbnid=i2jQ3g-4Me5k4M%3A&vet=1&w=480&h=321&client=tablet-android-lenovo&bih=600&biw=1024&q=schema%20sání%20motoru%20t148&ved=0ahUKEwiw6d_X__7RAhWC6RQKHWKQCPMQMwggKAQwBA&iact=mrc&uact=8#h=321&imgrc=i2jQ3g-4Me5k4M:&vet=1&w=480
Upravil/a: gecco
0 Nominace Nahlásit |
Na adrese v odkazu se dá koupit.
Zdroj: https://www.skarab.cz/cs/zbozi/predcistic-vzduchu-pc-350-tatra-1972
0 Nominace Nahlásit |
Netuším, ale vypadá to jako kafemlejnek na zrnkovou kávu. Ale na fotkách T 148 to vypadá jinak. Je to fakt T 148? Ještě mě napadlo, jestli to náhodou nejsou varovné majáčky. Nejspíš jo.
0
před 2880 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
klumprt, nějak mi to nedává smysl, proč by měly být nějaké fitry zrovna na blatnících a ne v rovnou v motorovém prostoru? To z každého předčističe vede k motoru potrubí? A co ta anténka tam? Nějak jsem z toho vedle sebe.
😉
Kukni na fotku, jejíž odkaz jsem přidal…
😉
„anténka“???
A joooo…
😉
Sorry, ale ty´s nejezdil něčím větším, že ne?
Ta anténka řidiči (v dobách, kdy neexistovaly parkovací – etc. –
´asistents´ ) dávala vědět, kde je ´ konec auta´ – nárazníku,
blatníku…)
Aby měl lepší představu, kam až ´může´…
😉
Jo, ty obrysové tyčky znám z T 111, rozhodně nevypadaly jako anténky. Céčko jsem nikdy neměl, ale občas řídil. Pořád mi ale nikdo nevysvětlil, proč by měly být filtry na blatnících. Připadá mi to na hlavu.
No jo – jsou to „obrysové tyčky“…
I na PV3S – http://www.armytechnika.cz/media/galleries/1596/pv3s_radiostanice_r3atp_001.jpg
________
Filty na blatnících (a jejich filtrační vložkou byla často jen sláma
😉 – kvůli jejich snadné regeneraci (vyčištění nebo výměně
´vložky´…) .
😉
Z dnešního pojetí to byla auta, pod nimiž častěji ležíš, než je
řídíš…
😉
Paráda…
😉
Někde jsem zahlíd, že je to proto aby řidič měl přehled nakolik jsou zanesené a příp. je mohl snadno vyčistit.