Dnes lidé mají mocný prostředek a tím je internet. Tudíž dnes se školy stávají sekundárním vzdělávacím prostředkem, kde stačí se naučit pracovat s internetem, číst, psát a počítat.
Možná by bylo lepší celý vzdělávací systém změnit a místo
klasických škol udělat praktická a poradenská centra, kde se lidé naučí
především praxi (kterou se pomocí počítače ani internetu nenaučí vyjma
programování)
Doplňuji:
Funna: s tím souhlasím, nedávno jsem cítil, jak mi zakrňuje mozek, tak si
každý den zahraju 2× šachy a řeším nějakou logickou hádanku.
Více diskutovat o tom můžeme v diskuzi, ale nejspíš až večer. :)
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? dudu, anonym, marci1 před 3732 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Nejsou, kvůli internetu
Doplňuji:
v dobách před netem, sis vše musel vyhledat v knihách, nebo někde jinde a
pokud jsi to chtěl vědět, musesl sis to zapamatovat, něbo si to někam
napsat…dnes jen klepneš na displej telefonu a můžeš si vše najít
hned…takže proč si zatěžovat mozek nějakým pamatováním…nic proti
netu nemám, ale myslím, že dřív lidé o věcech musleli víc přemýšlet
a tím si trénovali mozek…dneska se na každou kravinu zeptají na
netu…viz. tyhle stránky .-))
Upravil/a: Funna
0 Nominace Nahlásit |
Nejsou, ale internet v tom nehraje roli
Doplňuji:
V obecné rovině spatřuji vinu v zastaralosti našeho školského sytému,
kdy u základního vzdělávání leckde setrvávají metody z dob Marie
Terezie a střední školy zase často tupě a nezáživně kopírují modely
uplaťnované za první republiky. Pokud jde o studenty, tito pak často
nevyvíjejí úsilí k tomu jak něco vylepšit, nýbrž často po vzoru svých
rodičů ze všech sil přemýšlejí jak svoje povinnosti obejít nebo
odrbat.
Upravil/a: dudu
0 Nominace Nahlásit |
Mám jiný názor, viz komentář
Chybí mně v anketě kombinace ano+internet a časové období.
Určitě jsou lidé celkově vzdělanější více než třeba před sto lety
(vědecký pokrok,technologie,atd.) a v dnešní době nahrává vzdělanosti
rozhodně i ten internet. Ostatně – tento prostředek se ve školství při
výuce používá již běžně a stále se jeho využití zdokonaluje.
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?www Nahlásit |
Mám jiný názor, viz komentář
Pokud bychom vzali vzdělání jako všeobecné znalosti ze všech oborů, úseků lidského života, tak lidé vzdělání v oblasti informační techniky rozhodně jsou. Trochu horší to bude v oblastech jako znalost rodného jazyka, historie země a národa, zeměpisu, v oblasti mravních zásad, estetiky, společenského chování, duchovního života. Formální vzdělání dá člověku škola ( a to spíše jen teoretické ), ale důležité je pro něj neformální vzdělání, které mu dá rodina a společnost. A zde jsou ještě velké rezervy. Hlavně rodina by se měla na vzdělání člověka více angažovat. Jak budou lidé vzdělání, tak bude vypadat náš svět. A vezmeme-li v úvahu, že 80% dětí na zeměkouli žije v rozvojových zemích, pak nás jistě napadne, jak je důležité vzdělání pro všechny. 🙂
0 Nominace Nahlásit |
Mám jiný názor, viz komentář
Je to trochu nespravedlivé, ale u internetu to platí dvojnásob: kdo má, hodně získá, kdo nemá, tomu je bráno. Chytří a vzdělaní lidé dokážou využívat internet a zorientovat se v záplavě informací, pro nevzdělané a hloupé je pastí, která je uvrhuje do ještě větší hlouposti a nevzdělanosti.
0 Nominace Nahlásit |
Nejsou, kvůli internetu
vzdelanie je istý súhrn znalostí, ktoré človek vie využiť v bežnom
či pracovnom živote.
preto mnoho nedospelých ľudí pokladá napr. učenie sa matematiky za
zbytočné (veď mám mobil s kalkulačkou), pričom ale poslanie matematiky
nie je naučiť človeka násobilku, ale MYSLIEŤ.
a podobne je to i s ostatnými predmetmi – poznať, vedieť fakty a poznať ich uplatnenie, to sú dve zádané poslania vzdelávania.
prístup ku informáciám bez schopnosti uplatniť ich v živote či práci vedie ku degradácii vzdelania a intelektu (nepliesť si s inteligenciou!).
dnes sa dajú získať informácie získať a spracovať i bez znalosti práve pre JEDNODUCHÝ prístup k nim – v preinternetovej dobe musel človek vynaložiť nejaké ÚSILIE, aby sa k požadovaným informáciám dostal, musel prejsť množstvo iných informácií, niekedy jalových, zbytočných, niekedy inšpiratívnych (aha!), čo ho nútilo k selekcii (potrebujem/nepotrebujem) a hodnoteniu (toto si musím zapamätať!).
dnes je doba, kedy je vzdelanie úzko zamerané a to na úkor všeobecného
vzdelania, všetko je to ospravedlňované kadejakými legasténiami
(špecifickými poruchami učenia sa, napr. dyslexia, …) a dyspraxiami
(nemotornosťami), pričom ja zaujímavé, že v predinternetovaj dobe sa
i dnes legastenické dieťa dokázalo naučiť čítať, písať, rátať a to
bez nejakého špeciálneho prístupu (ak nepočítame pár faciek, ktoré boli
samozrejme motivačné a potlačili prejavy (neexistujúcich) dyspraxií).
ono i vzdelávanie sa niekedy bolí – ono známe memorovanie násobilky,
básničiek, dejepisných dát…
ale vedomosti, vzdelanie získané i slzami je získané naveky. (i tu,
u vedomostí, platí české „lehce nabyl, lehce pozbyl“).
informácie sú výborné pre toho, kto je vzdelaný.
informácie sú nanič nevzdelancovi.
súčasný prístup ku informáciám a infomačným technológiám v procese
vzdelávania je skôr škodlivý ako prospešný, nenaučí človeka ich
získavaniu empiricky, a ani použitiu.
a to je zle.
ľudia sú dnes VŠEOBECNE menej vzdelaní, vzdelaní ľudia sú skôr vzdelaní oborovo.
:-Q
4Kdo udělil odpovědi palec? ivzez, MK44, Funna, Nazdar Bazar
před 3732 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Mám jiný názor, viz komentář
Připojuji se k názoru, že školství by si zasloužilo změnu/reformu.
Některé principy/metody/přístup jsou jako za Marie Terezie.
Žáci i studenti jsou často zbytečně přetěžováni informacemi a na
druhé straně neovládají/neznají základní postupy a principy. (Pak vyroste
účetní, která si neumí poradit s výpočtem různých typů mezd/platů.
Jakmile jí vložené info PC program „nepobere“, je výplatnice špatně
spočítána. Chybí zdravý selský rozum a kupecké počty – v tomto
případě tužka, guma, kalkulačka…).
Studenti pak „umí“ všechno a nic ;)
K internetu jen tolik: díky němu se zvýšila náročnost SŠ a VŠ při
vypracovávání seminárních a ročníkových prací, bakalářských a
diplomových prací apod.
Ještě před 10 lety stačilo vypracovat práci na 8, 10 – 20 stránek.
Dnes je nutné odevzdat stránek 40, 60 – 80 a více.
Na studenty jsou kladeny mnohem vyšší nároky, zejména na kvalitnějších
školách.
Informací v různých odvětvích/oborech je mnohem více – právě na
internetu.
Což ovšem souvisí s obecným technickým pokroem. lidstva
Využívá se často odkazů na cizojazičné zdroje (to v minulosti potřebné
nebylo, nebylo „žádoucí“ až tak ovládat cizí jazyky – mnohdy ani
potřebné).
Školy jsou zbytečně zatíženy mnoha „doplňkovými“ (často
zbytečnými) předměty.
Rozhodně jsou dnešní studenti zahlceni větším počtem informací, snad
někdy i více vzdělaní.
Jen mívám často pocit, že ne vždy je to znát, tedy ku prospěchu
věci.
Na odborných školách a učilištích bývá problém s výukou praktických
předmětů a s praxí (že by platilo heslo „Kdo neumí, učí“?!
Ministerstvo školství přiznalo, že posledních 15 – 20 let neodcházelo
příliš mnoho kvalitních absolventů z pedagogických škol :(
Snad je něco shnilého ve školství českém …:)
0 Nominace Nahlásit |
Nejsou, kvůli internetu
kvůli internetu jsou vzdělaní toliko, aby byli lépe pod kontrolou
1Kdo udělil odpovědi palec? anonym
před 3732 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Mám jiný názor, viz komentář
Doplňuji:
Informací na internetu je nepřeberně a rozhodně pomáhá k rozšíření
vědomostí. Ale člověk musí chtít a nebýt líný. Celkově bych řekl, že
vědomosti nabyté nyní ve školách jsou slabší než dříve. Viz podívejte
se na vědomostní soutěže kdo tam vyhrává. Je velká škoda, že soutěží
je tak málo.
Upravil/a: kavac
1Kdo udělil odpovědi palec? anonym
před 3732 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Mám jiný názor, viz komentář
Určitě, díky pokroku a technologiím. Akorát že jsme zahlceni
informacemi a je nutno filtrovat. I přes svou kapacitu se mozek brání té
přehršle informací. Kdo neumí zpracovat a vybrat informaci je zahlcen a
nepamatuje si.
Už si radši zapisuji a ukládám stránky s info, ano, do el. podoby, pak si
akorát musím pamatovat kde hledat a vytáhnout tu správnou informaci.
Zdroj: hlava
1Kdo udělil odpovědi palec? anonym
před 3732 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Mám jiný názor, viz komentář
Doplňuji:
Úroveň všeobecného vzdělání se od roku 1989 hrozně snížila.
Vědomosti, jež člověk potřeboval např. k maturitě z cizího
jazyka před 40 lety, stačilo v roce 2000 na státní zkoušku.
Přivřu-li obě oči, odpovídá někdejší maturtě ± bakalář …
Na střední školy přicházejí žáci s nedostatky v základním
vzdělání,
dnešní maturita se snížila ± na úroveň někdejšího 2. ročníku
SŠ.
Tomuto trendu se přizpůsobily i VŠ…
Vyšší vzdělání ale vidím u učňů technických oborů.
Upravil/a: ivzez
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek