Avatar uživatele
Rokio

Myslíte si, že bez náboženství by bylo na světě lépe?

Které by to mělo následky, pokud by nikdy neexistovalo?

Je člověk pevně spjat s náboženstvím?

Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? Filip84, OmylCZ před 50 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
elkon

Bez náboženství by ubylo intrik a úkladů. Kdyby Bůh existoval, tak by zmizelo bezpráví.

Upravil/a: elkon

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Tonda Káňa

Ano. Ostatně se stačí podívat na příčiny násilností dnes i v minulosti – mnoho z nich byl způsobeno náboženstvím…

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Pepa25

Ne.

To nikdo neví.

Ano, z naší společnsoti a kultury nelze odstranit.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Savier

Na světě nikdy nebude lépe. Pořád tady bude zlo, vraždy, znásilňování a nespravedlnost. Teprve až po smrti nastane vytoužený „zen“…

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Kelt

Hlavně že jsi psal, čemu věříš a podobné. To se divím, že právě ty pokládáš takovou otázku. Od jiného by mne tak nepřekvapila.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
jirka F

Bůh existuje kdo by mně jinak dostal z vážného stavu na ARO po status epilepticus.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Drap

Ano, lidstvo je spjato s náboženstvím a i s dalšími teoriemi. Jestli by bylo lépe nebo hůř, nelze posoudit. Doposud to nikdo nezkusil.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Filip84

Nyní ne, byť náboženství, a zejména institucionali­sované, je morda, lidé, kteří mají úroveň vědomí, že mají nábožnou potřebu, by bez nábožnýho vedení svatými parasity byli horší.

Nesmyslný dotaz. Lidé určité úrovně vědomí mají, prostě a jednoduše, neutuchající potřebu všechno vědět a všemu rozumět. I když neví Lauter nic a nerozumí Lauter ničemu.

Vychází to z míry neuroticismu a úzkostně inhibovaného temperamentu. Jedinec nesnese dlení v situaci, situace jej zatěžuje, potřebuje z ní „wyjście awaryjne“. Přijde svatý parasit s odpovědí na všecko – velmi vhodným příkladem je jehovova organisace: jehovista nepotřebuje Google, poněvadž věrný a rozvážný otrok ví všecko. Jedinci se dostaví obsese, kompulsí je něco nábožnýho: obětuje barana, pomodlí se Pater Noster, přečte si nábožný příkaz. Dostaví se období klidu. Objeví se nová obsese, dojde za svatým parasitem, svatý parasit mu to nábožně vysvětlí, obsesivně-kompulsivní osobnost má úlevu, a tak pořád dokolečka dokola.

Netvrdím, že všichni věřící, nebo všichni členové institucionali­sovaných náboženství, jsou takoví pacienti. Nejsou. Třeba Pepa je také věřící a rozhodně pod tuto referenční skupinu není subsumovatelný. Ano, ale na lidech jako je Pepa existence svatých parasitů a posvátných bludů nestojí, stojí na lidech, které jsem výše popsal.

A dokud tito lidé budou existovat, což budou minimálně tak dlouho, že my se jejich konce nedožijeme, náboženství bude potřebné.

Člověk není pevně spjat s náboženstvím, hloupá otázka: byl-li by člověk pevně spjat s náboženstvím, atheista, či antitheista, zemře.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Roman71

Dobré specifikovat bez kterého..

Ono totiž není „náboženství“ jako Náboženství.
Házet všechno do jednoho pytle bez rozdílu nelze.

A ano, nejen chlebem je člověk živ, že? 😉

Upravil/a: Roman71

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek