Když jsem nastoupil na OA, učivo bylo těžké. Rozhodl jsem se, že se budu pilně učit a i když jsem byl hloupější než průměrný žák v mé třídě, tak jsem měl dobré známky díky mé tvrdé práci, snaživosti a silné vůle.
Nakonec jsem odmaturoval, což dokazuje, že odpadlík porazí génia pomocí tvrdé práce. Jinými slovy jsou lepší pracovití a hloupí žáci než inteligentní a líní žáci.
0 Nominace Nahlásit |
Příkladů by bylo víc, ale nechci uvést žádný.
Chci jen reagovat na odpověď Rokia.
Rokio tady svými otázkami a odpověďmi denodenně dokazuje,
jak se pomyslná laťka (úroveň vzdělání) snižuje.
Jeho čeština neodpovídá absolventovi SŠ, maturant by měl být
schopen
vidět souvislosti, nezaměňovat příčinu s následkem a správně
formulovat.
Rokio se mýlí, hloupí pracovití žáci nejsou lepší než inteligentní
líní žáci
a hloupý žák nikdy v ničem (snad s výjimkou sportu apod.) neporazí
chytrého.
Vím, že by toto patřilo spíše do diskuze,
ale tam by si to Rokio nejspíš nepřečetl.
Upravil/a: ivzez
1Kdo udělil odpovědi palec? Mc Merkurion
před 2062 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
@Rokio: pěkná pohádka, ale bohužel to nedokazuje tvoji píli, ale katastrofální stav našeho školství … za chvilu budou maturu dávat školníci na vrátnici …
Sice je pravda, že na VŠ v prvních semestrech řady žáků prořídnou, na druhou stranu je samozřejmě nutno dát za pravdu Rokiovi. Bohužel i v mé rodině je několik přátel nadprůměrně učenlivých, ale nakonec ani školu nedodělali. Nejen z důvodů lenosti, ale spíš že vzali život za jiný konec. Já se spíš podobám Rokiovi – připadalo mi, že jsem se na zkoušky musel učit déle než druzí.
Rokio, svůj příspěvek ti píšu v přátelském duchu, nevezmi ho
prosím nijak špatně.
Jsi mi svým odhodlaným a pilným přístupem velice sympatický – byla jsem
vždy extrémně líný student a vždy jsem obdivovala všechny, co se
dokázali donutit sedět a učit se. Bohužel – to, co říkáš, platí
pouze pro ZŠ, SOU a SOŠ.
Na vyšších úrovních si s pracovitostí nevystačíš. Hned na další
úrovni, kterou je všeobecný gympl, by jsi vyhořel v matematice, ať bys
pracoval a makal sebevíc.
I přesto, že zatím není povinným mat.předmětem, do mat. ročníku by ses
stejně nejspíš vůbec neprokousal, obzvlášť když ti už učivo na OA
připadalo těžké.
Na všeobecném gymplu je – a to zejména ve čtvrtém ročníku – matika tak těžká, že na VŠ mi pak připadala jen jako rychlá a zběžná rekapitulace a ihned se tam poznalo, kdo přišel z VG a kdo ze SOŠ.
V matematice stačí pochopit a potom není potřeba vynakládat žádnou další „práci“ v podobě nosu zabořeného do učebnic… V matematice vítězí inteligentní a líní nad pracovitými a hloupými na celé čáře.
Cokoli, co je potřeba se učit (tzn. zapamatovávat), není v hlavě nijak extra zakořeněno (samozřejmě čest výjimkám) a pár měsíců po maturitě není žák schopen ji jen tak na nečekanou výzvu obhájit.
Cokoli, co je potřeba pochopit, zůstává v hlavě de facto trvale. I po deseti letech žák maturitu z matematiky obhájí se skvělými výsledky 😉
annas | 5913 | |
Drap | 4620 | |
led | 3002 | |
Kepler | 2836 | |
marci1 | 2240 | |
zjentek | 1650 | |
ivzez | 1445 | |
quentos | 1420 | |
aliendrone | 1413 | |
elkon | 1312 |
Divadlo |
Etiketa |
Kulturní akce |
Literatura |
Náboženství |
Ostatní kultura a společnost |
Historie |