Jaké světské radosti věřící má?
Ptám se, protože k věřícím zhlížíme často jako k odříkavým a tím pádem jako na jdoucí vzorem, či tak něco. Jako k milostivým a milujícím a ani nás nenapadne, že by mělo jít o nějakou pitomou hru. Děkuju.
Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? orwell, EKSOT123 před 681 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Ano. Být chudý není žádná výhoda. Naopak člověk, který zbohatne svým umem a svou pracovitostí, naplňuje jednu ze sedmi ctností, a to činorodost.
0 Nominace Nahlásit |
Tou otazkou jsem si připomněla kousek textu písničky Karla Kryla:
“Farář nám slíbil nebesa, a čeká na majetky.”
Samozřejmě nezáleží na tom, pod jakým praporem, nebo ideologií, kdo
majetky hromadí. Lidé mají rádi materialismus. V tomto jsme teprve na
úsvitu civilizace.
0 Nominace Nahlásit |
Pokud jsou vydělané poctivou prací, tak asi ne. Peníze závadné nebudou,
ale jen
láska k nim – hamižnost. A také asi záleží na tom, jak peníze
použijeme.
0 Nominace Nahlásit |
Je to problematické z několika důvodů. Největší dvě přikázání
jsou milovat Boha celou svou myslí, silou,… a potom také milovat bližního
jako sebe samého. A tady to drhne s oběma: Ve světě je tolik nuzných,
trpících,… pokud by nebyli, tak by to hromadění bylo bez problému. Jenže
to také svědčí o tom, že priority tvého srdce jsou někde jinde než
v Bohu. Buďto že jsi se přímo do majetku zamiloval, nebo minimálně to,
že jsi dezorientovaný a nechápeš jaká je doba. S tím souvisí, že
takový člověk cítí v majetku víc než v Bohu nepřiměřenou falešnou
oporu, příliš lpí na svém životě, není ochoten se majetku vzdát ve
prospěch důležitější věci, určitý druh zotročení.
Ale pokud hromadíš majetky s úmyslem pomáhat ostatním, např. tím, že
jim poskytneš spravedlivě placené zaměstnání a budeš je citlivě
podporovat v jejich osobních problémech, pak je to myslím
celkem dobré.
0 Nominace Nahlásit |
Samozřejmě, že může. A může toho dělat daleko víc. Má přece
svobodnou vůli, ne? Není třeba ke všem věřícím vzhlížet v bezmezné
úctě a brát si je ve všem za vzor. Oni jsou mezi nimi i pěkní lumpíci.
Sice chodí do kostela, kde občas zblajznou oplatku, hodí padíka do
pokladničky, pak nějaká ta modlitbička a poté jupííí, jede se dál po
starých kolejích. A neříkej, že nikoho takového neznáš. Ale asi to
nebylo nikdy jinak. Svědčí o tom i úryvek z kázání Mistra Jana:
„… Tak jako hejno krkavců snesli se na tuto zemi, aby vyklovali každé
zrnko zlata a stříbra. Nemají slitování. Jejich srdce zjedovatěla touhou
po bohatství. Se vším kupčí, všechno prodávají. Chceš pokřtít dítě?
Zaplať! Chceš loupit a vraždit? Zaplať a bude ti odpuštěno. Ale pak, kdyby
sám ďábel zaplatil, vstoupil by na nebesa? A za peníze takto vydřené
z chudého lidu koně krásné chovají, čeleď nepotřebnou drží, v kostky
hrají a na své kuběny kožichy drahé věší, zatímco Kristus chodil bos a
neměl, kde by hlavu složil. Však poznejte se, vy zloději chudého lidu,
neboť Bůh i lidé vás vidí!“ Taky ho za to upálili. A o pár století
později – Oliver Cromwell: https://www.youtube.com/watch?v=LHHYpu68er0
Též je známo, že nápis „Gott mit uns“ měli na opascích mj.
i nacisté za 2. sv. války páchající pěkná zvěrstva. Takže co bys
chtěl.
Co se týká těch majetků, vzpomeň si na dvoje církevní restituce, a taky
těch malérů se zneužíváním „oveček“ bylo málo?
Někdy si myslím, že s tím náboženstvím je to podobné jako
s demokracií. Nejmíň jí najdeš u toho, kdo jí má plnou hubu.
0 Nominace Nahlásit |
Honba za majetkem a bohatstvím je z pohledu Bible modlářství (!), takže je dobré se před tím mít na pozoru. Mimo jiné apoštol Pavel radil učedníku Timoteovi (a potažmo všem křesťanům) ve svém dopise toto:
„Oddanost Bohu opravdu přináší velký zisk, pokud je člověk spokojený s tím, co má. Vždyť jsme si na svět nic nepřinesli a ani si nemůžeme nic odnést. Pokud tedy máme co jíst a co na sebe, buďme s tím spokojení. Ale ti, kdo chtějí zbohatnout, upadají do pokušení a léčky a podléhají mnoha nerozumným a škodlivým touhám, které vedou k jejich zničení a zkáze. Láska k penězům je totiž kořenem mnoha špatných věcí, a protože ji v sobě někteří živili, odvedlo je to od víry a způsobili si mnoho bolestí.“ (1.dopis Timoteovi, 6.kapitola)
Myslím, že k tomu není co dodat.
Zdroj: https://wol.jw.org/cs/wol/b/r29/lp-b/nwt/54/6#study=discover&v=54:6:6-54:6:19
0
před 679 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Podle mě majetek sám o sobě není špatný, záleží, k čemu se používá. Ale hromadění majetku jako cíl a smysl života rozhodně nejde dohromady s duchovní cestou. Buddha učil vyhýbat se krajnostem, nepřehánět ani odříkání ani požitkářsví. Učil, jak v sobě rozvíjet soucit, laskavost, trpělivost a další dobré vlastnosti, které v sobě všichni máme. Ze začátku to může být neobratné a asi i trochu hrané, něž člověk pochopí, jak je to přirozené a stane se to samozřejnou součástí jeho života. Nikdo nejsme dokonalí, všichni děláme chyby. Je dobré si také uvědomit, že i všechny požitky jsou nedokonalé a pomíjivé a žádný nedokáže udělat člověka dlouhodobě šťastným. Buddha také varoval před jakoukoli závislostí. Můžeme mít záliby, ale nesmí nás ovládat. To neplatí jen o návykových látkách, ale i o závislosti na majetku, na sexu, na Internetu a sociálních sítích, na hazardu atd.
Upravil/a: M i r e k
0
před 677 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
„Dítky, jak těžké je vejít do království Božího!
Snáze projde velbloud uchem jehly, než aby bohatý vešel do Božího
království.“
„Kořenem všeho toho zla je láska k penězům. Z touhy po nich někteří lidé zbloudili z cesty víry a způsobili si mnoho trápení.“
0
před 676 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvekannas | 5913 | |
Drap | 4620 | |
led | 3002 | |
Kepler | 2836 | |
marci1 | 2240 | |
zjentek | 1650 | |
ivzez | 1445 | |
quentos | 1420 | |
aliendrone | 1413 | |
elkon | 1312 |
Divadlo |
Etiketa |
Kulturní akce |
Literatura |
Náboženství |
Ostatní kultura a společnost |
Historie |