Zajímala by mě hranice, kdy je možné kotoučovým brzdám ublížit vodou. Je jasné, že při běžné jízdě může kdykoliv zapršet nebo žuchnout kolama do kaluže a na brzdy stejně nateče.
Jel jsem takhle na bezkontaktní automyčku jen spláchnout auto čistou vodou a při ostříkání kol se z kotouče začlo pařit. Hrozí zvlnění? Prasknutí, nebo jiné poškození? Nebo se tato rizika týkají jen pokud pálíte brzdy opravdu do ruda a pak na to chrstnete kýbl ledové vody? Díky za odpovědi
Zajímavá 0 před 2682 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Já myslím, že běžné ocelové kotouče by to měly vydržet, protože mají dobrou tepelnou vodivost. Aspoň jsem neslyšel o případu, že by k poškození došlo. Když to vydrží i karbon-keramické brzdy u supersportů a závodních aut…?
0 Nominace Nahlásit |
Myslet znamená nevědět. Pokud brzdy přehřeješ tak, že jsou cítit a nedej bože cákneš na ně vodu, spolehlivě se zdeformují. Brzdy na to konstruované nejsou. Jsou pouze dělané tak, aby se za běžného provozu nepřehřály. Pokud se přehřejí stane se to. Běžně se to stává v horách kotoučovým brzdám, pokud se nesprávně brzdí.
Brzdy se velmi snadno přehřejí na té nápravě, pokud na druhé nápravě špatně brzdí. Obyčejně se přehřejí kotoučové na přední nápravě pokud jsou zadní bubnové.
Upravil/a: mosoj
0
před 2681 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Jako teoreticky to ty brzdy snesou, i když ostrý proud vody může zanechat mikroskopické prasklinky a dále může docházet ke korozi či uhličitění. A v tomhle případě si nejsem jistý, jestli by pomohla jednoduchá dekarbonizace. Jasně, někdo mi tu bude říkat, že taky prší a kotouče se zahřívají. Tam ale dochází k postupnému ochlazování a ne k tomu, že na rozpálený kotouč nalijete kýbl vody.